Alles wat met bassen te maken heeft is welkom!

General Forum
Start a New Topic 
Author
Comment
View Entire Thread
Re: contrabas en acrobatiek

Hihihi! Ik geloof dat acrobatiek niet helemaal past bij de muziek die ik speel. maar voor acrobaten moet het inderdaad een uitkomst zijn!

Re: contrabas en acrobatiek

PS: ik ben trouwens een beetje van de kaart over hoe goed die koolstof bas klinkt. In de duimposities klinkt hij eigenlijk beter dan mijn bijzonder gewaardeerde houten Guiseppe Pedrazzini contrabas. Oei. En dat voor zo'n raar instrument als een koolstof vezel bas. Misschien wordt het wel mijn hoofdinstrument en neem ik alle opgetrokken wenkbrauwen maar voor lief...

Re: contrabas en acrobatiek

Dag Phillip
Dit is wat "Off Topic" maar ik wordt zolangzamerhand wel heel nieuwsgierig naar die koolstofvezel bas. Welk merk is het? Misschien even een stukje bij Tips & Tricks, met misschien een linkje naar de producent/bouwer?
Thankxxs

Groetjes, Wander

Re: contrabas en acrobatiek

Geinig Wander! Het is een Cosi:
http://www.cosi-lagarde.com/Version%20anglaise/contrebasse_enfanten.htm
Ik ben zelf ook erg nieuwsgierig naar het instrument, hij wordt op dit moment onderhanden genomen door Ferdinand Rikkers. Hij was verkeerd gevlakt door de winkel waar ik hem gekocht heb, zodat de hoge c snaar vreselijk aanliep; eind volgende week is hij klaar. Ik sta te popelen om erop te spelen. Ik houd je op de hoogte!

Re: contrabas en acrobatiek

Ik hoor van Ferdinand rikkers dat de overgang van de hals naar de kop van de Cosi bijzonder teer is; het vaste materiaal is daar maar een halve mmm dik en de hals is verder min of meer hol. Potverdorie – ik heb dat ding juist gekocht om zijn onverwoestbaarheid! Nou ja, Ferdinand heeft de boel verstevigd, dus ik blijf erop vertrouwen dat de bas de trip naar New ook overleeft. Maar dit was natuurlijk niet de bedoeling!

Re: contrabas en acrobatiek

Uh, ik bedoel New York natuurlijk.

Re: contrabas en acrobatiek

't Is al een oude thread, maar deze mocht toch niet ontbreken:

Re: contrabas en acrobatiek

Hoewel de pin bij 'normaal' op de bas staan ook redelijk wat gewicht te verduren krijgt, aangezien deze dan voorkomt dat bas + bassist achterover kantelen, ziet de pose aan het einde van de act, waarbij de bassist op zijn bas staat te schommelen met een voet direct op de pin er toch wel link uit. Maar ook dat zal wel meer gevoel zijn dan werkelijkheid.