HaFo's Debattforum "Din Åsikt"
Start a New Topic 
Author
Comment
Sverigedemokraterna

Har kommit i samtal på Aletheia blogg under ett ämne som säger att 35% av de som är missnöjda med KD går till SD.

Här följer ett inlägg som jagjust gjort där:
------

Kerstin till mig:

”Jag läser SD:s partiprogram och känner inte igen den bild av dem som du beskriver”

HaFo:

Sen när har politiska partiers program, varit den praktiska politik som man genomför? Partiprogrammet är till för att fånga upp människorna, men har knappast speciellt mycket att göra med vad man sen genomför om man får makten.

Idag blir politiken till en slags ”fotbollsmatch”, där den som ljuger mest, angriper ”motståndaren bäst” och därmed får applåder och skratt, är den som vinner matchen och vinner väljarna som den bästa ”stå up komikern”.

Låt Dig inte luras av om SD i sitt partiprogram, säger sig värna det ofödda barnets rättigheter och är för att sänka åldern för abort.

Det finns där för att fånga upp kristna människor, som är missnöjda med de andra partiernas bedrövliga, praktiska hantering av frågan. Ungefär som när Livets Ord i inledningsskeendet rekryterade missnöjda kristna och drog dem från deras egna församlingar till LO.
------------------

Kerstin till mig:

”Så då röstar du Harry inte alls, utan du menar att man genom att delta med sin röst i samhället ställer in sig i ledet under antikrist ? Eller gäller det bara då man ger sin röst till SD ?”

HaFo:

Jag kommer att rösta. Men är ännu inte klar över på vilket parti. Ska tillsammans med mitt samvete försöka finna ut vilket som kan vara minst galet att rösta på.

Den falske världsfrälsaren förbereds idag på alla plan. Den politiska, den ekonomiska och den andliga arenan för att få ”en ny världsordning”, frid, fred och samförstånd över alla gränser och sammanhang.

Jag försöker på den andliga arenan att motverka och avslöja detta skeende, genom att deklarera vem Jesus ÄR och betydelsen av offret av Kristi persons kropp och blod på korset, som blir förvanskat idag under sken av att vara väckelse, medan det egentligen handlar om det avfall, som ska på den andliga arenan möjliggöra den falske världsfrälsarens inträde.

På den politiska arenan ser jag inte hur jag egentligen kan medverka till att varna för och ta avstånd ifrån förberedelserna för den falske världsfrälsarens inträde.
----------------------------

Kerstin till mig:

”för om nu SD är så rasistiskt som du säger, så kan du ju inte mena att de övriga partierna är mindre rasistiska som stöder folkmorden på våra minsta ?”

HaFo:

Här kan möjligen föreligga en viss skillnad. Visst, de som medverkar till att ta bort människoliv, är inte bara rasister utan mördare. Men så kan man för att fånga upp missnöjda kristna, även ge sken av att värna livet, men ändå vara de värsta rasisterna och mördarna i praktiken!

Mitt tips till Dig Kerstin är att Du ”synar korten” på SD och ställer en konkret fråga till dem, hur välkommet är det alltså då i SD, det barn som är tillkommet mellan en vit arisk renrasig människa och en färgad människa med ”krullhår”?

Är det välkommet i Sverige och är det ett liv som man menar sig värna, även när det visar sig vara en besvärlig ”svartskalle”?

Mitt tips till Dig Kerstin är att Du ”synar korten” på SD och ställer dem inför detta faktum, att den vita ariska rasen är så degenererad genom inavel idag, så att det borde vara förbjudet för vita att para sig med varandra.

Den vita rasen kan bara bli ”frisk igen” med nytt DNA, genom att man parar sig med alla människor utöver vår värld. Är det vad SD kommer att uppmuntra människor till om de får makten? Blir deras svar ja på den frågan, så är jag beredd till att tänka om.

Tills Du Kerstin bevisat motsatsen (inte i partiprogram), utan i praktisk politik, så är min övertygelse, att om någon föds i ”SD:S politiska värld och maktövertagande”, som inte är ”renrasig” och inte skulle verka för ”att Sverige skulle förbli svenskt”, ska ut ur landet och hör inte hemma här.

När Du Kerstin gett mig konkreta bevis i praktisk politisk handling hos SD, att jag tar fel, så ska jag be om ursäkt och bättre lyssna till vad Du förmedlar.

