HaFo's Debattforum "Din Åsikt"
Start a New Topic 
Author
Comment
Mark Biltz

Mark Biltz

Enligt min mening, så är Mark Biltz vilset ute under denna länk:

http://aletheia.se/2011/04/19/mark-biltz-profetiska-dimensionen-i-pasken/

Ge gärna synpunkter kring vad han framför och huruvida det är från Gud, eller bedöm, om det ingår i en förberedelsen av det avfall, som ska hälsa en annan, en i stället för Kristus, en falsk Messias, en falsk världsfrälsare välkommen in på arenan!!???

De flesta Nyjudianister och även många andra i diverse Kristna sammanhang, menar att Mark Biltz är rätt ute och någon som vi borde lyssna till.

Är det med sanningen överensstämmande vad han framför? Är de rätt ute som lovordar Mark Biltz? Vad anser Du?

Återge gärna konkret vad han lär i ”Din analys”, huruvida Du anser att vad han lär är i alla stycken sant, eller vari ”tvistad lögn och sanning” återspeglas, om Du menar att här står inte allt rätt till!??

HaFo

Re: Mark Biltz

Fick mail med anledning av min förfrågan och fundering kring Mark Biltz.

Återger mailet:

”Vill bara berätta lite vad jag upplevt angående detta. För fyra år sedan fick jag starka rekommendationer från kristna att läsa en bok som tydligen var alldeles enastående. Nyfiken som jag är tog jag emot den. Men direkt som jag såg bilden av författaren på baksidan så ringde det varningsklockor. Det var Rick Joyner. Idag vet vi ju mer om honom....

Första gången jag lyssnade på Mark Biltz så ringde samma varning, trots all god reklam från kristna. Så jag ,tar inte in, sån här undervisning längre. Tror det är Herren som varnar.”
---------

HaFo kommentar:

Mailskribenten upplever tydligen samma varningsklockor som jag upplever. Men varningsklockor (när de är verkliga och inte inbillade, utan verkligen handlar om att det är inte Herdens röst som ljuder utan ”en annan röst”),har alltid sin grund i ngt felaktigt i tro, lära liv och utövning, med en falsk ande bakom.

När Guds Ande varnar för t.ex. trosförkunnelsen och katolicismen, så kan man återfinna grund för denna varning i respektive sammanhangs tro, lära liv och utövning, med en falsk ande bakom.

Är det så att jag och denne mailskribent ovan, bara inbillar oss en varningsklocka kring vad Mark Biltz står för och förmedlar?

Tror att den frågan kan vara av betydelse att kunna besvara, eftersom vad Biltz förmedlar, vad jag förstår, tycks vara så lovordat, inte bara från Nyjudismens företrädare, utan även vad jag förstår, från allehanda kristna sammanhang och företrädare.

Själv har jag ännu inte grepp över vad det egentligen är, som Biltz står för och förmedlar, som eventuellt skulle kunna ligga till grund för ”varningsklockor”.

Vad jag snappat upp (?) är att han går ut ifrån koder i Skriften, att han anger årtal för Kristi tillkommelse, att han trycker på att fira de Judiska högtiderna, ceremonierna och riterna, på rätt tider och på ett rätt sätt, för att vara sant troende och medverka till Kristi ankomst – eller!?? Rätta mig om jag tar fel!!
--------

Min ”remiss” går alltså ut igen och har Du kunskap och synpunkter så hör av Dig:

Ge gärna synpunkter kring vad Biltz framför och huruvida det är från Gud, eller bedöm, om det ingår i en förberedelsen av det avfall, som ska hälsa en annan, en i stället för Kristus, en falsk Messias, en falsk världsfrälsare välkommen in på arenan!!???

De flesta Nyjudianister och även många andra i diverse Kristna sammanhang, menar att Mark Biltz är rätt ute och någon som vi borde lyssna till. Är det med sanningen överensstämmande vad han framför? Är de rätt ute som lovordar Mark Biltz? Vad anser Du?

Återge gärna konkret vad han lär i ”Din analys”, huruvida Du anser att vad han lär är i alla stycken sant, eller vari ”tvistad lögn och sanning” återspeglas, om Du menar att här står inte allt rätt till!??
-----

Det finns säkert de som menar att jag borde syssla mer med vad som räddar människan, än att peka på det falska i tiden.

