HaFo's Debattforum "Din Åsikt"
Start a New Topic 
Author
Comment
Avslöjande vilka krafter som är verksamma i spåren av Trosförkunnelsen

Avslöjande vilka krafter som är verksamma i spåren av Trosförkunnelsen

Fick ett mail från någon som lämnat trosrörelsens påverkan bakom sig. Denne visar här på hur han nu råkat ut för ungefär samma upplevelser som i spåren av Trosförkunnelsen i ett annat sammanhang.

Detta när han nu av nyfikenhet på internet träffade på "Fibonacci numbers" som också kallas för "The Fingerprint of God" med "Shaktipat Kundalini transfer".

Jag återger mailet och sedan mitt svar och kommentar. Kanske kan det få vara en väckarklocka för någon över vilka krafter som idag ofta är verksamma i kristna sammanhang, varifrån dessa krafter egentligen har sin hemvist. Nämligen från den fiende, som “ska bedra jämväl de utvalda genom tecken och under” (Mat. 24:24; 2 Tess. 2: 1 - 12)
-----------

Från mailet:

Jag bara måste dela med mig av detta eftersom det var så pass tydligt och kraftfullt !!

Jag har varit med om en "märklig" och kraftfull upplevelse som hjälpt mig att ännu tydligare kunna identifiera och sätta ett namn på det andliga övergrepp som jag blev utsatt för i trosrörelse infekterade sammanhang , nämligen "Shaktipat Kundalini transfer"

Jag har under hela mitt liv varit en nyfiket lagd personlighet som gärna undersökt" olika saker Vilket ibland lett mig in på sådant som man nog
inte borde undersöka !!
Upptäcker jag något som jag är intressant så är det lätt hänt att jag dras in i detta och vill veta hur saker och ting fungerar.

I går så råkade jag på internet träffa på "Fibonacci numbers" som också kallas
för "The Fingerprint of God".

Nåväl , nyfiken som jag är naturligvis så hamnade jag så småningom på Youtube , där jag tittade på olika klipp , det ena ledde till det andra. Så småningom så lyssnade jag till och såg på olika underliga klipp. Bland annat till något som kallas för "Solfeggio Frequencies".

Bland annat detta klipp

http://www.youtube.com/watch?v=8wozXJgoejs

"The Most Powerful Solfeggio Frequency Meditation Ever"

"Combined Solfeggio + Shaktipat Kundalini transfer"

Detta kan faktiskt ha varit ett av de klipp som aktiverade den underliga "kraft som kom över mig"

I något skede så märker jag alltså det började att kännas att det hände något "konstigt" med mig , blev på något sätt påverkad i mitt medvetande av något
underlig slags kraft , "snurrade till och blev tung i huvudet", tänkte att kanske jag bara inbillade mig ??

Men det gjorde jag nog inte !

För jag blev faktiskt kraftfullt påverkad !! Och sedan i natt så fick jag väldigt mycket upplevelser och drömmar som i ett enda slag kastade mig tillbaka den tid när jag var påverkad av andligheten i den trosrörelse infekterade Pingstkyrka som jag gick i förr i tiden. Jag var så att säga "back in business"

--------

HaFo svar:

Tack för att Du ville dela "upplevelsen" med mig.

Upplevelsen är ju positiv på så sätt att Du kan uttrycka det så här, "som hjälpt mig att ännu tydligare kunna identifiera och sätta ett namn på det andliga övergrepp som jag blev utsatt för i trosrörelse infekterade sammanhang, nämligen 'Shaktipat Kundalini transfer'."

Men det som låter mindre bra är när Du säger detta:

"Och sedan i natt så fick jag väldigt mycket upplevelser och drömmar som i ett enda slag kastade mig tillbaka den tid när jag var påverkad av andligheten i den trosrörelse infekterade Pingstkyrka som jag gick i förr i tiden. Jag var så att säga 'back in business'."

HaFo tips:

Fokusera på vem Jesus ÄR och offret av Kristi persons kropp och blod på Korset! Och be i denne Jesus namn, att den kraft som kom över Dig, må vika bort och att Du inte vill ha med den att göra!

För dem som älskar Jesus samverkar allt till det bästa (Rom. Kap. 8)

Kanske kan Din erfarenhet få bli till en varningslampa för andra, att inte leka med de ockulta krafter som idag drar fram genom kristenheten under sken och namn om sig att vara ett verk från Gud.
----

HaFo kommentar:

Mycket av Kristen verksamhet är idag en förberedelse till det avfall som Bibeln säger måste ske, för att det falska plagiatet av Kristus ska kunna träda fram, innan den sanne Kristus kommer ( 2 Tess. Kap. 2)

Jag tror att detta avfall genomförs på två plan. Dels via en avfallen falsk kristenhet, med namn om sig att vara den sista tidens väckelse (Joels arme, Elias bönearme, Apostlarörelsen, Profetrörelsen, Kingdom Dominion, Liljas och Amritzers, Ljungrens verksamhet etc. etc.)

Vidare så kommer denna falska kristenhet, genom att “evangelisera” det Judiska folket, under sken av att vara Pro – Israeliska (från trosrörelsen till olika “Messianska” föreningar och förespråkare), att åstadkomma en falsk “Messias – väckelse” i Israel.

Båda företeelserna har till uppgift att förbereda människornas sinnen och hjärtan inför framträdandet av en annan, en istället för Kristus, en falsk Messias och falsk världsfrälsare.

Låt Er inte bedras av detta falska plagiats framträdande, möjliggjort av en avfallen kristenhet, som ofta idag sitter och vajar som i trance och tror att det är Gud som är verksam, medan sanningen är den, att man blivit disponibel för onda andars spel och ockulta krafter.