HaFo

Re: Sverigedemokraterna

Kom inte ifrån att göra ännu ett inlägg under detta ämne.
--------

Några frågor till Kerstin och Jörgen:

1. Tror Ni om SD kommer till makten, att de vill verka för ett mångkulturellt Sverige?

2. Tror Ni om SD kommer till makten, att de vill verka för en invandring, som kan ge Sverige en blandad estnesitet, som skulle berika befolkningen både kulturellt och så DNA - mässigt göra svenskarna friskare både fysiskt och mentalt?

3. Är detta något som Ni två skulle vilja verka för, att bejaka och uppmuntra, att Sverige dels skulle bli ett ännu mer mångkulturellt samhälle, med influenser från för oss, främmande kulturer och verka för att den genetiska blandningen i befolkningen, berikades från alla kategorier av människor utöver vår jord?
--------

Om svaren på dessa frågor skulle vara negerande, vad är det då för form av liv som SD och även Ni två säger Er värna?

4. Vad är motivet till att SD och Jörgen säger sig värna det Judiska folket och Israel?

Är det därför att Ni anser att Gud har en speciell plan med detta folk och denna nation?
--------

Det finns idag på den politiska, såväl som på den andliga arenan, de som talar "sig varma för Judarna och Israel som nation", men som bara kommer att förbereda människors sinnen och hjärtan för plagiatet av den falske världsfrälsaren.

Judarnas täckelse kommer att falla efter att detta plagiat spelat ut sin "rekvisita" och den sanne Kristus kommer. Då först kommer Israel som nation in i sin kallelse och uppgift.

5. Vilket bejakande av Israel och Kristi tillkommelse, är det som SD, Kerstin och Jörgen företräder. Är det plagiatet eller det sanna!?

HaFo

Re: Sverigedemokraterna

Det blev ytterligare ett inlägg kring ämnet på Aletheia:
------

Lennart ställer några frågor till mig kring ” Vart står du när det gäller islams inflytande?”

Ska försöka besvara frågorna efter bästa förmåga.

Lennart:

”Tycker Du att vi ska tillåta burkor på offentliga platser?

HaFo:

I mina ögon är det lite av en icke – fråga, där jag inte riktigt tänkt igenom frågan. Men ingen blir vare sig bättre eller sämre som människa för att man bär en burka.

Sen kan det finnas sammanhang, där det är opraktiskt, att man inte ser människors ansikten och där borde de som bär burka, då undvika att göra det.

Medan de som eljest retar sig på om nån bär burka, så behöver man ju inte reta sig på det, utan bara respektera om människor själv väljer att de vill göra det.

Sen kan det ju komma in en aspekt om det grundar sig på en osund mansdominans, där mannen inte vill att människor ska se sin kvinnas ansikte, att kvinnan bär burka. Då blir det till en fråga som bör ventileras.
---------------------------

Lennart:

”Kurderna är väldigt trevliga människor men de har ju sin ’heders-kultur’. Ska vi tillåta deras ’hedersmord’, tycker Du?”

HaFo:

Nej! Guds Ord står över alla kulturyttringar = Du skall inte dräpa, hur vanhedrad man än anser sig och sin släkt för att vara.
---------------------

Lennart:

”Eller moskèer med högljudda böneutrop 5 ggr om dagen?”

HaFo:

Jag tror varken Sverige eller kristenheten är betjänta av att försöka inskränka på religionsfriheten och försöka förbjuda människor att idka sin religionsutövning, även om vi bedömer den som vilsen.
--------------------

Lennart:

”Själv avskyr jag ’islam’ och allt som hör därtill… Däremot älskar jag kurder och muslimer.”

HaFo:

Tycker att Du här gör en bra distinktion mellan vilsenheten i Islam och de människor som utövar denna religion.

Det är synd om människor som fastnat i denna falska religion som Islam utgör. De ”missar målet” och är bedragna av en villfarelsens andemakt och det finns all anledning att bry sig om dem, älska dem och försöka nå dem med ett sant Evangelium, för deras tro leder inte till en gemenskap med den sanne Guden.

Islam är vilsen, därigenom att man förvanskat vem Jesus ÄR, Gud själv kommen i kroppslig gestalt ”Guds fullhet lekamligen”.

Därigenom blir även betydelsen av offret av Kristi persons (fullt ut Gud och fullt ut människa samtidigt tillsammans) kropp och blod på korset åsidosatt.

Liksom att ”Gud VAR i Kristus och försonade världen med sig själv. Han tillräknar inte människorna deras synder”.

Men detta blir även lika förvanskat under kristen täckmantel och kristet språkbruk i bl.a. Trosförkunnelsen, Katolicismen, i Messianska föreningen och även bland andra människor som menar sig vara Kristna och till och med menar sig gå emot villfarelse, men som samtidigt hävdar att Fadern och Sonen, Gud och människa var åtskilda på korset.

