HaFo's Debattforum "Din Åsikt"
Start a New Topic 
Author
Comment
View Entire Thread
Re: Begränsa inte antikrists andes bedrägliga verksamhet

Jag hade tänkt försöka ta en time out från allt skrivande. Men så såg jag på Kjells blogg under ämnet Inter-faith prayer, Antonias viktiga och riktiga inlägg där, som grep tag i mig på ett sånt sätt, som gör att jag ändå delger en del tankar om det skulle kunna fylla en funktion.

Jag håller med Antonia i vad hon där skriver om att ”den falska ekumeniken, sekulariseringsprocessen att inlemma vetenskapen och den religiösa politiken i denna enhetssträvan, är ett förberedande för att kunna ta emot Antikrist som världshärskare, och försöka skapa en falsk fred och ‘världsordning’, att avfallet (med alla sina villoläror) var det som (delvis) förberedde marken för denna (religions) synkretism, ett jättelikt smörgåsbord, där var och en plockar ur sin religion/filosofi, efter eget tycke och smak.

Håller också med Antonia när hon så riktigt säger:

Men tack och lov, snart kommer den sanne Fridsfursten, Han allena som kan åstadkomma en sann enhet, och även återupprätta hela sin skapelse!
—-

Jag vill så försöka delge en del tankar jag har som fortsättning på allt detta riktiga som Antonia säger där.

Jag tror att det kommer att bli än mer komplicerat och att vi verkligen får se upp med att inte falla till föga för plagiatet av ”den sanne Fridsfursten”, som kommer att framträda innan, som dess kopia – en annan, en istället för Kristus, en falsk Messias och falsk världsfrälsare.

Jag tror förutom i de sammanhang som Antonia här anger, att detta förbereds genom en falsk väckelse av Messianska Judar, via dels en avfallen kristenhet, som vill framstå som Judevänliga och evangeliserande Judarna med ett falskt evangelium.

Tillika med de, som så riktigt menar sig ta avstånd från katolicismen, trosförkunnelsen och karismatikerna, men som likväl sällar sig till samma andas barn, med förnekelse av vem Jesus ÄR och betydelsen av offret av Kristi persons kropp och blod på korset:

Nyjudianisterna.

I katolicismen sker det via Mariadogmerna, där hon blir den egentligen frälsaren i sin syndfrihet. I trosförkunnelsen genom att tillvita Jesus en åtskillnad från Gud, så att han inte längre är Gud på korset.

Samma lära som i nyjudianismen, där Jesus inte ”är Guds fullhet lekamligen”, utan är en människa ”smord av Gud”, med ett speciellt uppdrag.

Alla dessa är egentligen samma andas barn, som förnekar vem Jesus ÄR och betydelsen av offret av Kristi persons (Gud och människa förenade) kropp och blod på korset.

Kan det då bli mer förvirrande, än när avfallets andas barn, förberedande och ledda av antikrists ande ”står i luven mot varandra” och var för sig menar sig vara de som rätt förbereder ankomsten av ”den sanne Fridsfursten”.

Nyjudianisterna menar sig vara lite före, när det gäller att förbereda Kristi ankomst, genom att ”finna sina Hebreiska rötter”, fira de Judiska högtiderna, ritualerna och årstiderna.

Jag tror det istället kommer att bidra till att bejaka och välkomna det falska plagiatet av den sanne Kristus.
——–

Min uppmaning är som alltid:

Släpp aldrig taget om vem Jesus ÄR, Gud själv kommen i kroppslig gestalt och betydelsen av offret av Kristi persons (Gud och människa förenade) kropp och blod på korset!

HaFo