HaFo's Debattforum "Din Åsikt"
Start a New Topic 
Author
Comment
View Entire Thread
Re: G 12 Vision

Återger ett inlägg som, jag just gjort på Aletheia blogg med anledning av detta ämne:

Är impad över den klarsyn som både Per å Classe här förmedlar kring förförelsen i Södemalmskyrkan kring G12, dess företrädare och förmedlare.

Classe säger (läs gärna hela inlägget från honom igen på

http://aletheia.se/2011/05/23/g12-visionen-tog-dod-pa-min-f-d-hemforsamling/#comment203381 ):

Här en liten viktig del av inlägget:

”Snacka om självisk lära??? Håller inte du med mig då kan jag gå och le dig rakt upp i ansiktet samtidigt som jag näpser djävulen i dig med Jesu blod för att du ska ändra dina ärliga åsikter, funkar verkligen Guds Blod så och är det ett Bibliskt förfarande???

Detta funkar också tydligen när man vill ha en pojk eller flickvän som tycks intresserad av någon annan, en skvätt av Jesu Blod och drömpartner är din???

Han frågar också hur många som vill ha och ta emot Jesu Blod???

Personligen så vill jag endast ha och ta emot Honom som utgöt det för mig och kraften i Hans Blod kommer på köpet!!!!

Jag vill inte bara ha en relation till Jesu Blod, jag vill ha en levande relation med Honom själv.

----

HaFo kommentar:

Att så förvanska betydelsen av Kristi blod som tydligen här sker i G12, är väl närmast att betrakta som att trampa Kristi blod under sina fötter!!

Offret av Kristi blod är ingen slags magisk formel, för att jag ska styra och bestämma och ta kontroll över människor och situationer.

Detta är lika vilset, som när trosförkunnelsen talar om att med tankar tro och bekännelse och därför att man ”är skapad till likhet med Gud i sin egen andre”, ta kontroll över människor och situationer.

Här hamnar man direkt vid sådan utövning in på det ockulta området, med onda andars spel och lurendrejeri.

Betydelsen i offret av Kristi blod ligger i att Han är fullt ut Gud och fullt ut människa samtidigt, där Han i sin person, Kristi person försonar och förenar Gud och människa och därmed bär fram ett RENT offer av Kristi persons kropp och blod.

Detta har inget magisk eller har en annan funktion, än att Gud därmed är tillfreds och inte för Kristi skull tillräknar människan, utan förlåter henne, hennes synder, och av nåd för Kristi skull, tillräknar henne Kristi, hennes ställföreträdares syndfria rättfärdighet.

Kristi blodsoffer är alltså ngt som verkar oss till godo inför Gud, som ”ett försoningsmedel” och inte ngt som vi kan själva använda oss av, som en slags maktfaktor och inflytande för att få som vi vill.

Sådana tankar är så vilset ute så man kan inte tro att det är sant, att det tydligen idag bl.a är vad som förmedlas på den andliga arenan som kristet.

”Kristi Guds Sons blod renar från all synd”, inför Gud av nåd för Kristi skull. Det är kristi blods funktion och inte alls vad som tydligen förvanskas i spåren av Södermalmskyrkans verksamhet förmedlandes G12!!
——-

Naturligtvis dyker då följande ytliga förvillande röster upp som säger:

”I stället för att kritisera vad andra församlingar gör, låt oss fokusera på vad Gud vill att vi ska göra. Det står tydligt i Matt 28: 19-20, att vi ska gå ut och göra människor till lärjungar.”

HaFo kommentar:

Att avslöja falsarier på den andliga arenan är inte att kritisera, utan ngt som skriften uppmanar oss att göra.

Att ”göra människor till lärjungar”, till ett falskt evangelium, en annan Jesus inspirerad av en falsk ande, under sken av att det är evangeliet som man presenterar, är inget annat än förförelse på hög nivå, som omnämnes av Jesus, som att det vore bättre att en kvarnsten vore hängd om deras hals!

”Var och en ska för sig själv göra räkenskap inför Gud”. Så bejaka å försvara Din egen nacke ärligt och uppriktigt!!

----

Håller helt med Classe:

Jag vill inte bara ha en relation till Jesu Blod, jag vill ha en levande relation med Honom själv.

