HaFo's Debattforum "Din Åsikt"
Start a New Topic 
Author
Comment
Angående Israels övergrepp.

Det finns idag många, som berättigat är upprörda över Israels agerande, när de bordade skepp som var på väg till Gasa med förnödenheter och 9 människor fick sätta livet till.


Min undran är dock. Blir nänniskor lika upprörda, när islamistiska självbombare INNE I ISRAEL dödar långt fler än här omkomna?

Blir människor lika upprörda över att Hamas bombar civila i Israel, där långt fler omkommer än vad som skedde här? Om man inte blir lika upprörd över det, så kan man undra över varför det är så?

Visst det var svagt av Israel att falla i fällan för detta propagandakrig, som de lockades in i, för att få dem till syndabockar.

Det var ett mycket skickligt upplagt provocerande mot Israel. Detta under sken av att spela en ”humanitär insats”, för att så kunna få världens fördömelse över Israel. För de visste att Israel måste ingripa för att säkra sitt land.

Hade Israel släppt igenom denna konvoj, så hade sedan traden för införsel av vapen till att bomba israel varit öppen.

Motivet för denna konvoj var inte en humanitär insats för Gasas befolkning. Det var ett politiskt rävspel för att få framställa Israel i riktigt dålig dager. Och tyvärr föll Israel för detta narrspel.
------

Min aning är att Israel nu är på väg att, precis enligt vad bibeln återger reta upp en hel värld emot sig, och som därmed alltmer börjar bejaka arabernas önskan om att utplåna Israel.

Vad jag då även kan ana, är att det kommer en kort period av frid och fred på alla områden, så väl andligt över alla religiösa gränser, så väl som med ekonomisk, miljömässig och politisk harmoni in i en ny världsordning, iscensatt av en som utger sig för att vara Israels Messias och som till och med ordnar fred i mellanöstern.

En som utger sig för att vara uppenbarelsen av de Kristnas Herre och frälsare, där han under ledning av en stor andlig ledare, lyckas föra all religiositet in under samma tak.

Judarna är idag inte framme vid sin kallelse och uppgift. Där är hos dem, på väg en falsk väckelse bland Judarna idag som säger sig vara Messias - troende. De är bedragna av diverse Messianska rörelser som t.ex. Messianska föreningen i Sverige. De är bedragna av t.ex trosförkunnelsens och ”Kristnas”, "Judevänlighet".

Jämsides med avfallet i kristenheten med bejakande av allsköns bråte av villfarelse, så får även denna förförelse fäste bland det Judiska folket i ett andligt skeende, som Bibeln säger måste ske för, att den falske världsfrälsaren ska kunna träda fram.

När han, det falska plagiatet av världsfrälsaren framträder, så kommer det att vara som världens geni, med karisma utöver det vanliga. "Alla ska med förundran se efter honom". "Han ska bedra jämväl de utvalda, genom tecken och under". Alla som då säger att detta är falskt, kommer inte att få det lätt, vare sig gentemot det religiösa eller politiska etablissemanget.

Judarna kommer att mena att nu är deras Messias här. De "Kristna" menar att nu har Kristus kommit tillbaka. Medan det allt är ett plagiat från fienden, av den sanne Kristi tillkommelse. Ett plagiat av Guds fridsrike. Ett plagiat av att Judarna skulle komma in i sin kallelse och uppgift.

Detta är "lugnet före stormen", innan den största förföljelsen av det Judiska folket och Israels nation som någonsin skådats sker, när denne falske världsfrälsare föreger sig vara Gud. Då hänger de inte med längre. Hitlers agerande som "förelöpare" kommer då att vara som "en ljum fläkt" i jämförelse. Och de sanna Kristna som inte fallit dit på dessa plagiat får antagligen ge sina liv.

Då när det är som mörkast både bland det Judiska folket och Israels nation (endast en kvarleva är kvar) och situationen bland de "kristna är sån" att Jesus undrar om han hos dessa ska finna tro, när han kommer. Det är då den sanne Kristus kommer tillbaka.

Den sanne Kristus kommer inte som resultat av väckelse vare sig i församlingen eller hos det Judiska folket. Men plagiatet som föregår Kristi sanna tillkommelse synes landa i falsk väckelse (avfallet som Bibeln säger måste ske för att den falske världsfrälsaren ska kunna träda fram), såväl i församlingen som bland det Judiska folket.

---------

Tror att detta perspektiv behövs för att sätta skeendet idag i en rätt förståelse.

HaFo

Re: Angående Israels övergrepp.

Från Min Åsikt: Angående Israels övergrepp

Fick ett mail med anledning av detta ämne. Återger mailet och så mitt svar på mailet:

Från Mailet:

”Hej! Harry,

Håller med dig om det mesta du skriver.

Det jag reagerar på nedan är att du säger att Israel inte är framme i sin kallelse? Israel har ju hela har hela tiden sen Herren kallade Abraham haft en kallelse att var Herrens egendomsfolk inte av förtjänst utan av nåd.

Gud befallde Jesaja att slå Israel med blindhet för evangelium för att frälsningenen sedan skulle gå ut till hednafolken. Det framgår väldigt tydligt anser jag i Rom. kap.11.”

------------------

HaFo svar:

Precis som Du säger, så är Judarna nu under "Hedningarnas tider", slagna med blindhet inför vem Jesus ÄR och betydelsen av offret av Kristi persons (Gud och människa förenade) kropp och blod på korset.

Men deras ögon öppnas i samband med att den sanne Kristus sätter sina fötter på oljeberget och de då "som en kvarleva", blir varse vem "de stungit och hängt upp på trä". Jag tror inte på ngt sant uppvaknande bland Judarna annat en med enskilda personer och inte som nation, innan den sanne Kristus kommer tillbaka.

(De har ingen annan nåd än den som gäller för alla: rättfärdig för Kristi skull genom tro på den sanne Kristus!)

Är det inte då som "hela Israel ska bli frälst"? Är det inte först då som deras kallelse och uppgift förverkligas under "1000 - årsriket"?

Jag anar att detta skeende kommer att föregås av en massa plagiat från fiendens sida. Bl.a. en falsk väckelse i "kristenheten" (avfallet) som även medför en falsk Messias - troende - väckelse bland Judarna.

Vilket tillsammans så med det politiska skeendet, det ekonomiska och miljömässiga skeendet, så kommer det att öppna för den falske messias, den falske världsfrälsarens inträde på arenan.

Där han ska försöka plagiera att Judarna kommer in i sin kallelse, plagiera Guds fridsrike, plagiera världsfräsaren, med frid och fred över alla gränser och sammanhang, såväl andliga som politiska, ordnad ekonomi, rättvisa och solidaritet, miljön under kontroll o.s.v. o.s.v.
-------------

Visst Gud har valt det bångstyriga Israel, som den nation som en dag ska bli Hans redskap till att välsigna en hel värld, för att visa att "det som ingenting var det utvalde Gud".

Men inte är de idag inne i sin kallelse, att vara till en välsignelse för en hel värld. Deras agerande är långt ifrån "Gudomligt" och till välsignelse för världen i dag. De är idag inte som nation inne i sin stamfaders Abrahams tro. De kommer som en hel nation, helt unikt in i en sann tro på den sanne Kristus, vid hans sanna återkomst.

Gud ångrar inte sin kallelse över det Judiska folket och Israels nation. De kommer efter alla fiendens plagiat som nu ligger framför, att blomma ut i den uppgift som Gud har för denna nation, när den sanne Kristus träder fram.

HaFo