HaFo's Debattforum "Din Åsikt"
Start a New Topic 
Author
Comment
Lindsey Williams - Kanalen till Eliten

Fick ett mail som jag återger om det skulle kunna fylla en funktion. Ger i slutet en HaFo – kommentar

--------

Från mailet:

”Lindsey Williams har i dagarna gått ut med nysläppt insideinformation från oljeeliten som talar om vad omvälvningen i mellersta östern handlar om och vad som kommer att hända med dollarn och introduktionen av en världsvaluta och en nwo. Jag fann Lindseys hemsida på nätet för många år sedan där jag läste nätupplagan av hans bok "Energy non crisis" och har sedan kunnat konstatera att de uppgifter som Lindsey fortsatt att lämna från sina kontakter bland oljeeliten visat sig vara fenomenalt exakta.

Om de senaste informationssläppen kommer att visa sig vara lika välunderbyggda, kommer vi att konstatera att dollarn är, som Lindsey säger död vid slutet av 2012. Den som lever får se!”

http://www.reformation.org/energy-non-crisis.html

http://lindseywilliams101.blogspot.com/2011/02/lindsey-williams-back-on-alex-jones-23.html

-----------------------------

Vidare från mailet

”Hittade länken den här välskrivna sammafattningen på elvor och jannes hemsida. Artikeln som innehåller en del illustreradet statistiskt material är signerad Rune som jag inte närmare vet vem han är.

http://www.elvorochjanne.se/profetiskt/nyheter/Bilder/Lindsey%20Williams%20orginal.pdf

Jag saxar:

Lindsey Williams - Kanalen till ”Eliten”

Få personer har under senare år officiellt blivit så ifrågasatta, utskrattade och hånade som pastor Lindsey Williams. I takt med att ituationen i Nord-Afrika och Mellanöstern nu eskalerar och oljepriserna skjuter i höjden verkar dock kritiken att allt mer avta.

Nästan all den information som Williams förmedlat finns i en bok publicerad under 1980-talet samt på DVD och You Tube och då naturligtvis på engelska språket. Jag skall här försöka ge en kortfattad sammanfattning av vad det är Williams vill förmedla och vilken utveckling han menar världen står inför de närmsta två åren.

Den redogörelse jag här gör är information och analyser som Williams framför och inte nödvändigtvis helt överensstämmande med mina egna. Givetvis måste vi pröva allt och allt skall sättas in i sitt sammanhang.

I början av 1970-talet reste Lindsey Williams till Alaska för att tjänstgöra som pastor vid byggandet av The Alaska- Pipeline. Under cirka tre år fick Williams en unik insyn i det tankesätt, den moral och de planer som präglade inflytelserika personer inom oljebranschen. Några få av de då knutna kontakterna har Williams sedan uppehållit och det är ett par av dessa personer som under de senaste åren givit honom den inside - information från Eliten som blivit så kraftigt ifrågasatt.

Williams menar att det finns en liten grupp personer som styr världsutvecklingen. Den innersta kärnan består av cirka 25 till 30 personer men hela den grupp som Williams kallar ”Eliten” är naturligtvis betydligt större. Det allmänt mer utbredda begreppet för att beskriva denna grupp, som egentligen består av olika undergrupper, är New World Order (NWO) eller den nya världsordningen .

Många har undrat varför dessa personer skulle lämna ut denna information om vad de tänker genomföra och i vilket syfte. Förklaringen till detta är att ”Eliten” har en helt annan moral än den vi själva försöker leva efter. Deras gud är satan och det är honom de tjänar när de skall försöka förändra världen in i en ny tid (NWO) som helt ska underkastas satan och där ”Eliten” skall vara ett styrande toppskikt. En viktig del av deras ”moral” är att de genom vissa kanaler skall ge en förhandsinformation om vad de tänker genomföra. En av deras viktigaste
informationsvägar är media i allmänhet och Hollywoods filmindustri i synnerhet.