HaFo:

Right on!!! Det är Jesu person som allt handlar om, vem Han ÄR, Gud själv kommen i kroppslig gestalt.

Honom kan vi få relation med genom att hjälplöst förtrösta till offret av Kristi persons (Gud och människa förenade/försonade) kropp och blod på korset för vår synd!!

------

HaFo

Re: G 12 Vision

Återger ett inlägg som jag just gjort på Aletheia blogg med anledning av detta ämne:

Barnaskap säger:

"Ja, möter man Jesus på t ex detta sätt?

http://www.youtube.com/watch?v=Mipon05dGks

Ska man vara glad över ett sådant möte?

Om vi nu inte ska granska eller säga ett knyst om olika verksamheter som använder Jesu namn, ja då får vi väl önska våra bröder och systrar i Jehovas vittnen ett stort lycka till!"

Hafo - kommentar:

Denna länk visar ju på ett övertygande sätt, på hur vilset ute Ekman och LO var på 80 - talet. Ett spektakel fyllt av förföriska demoniska makter under kristen täckmantel!

Dock låter sig människor åter igen senare bedras av Ekman, när han låtsas som att detta aldrig försigåtts på LO.

Han körde i början fullt ut, tillsammans med sin svärfar Sten Nilsson Kenyons , Hagins, Copelands och Hins JDS - lära och "Vi är gudarlära":

http://hem.spray.se/harry.forsgren/HBok.htm#citat

Sen så menar han sig ta avstånd från JDS och det med att ta avstånd från att Jesus blev ett med satans natur och plågad i *******t.

Men håller likväl fast vid vad JDS egentligen innebär, att Fadern och Sonen och att Gud och människa skildes åt i Kristi person på korset = andlig död (JDS).

Går det att bli mer dubbel och manipulerande!!??

Ekman avfärdade då katolicismen som villfarelse. Nu bejakar han katolicismen och dess företrädare!

Går det att bli mer dubbel och manipulerande!!??

Och ändå så efterföljer hans fans och andliga ledare, "vart vindkast", som Ekman företar sig.
------

Håller så helt med Classe i sin fundering:

Sen är den kanske viktigaste frågan i allt detta att vad är det vi ska vinna människor till och för???

Ett opersonligt religiöst förtryckande system, fullt av villoläror som kränker, skrämmer, hotar och förbannar Guds Barn eller till den Levande Jesus Kristus som sätter människor fria???

Ett Hafo svar är:

Släpp aldrig taget om vem Jesus ÄR, fullt ut Gud kommen i fullt ut människa, "Guds fullhet lekamligen" "Kristus kommen i köttet",

Släpp aldrig taget om betydelsen av offret av Kristi persons (Gud och människa försonade/förenade) kropp och blod på korset!

HaFo

Re: G 12 Vision

Återger igen ett inlägg som jag just gjorde på Aletheoia blogg.
....

Jag håller med i det mesta av vad "Barnaskap" förmedlar. Och med risk för att bli tjatig, så upprepar jag dessa ord med anledning av Classes viktiga inlägg

( http://aletheia.se/2011/05/23/g12-visionen-tog-dod-pa-min-f-d-hemforsamling/#comment-203507203381 ):

HaFo:

Släpp aldrig taget om vem Jesus ÄR, fullt ut Gud kommen i fullt ut människa, ”Guds fullhet lekamligen” ”Kristus kommen i köttet”.

Släpp aldrig taget om betydelsen av offret av Kristi persons (Gud och människa försonade/förenade) kropp och blod på korset.

Detta är vad sann kristen tro vilar på, som leder till evigt liv i Guds gemenskap . Men detta är samtidigt ngt som förvanskas bl.a i katolicismen, trosförkunnelsen och andra förvillande företeelser idag på den andliga arenan, som t.ex. G12, vidare förmedlat bl.a. via Södermalmskyrkan.

Förförelse verkar idag vara ngt, som andliga ledare
dock idag bejakar och förmedlar vidare. Hur andliga ledare nu kan bli så vilsna!!??

Och dock, blev de inte så vilsna så skulle aldrig förberedelsen i människors sinnen och hjärtan, till att välkomna en annan, en istället för Kristus, en falsk Messias och falsk världsfrälsare kunna ske!!!

