HaFo's Debattforum "Din Åsikt"
Start a New Topic 
Author
Comment
Var står egentligen Tomas Sjödin

Ska förklara varför frågan i rubriken uppstår kring:

Var står egentligen Tomas Sjödin.

Han har för mig tidigare framstått som en ödmjuk och ”renlärig” person. Med vad som fått mig att undra över var han egentligen står andligt sett, uppstår utifrån två fakta, som gör mig väldigt benägen till att säga, att det inte alls andligt står så väl till med Sjödin, som den mjuka framtoning som han mänskligt förmedlar.

Dels så har han uppenbart gett sig i lag med villolärare, villolära, som råder i Ordensväsendet och som Martin Lönnebo är företrädare av.

Dels så kan jag inte heller finna att han gjort ngt egentligt uppgör och avståndstagande till vare sig katolicismen eller trosförkunnelsen, som nu möts under Ekman ”parasoll och därmed bidrar till att föra människor in under avfallet.

Då hjälper det föga hur aldrig så mjuk och fin framtoning som man har Likt Tomas, om man samtidigt bidrar till att förmedla förförelse.
-----------------

Vad står då egentligen Martin Lönnebo som Sjödin gett sig i lag med? De flesta torde väl uppfatta Lönnebo som en gammal oförarglig mysgubbe som bara vill väl. Men vad har han egentligen andligt sett egentligen med sig i bagaget?

Citerar från ett blogginlägg ute på nätet.
--------

Från Blogginlägget:

Från en intervju med biskop Martin Lönnebo.

”Mystiken är gränsöverstigande säger biskop Martin Lönnebo i denna intervju. Själv drömmer ML om att alla världsreligioner skall förenas – med KATOLIKERNAS PÅVE I ROM, som den självklara andliga ledaren”

”I sin bok ”Det visa hjärtat” förespråkar ML öppet religionsblandning” (alltså synkretism) ML AVFÄRDAR I BOKEN ATT JESUS SKULLE VARA DET ENDA SANNA LJUSET

ML skriver vidare i sin bok att han drömmer ”om en kyrka som samlar sig i en allt synligare enhet… i en enda katolsk, ortodox och evangelisk kyrka med Petrus, västerlandets patriark, som den främste bland apostlarna” Och han bekräftar för Magazinet (Världen idag) att han SYFTAR PÅ PÅVEN.

I ett av kapitlen beskriver ML i sin bok om sina visioner att kunna förena alla världsreligioner.

”Vilka möjligheter om allt skulle kunna tjäna den enda odelbara kroppen. Skulle inte ett vist hjärta kunna hålla samman de två andra i en enda kropp?”

”Kroppen representerar enl. ML mänskligheten. Världsreligionerna beskrivs i form av 3 väldiga överkulturer; Navelns kultur, Hjärtats kultur och Hjärnans kultur.

'Hinduismen och buddismen tillhör Navelns kultur, medan Hjärtats kultur står för det rationalistiska Västerlandet. Kristendomen och islam hör, i ML vision, till hjärtats kultur”

Islams sufisms visar på, det anser Lönnebo efter att han känt hettan i en del sufisånger berättar han Magazinet (tidigare Världen idag) beskriver sedan hur frimureriet hämtat inspiration från mysterikulter och andra religioner.

Där visas på hur frimureriet anammar Isis, Osiris bland andra främmande gudar, vilket visar att frimureriet inte är förenligt med kristen tro.

Jag (bloggskribenten) kan inte recitera hela boken. Men så mycket kan jag säga att jag finner
det märkligt att man gjort en sådan vändning som man gjort idag på LO (och också andra ställen).

Nu umgås man med frimurare, inga religioner verkar ha fel längre, man mediterar under ledning av präster som utövar zenbuddism i ett av Sveriges New Age-tempel osv och är bästa kompis med påven i Rom.
------

Huga säger HaFo inför den förberedelse av avfallet som sker enligt ovanstående Blogginlägg och där då uppenbarligen Martin Lönnebo är en av draghästarna, liksom Sjödin då också blir det i sin bejakelse av Lönnebo och vad han står för!

-----------------------------------

Ja, det är verkligen befogat att fråga sig var Tomas Sjödin idag egentligen står andligt, efter att så uppenbart ha gett sig i lag med villolärare, villolära, som råder i Ordensväsendet och som Martin Lönnebo är företrädare av.

Bara Gud vet hur det är ställt i Tomas Sjödins hjärta!

Men att han är med och förvänder människors hjärtan, genom sitt samröre med Martin Lönnebo och inte heller tydligen gjort ngt egentligt uppgör och avståndstagande till vare sig katolicismen eller trosförkunnelsen som nu möts under Ekman ”parasoll och därmed bidrar till att föra människor in under avfallet, som ska möjliggöra den falske världsfrälsarens inträde på arenan, kan ändå inte bara få passera, utan att man gör människor medvetna om detta.

HaFo