Man skickar ut vad Williams kallar ”Buzz-words” (ryktesord, skvaller) som ger en förhandsvink om vad som komma skall. Ett exempel på detta är förvarningen om 9/11 och händelserna kring World Trade Center.”

Slut från mailet

--------------------

HaFo kommentar:

Visst, kanske kan detta vara en återspegling från den politiska, profana och världsliga arenan, inför förberedelserna av den falske världsfrälsarens framträdande. Men jag hissar samtidigt varningsflagg för att detta kan vara ”villospår”, från ”falska väktare på muren”, som samtidigt i sitt bagage bär med sig ”skygglappar”, för vad som på den andliga arenan, verkligen förbereder människors sinnen och hjärtan, till att hälsa en annan, en i stället för Kristus, en falsk Messias och falsk världsfrälsare välkommen.

Må varningarna vara sanna och rätta! Eljest missar de sitt syfte! Om varningen här är sann och riktig eller ett villospår, lär vi väl så småningom bli observanta på! Jag ville i vart fall inte underlåta denna varning att gå vidare och att därmed ge människor, som kanske ser klart och kanske ser annorlunda, att ge sina synpunkter.

HaFo

Re: Lindsey Williams - Kanalen till Eliten

Fick ett mail med anledning av följande återgivning från ett mail till mig:

Från mailet (som en annan mailskribent kommenterar):

”Lindsey Williams har i dagarna gått ut med nysläppt insideinformation från oljeeliten som talar om vad omvälvningen i mellersta östern handlar om och vad som kommer att hända med dollarn och introduktionen av en världsvaluta och en nwo.”

Den nye mailskribentens kommentar:

”Det har ju talats en hel del på senare år om USA: s och dollarns sannolika kollaps. Wilkinson samt ett flertal egna ekonomer ifrån USA är ett par exempel. Det har också talats om att Kina och Ryssland har krävt en ny världsvaluta istället för den sviktande dollarn. Ser man det rent ekonomiskt sakligt så är det klart att USA idag har en produktiv bas som inte är i närheten av deras konsumtion som ändock under lång tid har upprätthållits genom ständigt nya lån. Men tack vare USA: s strategiska position när det gäller oljan så har USA ändå kunnat hanka sig kvar. Men fler och fler tycks som vi kan se profetera om USA: s snara ekonomiska kollaps.”
-----

HaFo kommentar:

Jag undrar inte över den amerikanska ekonomins och dollarnas kollaps. Det handlar ju bara om en tidsfråga när den luftballongen spricker! Därtill behöver man inte vara en ”spågubbe”!

Vad jag ifrågasatte är om det (som återgavs i mailet tidigare), faktiskt är en ”elit” (20 – 30 st av satansdyrkare, om jag uppfattade det rätt), som kommer att skapa fram en ”ny världsordning”. Visst det kommer en ”ny världsordning”, under den falske världsfrälsarens framträdande och herravälde. Men är det verkligen så uppenbart, som att det handlar om satansdyrkare, som står bakom detta plagiat???

Knappast! Nog lär det handla om ” kristna högdjur”.

Vad som gör att jag ifrågasätter denna info, är att den kommer från ett håll, där man menar att, de sanna troende är de som i alla detaljer ser det Judiska folket och Israels nations betydelse i eskatologin. Då menar jag att man gjort ett tillägg till det oförtjänta evangeliet av nåd för Kristi skull!!

Det kommer att bli ett inferno, tillförne aldrig skådat på den andliga arenan. Så håll i hatten alla! Och sluta aldrig förtrösta till den Jesus ÄR (Gud själv kommen i kroppslig gestalt) och betydelsen av offret av Kristi persons (Gud och människa försonade/förenade) kropp och blod på korset.

Kristi kropp för Dig utgiven. Kristi blod för Dig utgjutet. Och det där på korset, som alla ceremonier har som enda uppgift att peka på och inte som förmedlare av liv i sig själva som ritualer!!

Jesus är i sin person livgivaren i en personlig umgängelse med Honom och ingen eller inget annat ger andligt liv!!!!

HaFo