Jag tror att vi väldigt nära i tiden står inför detta skeende, då när en falksk världsfrälsare, ska ordna upp all oro på den ekonomiska arenan, detta såväl som på den politiska arenan, detta såväl som på den religiösa arenan och även i mellanöstern, med fred, frid och samförstånd över alla gränser och företeelser.

Vem kan förneka ngt så genialt och till synes välmenande!?

Ja, enbart de sanna kristna, som inte låter sig förföras av detta förförelseskeende från fienden, innan den sanne Kristus kommer tillbaka.

Hur många av dem kommer att fysiskt överleva? Alla som står upp för sanningen om vem Jesus ÄR och betydelsen av offret av Kristi persons kropp och blod, kommer oavsett, att "andligt överleva = vara förenadde med levande Gud för evig tid, för Kristi, sin ställföreträdares skull, vid sann krísten tro på vem Jesus är och betydelsen av offret av Kristi persons kropp och blod på korset.

HaFo

Re: G 12 Vision

Jag håller med i det mesta av vad ”Barnaskap” förmedlar. Och med risk för att bli tjatig, så upprepar jag dessa ord med anledning av Classes viktiga inlägg

( http://aletheia.se/2011/05/23/g12-visionen-tog-dod-pa-min-f-d-hemforsamling/#comment-203507203381 ):

HaFo:

Släpp aldrig taget om vem Jesus ÄR, fullt ut Gud kommen i fullt ut människa, ”Guds fullhet lekamligen” ”Kristus kommen i köttet”.

Släpp aldrig taget om betydelsen av offret av Kristi persons (Gud och människa försonade/förenade) kropp och blod på korset.

Detta är vad sann kristen tro vilar på, som leder till evigt liv i Guds gemenskap . Men detta är samtidigt ngt som förvanskas bl.a i katolicismen, trosförkunnelsen och andra förvillande företeelser idag på den andliga arenan, som t.ex. G12, vidare förmedlat bl.a. via Södermalmskyrkan.

Förförelse verkar idag vara ngt, som andliga ledare
dock idag bejakar och förmedlar vidare. Hur andliga ledare nu kan bli så vilsna!!??

Och dock, blev de inte så vilsna så skulle aldrig förberedelsen i människors sinnen och hjärtan, till att välkomna en annan, en istället för Kristus, en falsk Messias och falsk världsfrälsare kunna ske!!!

Jag tror att vi väldigt nära i tiden står inför detta skeende, då när en falksk världsfrälsare, ska ordna upp all oro på den ekonomiska arenan, detta såväl som på den politiska arenan, detta såväl som på den religiösa arenan och även i mellanöstern, med fred, frid och samförstånd över alla gränser och företeelser.

Vem kan förneka ngt så genialt och till synes välmenande!?

Ja, enbart de sanna kristna, som inte låter sig förföras av detta förförelseskeende från fienden, innan den sanne Kristus kommer tillbaka.

Hur många av dem kommer att fysiskt överleva? Alla som står upp för sanningen om vem Jesus ÄR och betydelsen av offret av Kristi persons kropp och blod, kommer oavsett, att ”andligt överleva = vara förenadde med levande Gud för evig tid, för Kristi, sin ställföreträdares skull, vid sann krísten tro på vem Jesus är och betydelsen av offret av Kristi persons kropp och blod på korset.

HaFo

Re: G 12 Vision

Fick ett mail med anledning av mitt nedanstående inlägg. Återger delar av inlägget igen. Förmedlar så reaktionen och ger även en kommentar därtill.

------------

Delar av inlägget igen:

(Repris)



Återger ett inlägg som jag just gjort på Aletheia blogg med anledning av detta ämne (ge gärna kommentarer!):

----

Barnaskap säger:

"Ja, möter man Jesus på t ex detta sätt?

http://www.youtube.com/watch?v=Mipon05dGks

Ska man vara glad över ett sådant möte?

Om vi nu inte ska granska eller säga ett knyst om olika verksamheter som använder Jesu namn, ja då får vi väl önska våra bröder och systrar i Jehovas vittnen ett stort lycka till!"

