HaFo's Debattforum "Din Åsikt"
Start a New Topic 
Author
Comment
Falsk världsfrälsare

Falsk världsfrälsare

Anger 3 länkar som pekar på en förelöpare till det slutliga plagiatet av en annan, en istället för, en falsk Messias, en falsk världsfrälsare.

http://www.elvorochjanne.se/new_age-mystik/ShareInternational-Maitreya.html

http://www.elvorochjanne.se/new_age-mystik/ShareInternational-Maitreya2.html

http://www.elvorochjanne.se/new_age-mystik/ShareInternational-Maitreya3.html

--------------------------

Jag betvivlar att detta skulle handla om det slutliga plagiatet av Kristus. Men det kan vara angeläget att ta del av den ton, image och agenda som kommer att präglas av det slutliga plagiatet, som ska få människor att välkomna en falsk Kristus och missa den sanna tillkommelsen av Kristus.

Det finns ingen anledning för fienden med att köra med dessa plagiat av Kristi tillkommelse, om inte de kristna skulle vara med om att möta dessa falsarium!

Inte har han svårighet med att bedra ”världsmänniskan” och de som redan är inbegripna i falsk religiositet.

Men att ”bedra jämväl de utvalda genom tecken och under”, att bedra det Judiska folket och för dessa framstå som världsfrälsare, är ngt som kommer att kräva mycket mer av dimma från fienden

(än som han t.ex. förmedlar via liberalteologi, ”Gardells förförelse”)

och förförelsen via trosförkunnelsens vilsna lära, liksom katolicismens förförelse, liksom alla de falska företeelserna efter Branham, som Latter Rain, The manifasted Sons of God, Joels arme, Apostlarörelsen, Profet – rörelsen, Toronto – välsignelsen, Pensacola – väckelsen,

Lakelandväckelsen och Bickle och IHOP awakening, med kopplingar till Emercing Church och dess koppling till ”de Nya mystikerna”, under Crowder som verkar ha plockat upp manteln efter Bentley i Lakeland.

Tror att här även behövs ngt mer av förförelse än ovan angivna, inför den slutliga förförelse och avfallet. Är det inte det som vi nu ser springa fram av olika ”Hebreiska rörelser”?

Ända sedan jag började undra över LO:s engagemang för det Judiska folket och Israel som nation, så har jag ställt mig frågan:

Hur kan det komma sig att den falska ande som ligger bakom trosförkunnelsen, skulle kunna bejaka på ett rätt sätt det Judiska folket och Israel som nation.

Jag börjar allt mer inse, att vad som där förbereds är ett falskt skeende och plagiat av Judarnas slutliga kallelse och uppgift, med en falsk gruppering av Judar, som ansluter sig till avfallet i kristenheten och det framställs, som att nu är det väckelse bland Judarna, när de ansluter sig till "avfallet".

Deras väckelse kommer inte förrän den sanne Kristus (och inte plagiatet som föregår det sanna skeendet) träder fram.

Vilket skeende är det som nu ”Hebreiska rörelser” förbereder? Är det Plagiatet av en falsk Messias framträdande och ett falsk ”Judisk väckelse”, eller är det Judarnas verkliga, sanna väckelse och Kristi sanna tillkommelse som man förespråkar och förmedlar?

HaFo

Re: Falsk världsfrälsare

Vidarebefordrar ett mail som jag fick om det skulle kunna fylla en funktion för ngn att ta del av innehållet:
----------------------

Här kommer lite mer material ang. "världsfrälsaren" och hans tankar. Jag tror att detta bara är en slags "förelöpare" innan Antikrist träder fram. Men det är intressant att se hur deras planer s a s "går igen".

Summan är i alla fall att det leder bort från Jesus och försoningen och massorna går förlorade.

-------------------------------------------------

http://www.elvorochjanne.se/new_age-mystik/ShareInternational-Maitreya4.html

http://www.elvorochjanne.se/new_age-mystik/ShareInternational-Maitreya%205.html

----------------------

HaFo:

Precis som mailskribenten tror jag inte att denne, som nu redan trätt fram som ”världsfrälsaren”, är det slutliga plagiatet av den sanne Kristus. Men nog kanske en hel del av tonen och manipuleringen kommer att likna det slutliga plagiatet?