Det är i grunden samma vilsna lära som i Islam. Bara så mycket mer maskerat.
-----------------------

Lennart:

”Jag tror inte det går att stoppa islams utbredning genom politiska förbud utan endast genom bön. Men jag tror det är viktigt med SD:s röst ang. islam.”

HaFo:

Håller med Dig i Din första mening, med ett tillägg om att presentera ett sant Evangelium. På Din andra mening, så tror jag inte att ”SD:s röst ang. islam”, är viktig. Den rösten handlar om ett ”röstfiske” bland de kristna, samtidigt som de eldar ”sin ässja” av främlingsfientlighet.

Har Du sett och hört någon från SD, hålla ett sant anförande kring vem Jesus ÄR och betydelsen av offret av Kristi persons kropp och blod på korset och att man fördenskull tar avstånd från Islam, därför att den förvanskar det sanna Evangeliet?

Om inte, vad är då sanningen och motivet bakom SD:s avståndstagande till Islam?

HaFo

Re: Sverigedemokraterna

Återger ännu ett inlägg som jag just gjort under detta ämne på Aletheia blogg:
--------------

Kerstin:

”Jag själv har vare sig hört SD hålla ett anförande om vem Jesus är, inte heller från någon annan av de övriga partierna. Däremot har jag hört SD tala om vad de har emot islam.”

HaFo:

Frågor till Dig Kerstin:

1, Så det är alltså inte för att Du är kristen och att Islam är en vilsen troslära, som Du Kerstin tar avstånd från Islam!?

2. Varför är Du då ute på en kristen blogg och propagerar för SD, om det inte skulle vara på grund av Din kristna tro, som Du ”hejar på dem”. Du behöver inte återge varför SD är emot Islam.

OBS!

3. Men delge gärna, varför Du själv, som kristen menar att Islam är en falsk tro och leder människor vilse inför evigheten!?

4. Vill Du förklara varför SD, som tydligen inte enligt Dig, är intresserade av vem Jesus ÄR och betydelsen av offret av Kristi persons kropp och blod på korset, ändå är ”och fiskar i de kristna vattnen”!??

5. Och varför fiskar Du själv i ”dessa vatten”, för att försöka förmå kristna människor till att rösta på SD:s politik? Är det av omsorg om människor eviga väl?
-----------------------

Tack för övrigt för Dina svar på mina tidigare frågor Kerstin, som visar på att Du aldrig (men Juha gjorde), insåg hur mina frågor var ställda med ironi, för att visa på hur vilset ute SD är, med att mena, att man inte ska blanda kulturer och människors gener, utan ”bevara Sverige renrasigt svenskt” (det är verklig rasism och visar på dels en okunnighet och inskränkthet som man knappt kan tro är möjlig!)

Du visar med Dina svar Kerstin, att Du ställer Dig bakom denna rasism och främlingsfientlighet som SD står för.

Du visar att Du står för samma fientlighet till blandkultur och blandning av estnesitet, som SD företräder. Och Du menar Dig då vara kristen!

Kan bara säga huga! Vad är det då för liv som Du säger Dig värna? De ”renrasiska svenskarnas liv”?

På vilket sätt värnar Du då, alla andras liv på denna jord, som Du tydligen inte vill ge plats för i vårt land, utan vill skicka ut härifrån?

Eftersom de enligt Dina fördomar, är de som står för brottsligheten och våldtäckterna i vårt land, står för hat och våld, kort sagt står för alla de problem, som vi har i vårt land, enligt Dig.

Är det ngn som känner igen tongångarna, inför andra världskrigets främlingsfientlighet? Minnet är tydligen kort. Och även då hängde ”skaror av kristna på” i den främlingsfientlighet som drog fram över Europa. Har de kristna inte lärt någonting från spåren av vad som då hände?

Ditt uttalande Kerstin, kring Judarna och Israels nation, är så flummig, så det varken säger bu eller bä, kring var Du står kring det Judiska folket och Guds plan med detta folk och Israel som nation.

Lika flummigt visar Du på, att uppfattningen råder i SD kring Judarna och Israels nation! Varför ska då SD överhuvudtaget ta upp detta på sin agenda?.

Jo precis av samma orsak, som de med uttryck om att vara emot abort och värna livet, ”röstfiskar i de kristna vattnen”, så ”röstfiskar de här i de kristna vattnen”, med att försöka framstå, som att de är för Judarna och Israel som nation.

Detta är allt så genomskinligt falskt, så jag hoppas att de flesta kristna ser igenom falsariet, som här utspelar sig från SD:s sida och dess företrädare och påhejare här som Kerstin och Jörgen!

HaFo