-------

Hafo - kommentar:

Denna länk visar ju på ett övertygande sätt, på hur vilset ute Ekman och LO var på 80 - talet. Ett spektakel fyllt av förföriska demoniska makter under kristen täckmantel!

Dock låter sig människor åter igen senare bedras av Ekman, när han låtsas som att detta aldrig försiggått på LO.

Han körde som alla egentligen vet, i början fullt ut, tillsammans med sin svärfar Sten Nilsson, med Kenyons , Hagins, Copelands och Hins JDS - lära och "Vi är gudarlära":

http://hem.spray.se/harry.forsgren/HBok..htm#citat

Sen så menar han sig Ekman ta avstånd från JDS och det genom att ta avstånd från att Jesus blev ett med satans natur och plågad i *******t.

Men han håller likväl fast vid vad JDS egentligen innebär, att Fadern och Sonen och att Gud och människa skildes åt i Kristi person på korset = andlig död (JDS). Han säger sig inte förmedla ngn ”vi är gudar – lära”, samtidigt som han gör det i sin litteratur, när han hävdar att människan i pånyttfödelsen är "skapad till likhet med Gud i sin egen ande, sin egentliga personlighet."

Går det att bli mer dubbel och manipulerande!!??

Ekman avfärdade då katolicismen som villfarelse. Nu bejakar han katolicismen och dess företrädare!

Går det att bli mer dubbel och manipulerande!!??

Och ändå så efterföljer hans fans och andliga ledare, "vart vindkast", som Ekman företar sig.

-----------------

Från mailet som som nådde mig som reaktion till ovanstående:

”Hej Harry! Tack för dina som vanligt tänkvärda och sanna reflektioner, det du ser på Barnaskaps video har jag själv tagit del av 2007 - 2008 och värre en så, med 30 till 45 minuter långa pass där en och en fick komma in och sen vrålades det, hölls hårt i nackar och pressades huvuden framåt stupa på ett mycket hårt och brutalt sätt så att jag spydde vid flera tillfällen...

Det gapades och skreks åt demonerna i mig att dom skulle ge vika i Jesu namn samtidigt som en andra person gick omkring som en robot och vrålade i krigstungor till satan på ett mekaniskt högljut otäckt sätt...

det är med stor sorg i hjärtat jag tvingas inse detta, men detta är inte våran Bibelns Jesus Kristus...

Ulf slingrar sig som en ål, ena sekunden tar han avstånd från JDS för att nästa säga att man inte riktigt vet vad som hände där och refererar till andra trossyskon som hade liknande felaktiga tankar, han håller således fast vid en andlig död... Den mannen är en mästare i retorik, charm och fagert tal...

för detta måste det varnas för, det är mera angeläget än någonsin nu när Ulf har blivit insläppt och accepterad bland dom flesta och dom därmed legitimerar hans skeva villolära... ”

--------

HaFo kommentar:

Det är uppenbarligen, enligt denne mailskribent, så att LO:s 80 – tal, med att spy upp demoner, fortfarande är praxis på Södermalmskyrkan, i dess efterföljelse av G12 och ”Cesar Castellanos hemtillverkade skörde tröska som trasar sönder människor och församlingar på löpande band jorden runt”.

Håller helt med i mailskribentens ord:

”detta måste det varnas för, det är mera angeläget än någonsin nu när Ulf har blivit insläppt och accepterad bland dom flesta och dom därmed legitimerar hans skeva villolära... ”

HaFo:

Ekmans ”skeva villolära” omfattar idag inte enbart trosförkunnelsen, utan även katolicismen!! Och det påhejandes av de flesta andliga ledare och ”kristna media”, som DAGEN, Hemmets Vän etc. etc.

Är det någon som har ett bra svar på hur det kan bli möjligt, att avfallet som vi nu ser framträda mitt fram för våra ögon under kristen täckmantel, som ska möjliggöra framträdandet av en annan, en istället för Kristus, en falsk Messias och falsk världsfrälsare och detta med bifall och hjälp av ”kristna ledare” och ”kristen verksamhet”!?

Finns där ngn mer förklaring, än att det kunde inte ske, om inte de andliga ledarna blev blinda, leder fåren vilse och inbjuder ”ulven” in i fårhängnet för att där ”stjäla, slakta och förgöra”?