Jag tror att det då här inte handlar om antingen eller, utan om både och, att det hör samman att varna för det falska och samtidigt peka på sanningen kring vem Jesus ÄR (Gud själv kommen i kroppslig gestalt, ”Guds fullhet lekamligen”, ”Kristus kommen i köttet”), som i sin person, Kristi person förenar/försonar Gud och människa i sin syndfria rättfärdighet och Gudomlighet och därmed bär fram det RENA offret av Kristi persons (Gud och människa förenade) KROP OCH BLOD PÅ KORSET, PÅ KORSET, PÅ KORSET!!

Och att det är Han, som själv förmedlar det Andliga livet och gemenskapen med Gud, vid en sann tro på den Han ÄR och betydelsen av OFFRET PÅ KORSET OCH DET UTAN FÖRVANSKNING ELLER TILLÄGG.

Förvanskning och tillägg görs idag på den andliga arenan, så att man sätter tro till EN ”ANNAN KRISTUS, ETT ANNAT EVANGELIUM OCH EN ANNAN ANDE, som i trosförkunnelsen och katolicismen.

Eller som i sakramnetalismens sammanhang, där man menar sig ha så stor tro på vad Gud gör i sakramenten och så vilset sätter tro till att det Andliga livet från Gud i Kristus Jesus, skulle förmedlas på annat sätt än via Kristi person, utan skulle förmedlas via ceremonier, som till sin uppgift har att peka tillbaka till KRISTUS PÅ KORSET!!
------

”Då ni nu har kommit till tro, så har ni som gåva undfått den utlovade Helige Ande” (Efesierbrevet).

Kommit till tro på vad/vem då?

Kommit till tro på vad Gud gör i sakramenten?

Kommit till tro på att Jesus är skild från Gud på korset/andligt död och blivit allt vad Adam blev i sitt fall, synd till naturen och skild från Gud (Trosförkunnelsen)?

Kommit till tro på att man är utvald, när man menar att Jesus inte dött för all världens synd, utan enbart för dem som Gud i förväg utvalt till att få nåd (Calvinismen)?

Kommit till tro på att Jesus är syndfri på grund av Marias syndfrihet och genom tro på det helt falska katolska lärosystemet, med spiritism (Anrop till Maria och helgon om hjälp i förbön) och ockultism (vid vördnad av reliker och ikoner som varandes bärare och förmedlare av andligt liv)?
-----------

Kommit till tro på vad/vem då?

För att ”Då ni nu har kommit till tro, så har ni som gåva undfått den utlovade Helige Ande”
(Efesierbrevet).

Jo, i en helhet av Skriften så framgår det att man nått, tron/förvissningen från Gud, på vem Jesus enligt Skriften ÄR!! Och att man enligt Skriften förtröstar till betydelsen av OFFRET AV KRISTI PERSONS KROPP OCH BLOD PÅ KORSET!!

Är det så konstigt och krångligt!? Varför då!?

HaFo

Re: Mark Biltz

Fick igen ett mail med anledning av min förfrågan och fundering kring Mark Biltz.

Från mailet:

”Den som predikar någonting annat än JESUS Kristus och Honom såsom korsfäst och som Guds slutgiltiga och fulla svar till Människan, är inte sänd av Gud. Så fort någon pekar på "högtider" och "särskilda dagar, tider och år" är den personen ute och cyklar, sett ur kristen synpunkt:

därför att allt detta är slutgiltigt inrymt i JESUS:

sammanfattat i Honom och ävenså, lagen.

Alla aktörer som vill någonting ytterligare, utöver JESUS, har inte godkänt Guds frälsning, som ÄR ETT NAMN, EN PERSON, nämligen JESUS Kristus. Du kan inte sammanvigas med läror, men däremot med en person - JESUS - och i den personen bor Gud: Guds hela fullhet. Hebr 1”
------------

HaFo kommentar:

Håller här helt med vad mailskribenten här skriver!!

Det är precis vad jag hela tiden försöker fokusera, vem Jesus ÄR och betydelsen av offret på korset och jag försöker varna för där detta blir förvanskat.

Och det blir det enligt min mening i inte bara trosförkunnelsen och katolicismen, utan även i många andra sammanhang och inte minst här i vad som nu behandlades här i vad Mark Biltz framför.

Jag är lite lat, och hade hoppats att ngn skulle hjälpa mig med att konkret peka på vad Biltz vilset framför i tro, lära liv och utövning. Men jag kanske får fixa det själv, att i sak kunna ta fram vad som är vilset i sak kring vad Biltz framför!?

Jag återkommer!

HaFo