HaFo's Debattforum "Din Åsikt"
Start a New Topic 
Author
Comment
View Entire Thread
Re: Piensoho och försoningen

Jag fick en del reaktioner kring vad jag återgav kring Piensohos försoningssyn. Jag återger dessa reaktioner och min kommentar därtill:

1.

"Tack HaFo! att Du alltid söker sanningen, och det under Ditt namn! Du trädet m.a.o. öppet fram, med det Du har att säga."

2.

"Detta om Niklas försoningssyn (eller ska jag säga brist på en Biblisk försoningssyn) var helt nytt för mej. Hade ju Dagen även på den tiden men detta missade jag och det var bra att HF berättade det. En så ”egen” syn på försoningen bör inte en ledande pastor ha och inte bli ifrågasatt."

3.

"Harry…. Jag håller helt med dig i din analys av Piensohos felaktiga undervisning. Det är ett annat evangelium, som han predikar, helt enkelt…"

-----

HaFo - kommentar:

Tack alla ni som inser, tar avstånd ifrån Piensohos vilsna försoningslära. Det är oerhört allvarligt, när ledaren för Sveriges största Pingsförsamling är vilset ute.

Men det är ju inget nytt. Pethrus på sin tid öppnade för villfarelsen från Branham och Cholman.

Hedin har så senare öppnat upp för den falska trosförkunnelsen och falska katolicismen. Han vill väl men är ändå så vilset ute. Vem kan begripa sig på denna dubbelhet av dessa stora, välmenande andliga ledare?

Jag kan inte se ngn annan förklaring, än att avfallet som Bibeln tecknar, kunde INTE ske, om inte de andliga ledarna blev vilse och ledde folket in i detta avfall, som kommer att kallas väckelse, som förbereder människors sinnen och hjärtan för en annan, en istället för Kristus, en falsk Messias och falsk världsfrälsare in på alla arenor, som de politiska, ekonomiska och andliga/religiösa arenorna.

Men för den skull må väl var andlig ledare ha möjlighet att ”ha öron till att höra” och ta avstånd från förförelsen i tiden – eller!?
—-

Jag säger igen ngt som tydligen retar en del människor om man ser till reaktionerna på Aletheia blogg av vad jag skrivit:

Släpp aldrig taget om vem Jesus ÄR, Gud själv kommen i kroppslig gestalt. Släpp aldrig taget om betydelsen av offret av kristi persons (Gud och människa förenade/försonade) RENA kropp och blod på korset!!

Denna kristna trosgrund är tydligen ngt som till varje pris måste angripas, misstänkliggöras och ”avrättas”. Av vilka som skriver på en kristen blogg, kan man ju undra över att de inte gillar och bejakar vem Jesus ÄR , Gud själv kommen i kroppslig gestalt och betydelsen av offret av Kristi persons kropp och blod på korset!!??

De är inte Kristna i vart fall enligt Guds Ord!! Och då må ”var människa för sig själv göra räkenskap inför Gud”, när man bejakar eller gör narr av vem Jesus ÄR och betydelsen av offret av Kristi persons kropp och blod på korset

HaFo