Samtidigt kanske en del av dessa förelöpare egentligen ”bränner marken”, så att när det slutliga plagiatet framträder, så lyssnar man inte längre på varningar om plagiat, utan bara ”köper” hela paketet från det slutliga plagiatet av den sanne Kristus!?

HaFo

Re: Falsk världsfrälsare

Återger en mailväxling som jag tycker hör hemma under detta ämne om den falske världsfrälsaren, som kommer att kunna träda fram på grund av ”falsk väckelse”.

Återger mailet å sedan min kommentar därtill:

Mailet:

Hej Harry, frågan måste ställas, ska det bli väckelse i Israel?! Ska det bli väckelse före Jesu andra tillkommelse? Eller ska väckelsen komma efter det att Jesus hämtat de sina?

Om vi nu tänker på den tradition det Judiska folket lever efter i dag kan vi nog utgå ifrån att man lever efter gamla förbundets stadgar, i det läget är det nog nästan omöjligt att man då skulle bekänna Jesus som den Herre vi tror på.

Däremot kanske man kan tänka sig, utifrån deras synsätt, bli bedragen av en falsk messias, som så att säga då kommer med en falsk fred och återupprättar Israel.

Antikrist är ju en mästare på att förleda mänskligheten, och att då i det läget förena gamla förbundets stadgar och all annan religion under samma tak, där man utövar sin religion "var för sig" men under kontroll av antikrist i samklang med de övriga religionerna, kan vara en tänkbar modell.

Det kommer säkerligen att sättas ännu mer press på Israel i dessa dagar där krig och annat elände kommer att drabba Jorden. Marken förbereds för antikrist, som då framträder med sina lösningar och skapar en falsk fred för Israel.

Därefter tror jag Jesus kommer fullt synlig och hämtar oss, och då kanske Guds egendomsfolk Judarna ser vem Messias är

Vi får fundera mer på det här Harry, vi hörs

-------

HaFo kommentar:

Det verkar väldigt känsligt detta med att det eventuellt skulle kunna ske en falsk väckelse bland Judarna, som skulle föregå deras sanna väckelse, när den sanne Kristus kommer tillbaka och att de då först kommer in i sin kallelse och uppgift.

Och finns det inte tecknat i Skriften, om en falsk väckelse bland Judarna, som föregår deras sanna väckelse, så är ju den tanken falsk!! Därför är min ”remissförfrågan”:

Finns där någonstans tecknat i Bibeln, att det kommer att ske en falsk väckelse bland det Judiska folket, innan deras sanna väckelse blir verklighet??
-----

Kanske inte alla inser vad ett sådant scenario i så fall egentligen innebär, att det i Bibeln tecknade avfallet i hednakristna församlingen då i så fall, kommer att förenas i en falsk väckelse bland Judarna, så att de tillsammans kommer att utgöra plattformen och språngbrädan för den falske profetens och den falske världsfrälsarens framträdande.

Kanske inte alla då inser i så fall, vilket falskt bedrägeri, som egentligen ligger i Trosrörelsens ”Judevänlighet” och Hebreiska rörelsens ”Judevänlighet”, som då bara har till uppgift att förbereda människors sinnen och hjärtan till att vara redo till, att bejaka den falske världsfrälsarens framträdande, bejakandes av både den ”kristna församlingen” (då avfallet) förenad med det Judiska folkets ” falska väckelse”.

Kanske inte alla inser, utan i sin avskärmade tillvaro, av att allt är lugnt, här finns ingen anledning till vaksamhet, menar att man ”inte ska bli överspänd”, utan bara ”flyta med” så ordnar det sig, och inte ser faran i vad som nu sker i allt som synes hända av förförelse på den andliga arenan.
-------------------------

Vi ska välsigna Israel och det Judiska folket och bejaka dess kallelse och uppgift som de kommer in i när den sanne Kristus kommer. Men vi ska på inget sätt bejaka deras eventuella "falska väckelse" och eventuella "förbrödring" med den avfallna (ändtidens väckelse) kristenheten!! (??????) Det är vad jag tror är på väg att ske!! ???????????????

Har jag fel så visa mig det utifrån Skriften – snälla!!!
-----------------

Jag återger Bibelord som jag tycker talar för att den sanna väckelsen i Israel, sker när Jesus kommer och inte FÖRE Kristi tillkommelse:

Sakarja 12-13 är klassiskt, när det gäller Israels frälsning, där står orden: över Davids hus och över Jerusalems invånare skall jag utgjuta en nådens och bönens ande, så att de ser upp till mig och ser vem de har genomborrat.

