HaFo's Debattforum "Din Åsikt"
Start a New Topic 
Author
Comment
Vilka ser skeendet idag på på den andliga arenan

Många har idag en klarsyn över läget idag på den andliga arenan tror jag! Det är många som delar den nöd, vanmakt, frustration etc. över vad som idag är på väg att ske med den etablerade kristenheten.

Jag tror att det är många som idag ser vad som sker mitt framför våra ögon, och att det är det avfallet som ska möjliggöra framträdandet av plagiatet, en falsk världsfrälsare.

Det som idag sker är att verksamheter under ”kristet förtecken”, som bedrar och övar människor sinnen och hjärtan till att bejaka fiendens verksamhet som ett verk av Guds Ande.

Allt för att man ska bejaka den falske världsfrälsaren som kommen från Gud.

Det pågår även jämsides med detta en förberedelse av en falsk ”Messias – väckelse” bland Judarna, bedragna av dem som idag ”evangeliserar Israel”, som olika ”Messianska – grupper”, fraktioner av trosrörelsen och även sådana företeelser som PTL under Tommy Liljas ledning.

”Väckelsen hos Judarna” och när de kommer in i sin uppgift och kallelse sker, när den sanne Jesus kommer tillbaka och de inser ”vem de har stungit och upphängt på trä”.
————

Mitt i allt detta förförande som idag sker, så tror jag att sanna kristna människor, som inte låtit sig förföras, kommer att finna igen varandra på olika sätt, för att bli ”varandra lemmar till tjänst, varning, förmaning, uppbyggelse och tröst”.
——

Jag har kontakt med bra många människor som delar denna nöd. En är Lennart Jareteg, vars hemsida Du säkert tagit del av:

http://bibelfokus.se/villolaror


En annan som delar nöden över dagens situation i kristenheten är Karin Jansson.

Hon varnar på denna länk för ”Apostoliskt nätverk”:

http://www.elvorochjanne.se/laror-debatter/sverige/Karin_26-8-10.html

Den som inte orkar kolla upp alla länkar och hela innehållet i detta mail från Karin, är knappast seriöst frågande efter sanningen kring vad som idag händer av förförelse på den andliga arenan.

Karin går här in i en uppgift som borde åligga de kristna ledarna i vårt land. Men de verkar enbart alltmer svika ”fåren”. Men även om ”de tiger så ska stenarna ropa”. Och just nu är det Karin som ropar här i detta budskap i ”Herdarnas ställe” till fåren kring vad som sker av förförelse på den andliga arenan idag

Här finns fler av de varningar som Karin Jansson sänt ut i år:

http://www.elvorochjanne.se/laror-debatter/sverige/Karins%20Info-sida.html

Min kommentar är: lyssna, lyssna, ”den som har öron till att höra kommer att höra”.
------------

Fick just ett mail från en som var med på LO i 13 år, men som då helt slut på alla plan bara inte orkade längre.

Hon var nu efter att ha klarnat kring vilken villfarelse, som inte minst Hagin bidragit med, förtvivlad över hur en av hennes väninnor, som visserligen tagit avstånd från Ekman och LO ändå hyllade Hagin.

Här mitt svar som jag gav denna bekymrade avhoppare från LO:
—————————-

Du kan väl be Din väninna, fundera över om dessa ord av Hagin är sanna eller om dessa ord leder människor vilse.

Hagin om OM FÖRSONINGEN:

”Jesus smakade andlig död. Kristi fysiska död på korset var inte tillräckligt för att frälsa oss. Han gick till *******t för att föra oss till himmelen. Andlig död betyder mer än att vara åtskild från Gud. Andlig död betyder också att ha satans natur. Hans ande, hans inre människa, gick till *******t i vårt ställe.

En fysisk död skulle inte ha löst problemet med våra synder. Nere i lidandets fängelse – i själva *******t – uppfyllde Jesus rättfärdighetens krav … Jesus är den förste som någonsin har blivit född på nytt. Varför behövde hans ande bli född på nytt? Jo, därför att den blev skild ifrån Gud. ( How Jesus obtained his name – band 44H01, The Name of Jesus – sid. 16 –31.)

Hagin OM MÄNNISKAN

”Människan blev skapad för att vara Gud lik. Gud gjorde oss till väsen av samma klass som han själv. (The God kind of life – sid. 35 – 36.)
———–

Du kan väl också be henne titta på innehållet under denna länk, där bl.a. boken
Människans tre dimensioner/Människans ande av Hagin (1983), som då var kursmaterial på LO.

Den boken av Hagin avhandlas och kommenteras under artiklar på min hemsida:

http://hem.spray.se/harry.forsgren/Kursmaterial.htm

Du kan ju också be henne titta på DVD:n av Lennart Jareteg, där Hagin raglar runt som en okontaktbar drucken.

Inte är detta en manifestation från Guds Ande. Vems ande är det då som intagit Hagin och som han förmedlar?:

Det stora Avfallet

http://bibelfokus.se/avfallet

Förförelser måste komma!” Är vi beredda? Eller är vi redan förförda?

Ett utmanande Bibelstudium i videoformat, om det stora Avfallet, avfallets sanna natur, avfallets förrädiska natur, avfallets apostlar och avfallets ekumenik. Starka citat och videoklipp!
--------

Min erfarenhet är att de flesta som lämnat LO har aldrig i grunden gjort upp med den villfarelsens andemakt bakom de läror som man där fått sig till livs.

Därför tror jag också att väldigt många av dessa, även efter sitt ”avhopp” har svårt att riktigt se vem Jesus ÄR och betydelsen av offret av Kristi persons (Gud och människa försonade/förenade tillsammans – fullt ut Gud och fullt ut människa förenade) RENA kropp och blod på korset.

Många tar de så riktigt avstånd från Ekman och LO, men verkar ändå andligt sett fortfarande sitta fast i skiten!

En av dem är Helders, som så riktigt åberopar en mängd kristna auktoriteter, men som därutöver har ett annat, och därmed ett dubbelt budskap med att Fadern och Sonen och Gud och människa är åtskilda på korset. Vilket inte är ngt annat än trosförkunnelsens JDS – lära.


Hur mycket än Helders säger sig ta avstånd från JDS. Han sprider ju dessutom Calvins vilseledande lära om att Jesus inte dött för all världens synd, utan enbart för dem som Gud i förväg utvalt till att få nåd.

Även detta skapar en förvirring i kristnas sinnen och hjärtan till att missa vem Jesus ÄR och betydelsen av offret av Kristi persons kropp och blod på korset och förbereder avfallet som så många idag så riktigt upplever nöd över.

HaFo