Alles wat met bassen te maken heeft is welkom!

General Forum
Start a New Topic 
Author
Comment
View Entire Thread
Re: Evah Pirazzi Orchestra Weich

Ik heb de garbo's er nu een klein jaar op zitten. Net de A vervangen die bij de aanhechting van het weefselachtige uiteinde (kopzijde) was losgekomen. Tot nu toe de beste snaren die ik heb gehad. Zoals als eerder in dit draadje opgemerkt een diepe warme klank met behoorlijk volume. Echt een vintage sound. De snaarspanning is laag waardoor ik de brug iets hoger heb moeten zetten om rammelen te voorkomen. Voordeel is dat ze geweldig relaxed slappen. Ik heb wel even moeten wennen aan de dikte maar dat duurde niet lang. Na aanslaan is het volume niet meteen aanwezig maar bouwt op tot het maximum wat verschil geeft tussen langzame en snelle passages (weet overigens niet of dit kenmerkend is voor de Garbo's, ik heb het wel vaker gehoord). Nadat ze er "vers" op gezet zijn duurt het wel even voordat je alle spanning eruit hebt gedraaid en ze goed op stemming blijven maar daarna blijven ze mooi op stemming. De volgende keer worden het zeer waarschijnlijk weer Garbo's.

Re: Evah Pirazzi Orchestra Weich

Tobias, vanmiddag merkte ik ook even dat er iets vervormde op de E snaar. De knoppen op het Schertler kastje nog wat zachter gezet, alles een stuk harder op mijn versterker, probleem opgelost. Dat kastje is echt idioot gevoelig hoor. Maar goed, het element is fantastisch, dus dan maar zo.