Detta på grund av avfallna kristna ledares verksamhet, där man leder de får som man var satt till att leda, så istället vilseleder man dem till fördärvet!

Jag har ofta rest frågan:

Även om nu detta måste ske för att det profetiska Ordet om avfallet ska kunna gå i fullbordan, så visst måste väl ändå var andlig ledare ha möjlighet att komma till besinning och istället för att verka på fiendens sida, komma in på Guds sida, ta avstånd från detta och varna fåren för detta skeende och klart visa på vem Jesus ÄR och betydelsen av offret av Kristi persons kropp och blod på korset (Vilket blir förvanskat i bl.a. ovan nämnda sammanhang)!?

HaFo

Re: Avslöjande vilka krafter som är verksamma i spåren av Trosförkunnelsen

Fick ett mail med anledning av ämnet på Min Åsikt:

Avslöjande kring vilka krafter som är verksamma i spåren av Trosförkunnelsen.
-------

Från mailet:

Jag vill verkligen understryka det som du skriver !!

Citat

HaFo tips:

Fokusera på vem Jesus ÄR och offret av Kristi persons kropp och blod på Korset! Och be i denne Jesus namn, att den kraft som kom över Dig, må vika bort och att Du inte vill ha med den att göra!

För dem som älskar Jesus samverkar allt till det bästa (Rom. Kap. 8)

Kanske kan Din erfarenhet få bli till en varningslampa för andra, att inte leka med de ockulta krafter som idag drar fram genom kristenheten, under sken och namn om sig att vara ett verk från Gud!

Slut citat från HaFo
-------

Mailskribenten sager vidare:

Tillbaka till ShaktipatSeer2 , det är faktiskt mycket talande vad som sägs i kommentarerna till denna video !!

http://www.youtube.com/watch?v=8wozXJgoejs

ShaktipatSeer2 menar att denna video förmedlar "Den Helige Ande" på samma sätt som genom en handpåläggning , och att detta egentligen är precis samma sak som kallas för Shaktipat i Indien !!!

Här är det inte några slingrande maskerade undanflykter , utan rakt på sak , rätt på !!! Det visar sig också att denna person också kallar sig för Katolik.
----------

ShaktipatSeer2 skriver så här:

"De så kallade konstiga effekterna" kommer från Shakti eller andlig energi som präglats in i ljudspåret genom mantra-power. "direkt överföring av Kundalini genom det tredje ögat".

I'm also a Catholic .. "If Thine Eye Be Single, Your Body Will Be Filled With Light" .. "What I am doing here through this video is no different then when Peter was going through the Levant transmitting the 'Holy Spirit' through touching peoples' heads"

"Transmission of the Holy Spirit is called Shaktipat in India.. I guarantee it's the same thing"

"Överföring av den Helige Ande heter Shaktipat i Indien ..Jag garanterar att det är samma sak "

Slut citat
------

Mailskribenten återger så mera citat från kommentarerna till

http://www.youtube.com/watch?v=8wozXJgoejs

Inlägg

Interesting, have listened to these tones, strange effects.

nitroeffect3 1 månad sedan

Kommentar :

The 'strange effects' come from the Shakti or spiritual energy which is imbued into the audio track through mantra-power.

ShaktipatSeer2 som svar på nitroeffect3 4 veckor sedan

Fråga

Is this kundalini? Pineal gland activation or physical and mental harmony?
Aeroidsincedaysago 1 månad sedan

Svar

It has the potential for all of the above, direct transmission of Kundalini through the Third Eye mostly .. and physical and mental harmony are a
precursor to that as the mental and vital pranas are drawn into the central column ..

ShaktipatSeer2 som svar på Aeroidsincedaysago 4 veckor sedan

Fråga

Is it really true all blessings are from God? This isn't evil? How are you supposed to listen for best benefit? I'm supposed to be Catholic, but I'd be a liar if I said i have been a practicing Catholic. I just want love and goodness for all!

Aeroidsincedaysago 1 månad sedan

Svar:

I'm also a Catholic .. "If Thine Eye Be Single, Your Body Will Be Filled With Light" ..

What I am doing here through this video is no different then when Peter was going through the Levant transmitting the 'Holy Spirit' through touching peoples' heads. Transmission of the Holy Spirit is called Shaktipat in India..
I guarantee it's the same thing..

Slut från mailet
----

HaFo kommentar:

Det är ju helt uppenbart att vad vi här har att göra med och återspeglas, inte har med sann Kristen tro att göra, utan handlar om dess plagiat av en annan Jesus, ett annat evangelium och en annan ande, som har till uppgift att förbereda människors sinnen och hjärtan till att förbereda välkomnadet av den falske Messias, den falske världsfrälsaren och detta bejakat av kristna ledare och “Kristen verksamhet”!!
-------

Släpp aldrig greppet om vem Jesus ÄR, Gud själv kommen i kroppslig gestalt och betydelsen av offret av Kristi persons (Gud och människa försonade/förenade) KROPP OCH BLOD PÅ KORSET!

Det blir i alla ovan nämnda sammanhang förvanskat på ett eller annat sätt!!

HaFo

Re: Avslöjande vilka krafter som är verksamma i spåren av Trosförkunnelsen

Det förvånar mig nu,att det är i åratal,sen Ulf Ekman startade sin maktfullkomliga verksamhet, efter så mycket god undervisning både från Kristna människor och i profana sammanhang,att Trosrörelsen ändå är verksam i Sverige. Visserligen,som maktstrukturer gör, bytt skepnad lite , men dock. Då kan ju inte Gud hjälpa dem,som inte söker Hans hjälp och råd. En anan korkad sak,som Pienso vill,är att hans bok ska studeras . Istället ska vi väl ha ämnet :100 dagar med Bibeln !!