HaFo's Debattforum "Din Åsikt"
Start a New Topic 
Author
Comment
Är det rätt Messias som här förbereds

Är det rätt Messias som här förbereds

Fick ett mail som jag återger och vars innehåll jag ”sänder ut på remiss”. Min undran är om det är rätt Messias som här förbereds. Jag återger först mailet och delger så några funderingar. Ge gärna synpunkter.
-----------

Från mailet:

”Joel Rosenberg gör en analys på sin blogg där han förklarar varför den nyligen med den Iranska ledningens stöd producerade videon som lägger ut programmet för den 12 imanens, dvs Mahdin, den islamske messiasgestaltens snara kommande, är så viktig.

Även om jag inte delar Rosenbergs eskatologi i alla avseenden och ännu mindre tror att Islams syn på ändens tid skulle vara Guds ord, så tror jag att den här tecknade eller rättare sagt av islamistiska antikrister planerade världskriget och världsövertagandet mycket väl kan ingå i tidsålderns slutstrid som avslutas med den verklige Messias, nämligen Jesu återkomst för att upprätta riket åt Israel och regera från Sion.

Missa inte att besöka länkarna inklusive videobloggen som du finner på bloggposten.

Som du förstår håller jag fullt ut med Rosenberg om att den här Iranska videon är viktig, den är faktiskt en krigsförklaring till den icke muslimska världen om ett krig som mycket snart kommer att bli både hett och totalt.

http://flashtrafficblog.wordpress.com/

........

Last night, I returned from a week in Europe where I had the opportunity to brief several dozen Iranian, Arab, Israeli, European and American pastors and Christian ministry leaders about the new feature-length documentary film produced by the Iranian government and its religious allies called, The Coming Is Near.

As I will explain in more detail below, I believe now is the time for pastors and ministry leaders around the world to use the occasion of the release of this film to accelerate and intensify their own teaching about the Second Coming of our Lord Jesus Christ and to answer the questions being asked by millions of people throughout the Middle East and elsewhere about who the Messiah is and when/how/why He will return......”

Slut från mailet
----------------

HaFo – funderingar:

Har tidigare rest en undran över att likt före andra världskriget så var alla problem i världen då det Judiska folkets och Judendomens fel. Nu växer det alltmer fram en syn på Islamister och Islam som roten till allt ont i världen.

Liksom det då var en överdriven lögn kring det Judiska folket som växte fram, så lika litet är, Islam och Islamiter, (även om de ur andlig synvinkel är vilset ute och dess fundamentalister är fanatiskt farliga), ensamma om allt elände och ont i världen.

Vem, vad och vilka drivkrafter ligger bakom denna propaganda? Är det verkligen så, att Islams ” världsövertagandet mycket väl kan ingå i tidsålderns slutstrid som avslutas med den verklige Messias, nämligen Jesu återkomst för att upprätta riket åt Israel och regera från Sion.”????

Kan det inte vara så att vad som nu är under uppsegling, av konflikt mellan Islamiter och Judar och mellan Islamiter och världen i övrigt, kommer att ordnas upp av det falska plagiatet av Messias, vid framträdandet av en annan, en istället för Kristus och en falsk världsfrälsare?

Är inte innehållet i detta mail, egentligen en förberedelse av människors sinnen och hjärtan till att tro, att när plagiatet, den falske världsfrälsaren, löser detta monstriösa, världsomspännande problem, så skulle det handla om ”Jesu återkomst för att upprätta riket åt Israel och regera från Sion.”???
-----

Vi behöver förberedas för att hälsa rätt Kristus välkommen och inte det falska plagiatet, som kommer att föregå Kristi sanna ankomst!

Är vad som förmedlas i detta mail en förberedelse av den sanne Kristi ankomst? Eller en förberedelse av plagiatet, en falsk Messias framträdande?

HaFo