Jag har ställt frågan förut och ställer den igen. Men visst må väl ändå var andlig ledare ha möjlighet till att ha öron till att höra och inte personligen bli en del av detta skeende, utan kan vakna upp, ta avstånd från det avfall, som idag drar fram under namn av väckelse, varna för det och så stå fast vid en sann undervisning kring vem Jesus ÄR och betydelsen av offret av Kristi persons kropp och blod på korset!??

HaFo

Re: G 12 Vision

Återger ett inlägg som jag just gjort på Aletheia blogg under detta ämne:

-----------------

En del som här går emot de som med klara fakta visar på hur vilset ute G12 konceptet är,

som bakåt har sin grogrund bl.a. hos Branham, Kingdom dominion, Apostlarörelsen, The last sons of God, Joels arme, trosförkunnelsen, Toronto – blessings, Pensacola - väckelsen etc. etc.

och framåt till bl.a. Profetrörelsen, Kingdom now, Floridaväckelsen och Bentleys verksamhet,

menar och pekar så riktigt på ”missionsbefallningen”, som viktigt för kristenheten.

Detta handlar dock bara om att manipulativt använda vackra ord om ”att vinna världen för Kristus”.

Ingen människa blir vunnen för Kristus genom att ”missionera ut” ett falskt evangelium, med en annan Jesus, förmedlat av en falsk ande, som här sker via G12! Lika lite som det sker via trosförkunnelsen eller katolicismen!
---

Enligt min mening så gör människor klokt i att här lyssna till inläggen av Classe, Per och barnaskap, under ämnet G12 på Aletheia blogg.
------

Barnaskap slår huvudet på spiken:

”Nja… exempelvis Pingst i Sverige uppskattade inte vare sig Livets ord eller RKK, Livets ord avskydde RKK och menade att Pingst var en trött orkeslös dam;

nu sitter man i samma ekumeniska buss på väg till Rom. Mig veterligen avfärdade först Assemblies of God i USA Latter Rain och Kenyon, men senare lät man sig påverkas starkt av dem. Det är tvära kast. Så det förflutna behöver inte vara samma sak som framtiden. Skränande lögnandar är skickliga må jag säga. …”

------

HaFo:

Läs med fördel fortsättningen av detta inlägg av barnaskap här ovan.
----------

Barnaskap undrar så vad JV egentligen lär.

Hafo:

Så långt jag kan förstå ( min insikt är här begränsad), så har de en lära som på flera punkter stämmer överens med Messianska föreningens läror.

Exempelvis, så är inte Gud enligt skriften ”född av Gud”, utan enbart skapad av Gud, en vanlig människa med ett speciellt uppdrag från Gud, som blir för oss ett exempel att efterleva.

Till syvende och sist blir det i deras lära, att för sin personliga del efterleva lagen och ”skaffa sig poäng”, genom att missionera, som det eventuellt kan medföra, att man tillhör skaran som ”ska regera med Kristus”.

Enligt deras lära, så är Den Helige Ande ingen person i en enhet och helhet av Fader Son och Ande (som Skriften lär i Joh. kap. 14 - 17, utan endast en opersonlig kraft.

De lär att det inte finns ngt *******, utan att de som inte ingår i den räddade skaran ska förintas.

Tusenårsriket synes i deras lära vara ”slutstationen” i skeendet och inte den evighet som enligt Skriften framträder efter detta skeendet med tusenårsriket.

(Se gärna mina synpunkter kring detta på min hemsida:

http://hem.spray.se/harry.forsgren/

Och där under Häften:

Kan Gud dö - Jesu Kristi person - den stora stötestenen
--------

Sen är det här ovanför beklämmande, men antagligen på grund av ”samma ande”, som de som försvarar G12 här, som gör att det sker på ungefär samma styvnackade och inte lyssnande maner, som i de sammanhang, som blint försvarar trosförkunnelsen.

Och undra på det. Man kämpar för sitt liv. För vad ska man göra om korthuset på lösan sand, som man i all välmening satsat allt på, så bara rasar samman som ett falsarium. Naturligtvis slåss man då mot budbärarna om detta falsarium som G12 utgör.

HaFo