Sen i Sak 14 beskrivs det stora striden mellan världens folk och Jerusalem.

Och då ska Herren själv, Messias komma och delta i drabbningens dag och "stå med sina fötter på oljeberget"
----

Tycker verserna i Sakarja talar för att Israels väckelse kommer i samband med att Jesus kommer tillbaka och inte FÖRE Jesu tillkommelse.

Tycker det så stämmer samman med Rom. 11 om att när hedningarna har kommit in i samband med Kristi tillkommelse, så utbryter väckelsen i Israel och INTE FÖRE detta skeende.

”Förstockelse har drabbat en del av Israel OCH SKALL FORTFARA INTILL DESS HEDNINGARNA I FULLTALIG SKALA HA KOMMIT IN; OCH SÅ SKA HELA ISRAEL BLI FRÄLST, såsom det är skrivet, FRÅN SION SKA FÖRLOSSAREN KOMMA….”

Är det inte, när den hednakristna församlingen bärgats i samband med Kristi tillkommelse, som förlossaren från Sion kommer, och då som då HELA ISRAEL SKA BLI FRÄLST??
-------

Reser frågan:

Att den sanne Kristus kommer ”från Sion” är uppenbart. Varför skulle då inte fienden plagiera det falska plagiatet med en med Judisk härstamning?

Om den falske världsfrälsaren har Judiskt påbrå eller inte kan bara Bibeln avgöra. Men skulle det inte vara väldigt likt fienden, att ställa fram en falsk Messias från Guds eget egendomsfolk som väntar sin Messias? Hur skulle eljest en hel värld kunna bli bedragen av detta plagiat?

Kan det inte vara så att förelöparna till antikrist kommit både från ”församlingen” och det Judiska folket och att det även kommer att gälla det slutliga framträdandet av plagiatet av världsfrälsaren, den falske Messias, att han har sin härstamning både från hednakristna församlingen och det Judiska folket?

-----

Reser frågan:

Handlar ”fikonträdets knoppande”, verkligen om ”hela Israel ska bli frälst” och komma till tro på Jesus FÖRE Jesu ankomst?

Handlar inte detta om att staten Israel kommit till. Här är knoppningen. Handlar detta verkligen om ett andligt uppvaknande bland judarna?

Reser frågan:

Handlar Joel 2 verkligen om Judarna? Handlar det inte om Andens utgjutande över den hednakristna församlingen under församlingens tidsålder? Petrus åberopar denna profetia för vad som händer på ”första pingstdagen”. Framgår där ngt om att den profetian även gäller det Judiska folket när ”Hela Israel blir frälst”?

Reser frågan:

Och hur skulle en falsk Messias och falsk världsfrälsare kunna framträda, utan att det folk som Messias kommer till, skulle kunna bedra en hel värld, om inte det Judiska folket vore indragna i och bejakade detta bedrägeri på ngt sätt?

Reser frågan:

Var står det att även inte Judarna under förstockelse, här tillsammans med förstockade vilseförda från hednaförsamlingen, inte skulle tillsammans, utgöra plattformen för plagiatets, den falske världsfrälsarens inträde på arenan?
-----------

Jag vill mena att den som går ut och pekar på väckelse bland det Judiska folket FÖRE Kristi tillkommelse, har ett ansvar för det påståendet och behöver bearbeta igenom ovanstående frågor och ge konkreta svar på dem.


Upprepar:

Det viktiga är ju att finna ut vad Skriften i detalj egentligen säger kring dessa frågor, utan att vara färgad av vad som tidigare förkunnats. För jag tror att det är nu den definitiva sanningen kring dessa spörsmål behöver bli uppenbara. Inte kanske kring allt vad gäller eskatologin, men kanske just det vi nu står inför:

Plagiatet från fiendens framträdande av en falsk världsfrälsare, som ska försöka bedra en hel värld, Judar såväl som den Kristna församlingen!????

En del kanske inte ens uppfattar hur viktigt avgörande dessa frågor egentligen är inför skeendet på den andliga arenan. En del kanske också menar att detta behöver vi inte bekymra oss över, för då är vi redan ”uppryckta” undan detta skeende.
--------------

Snälla ge synpunkter och var inte bara tyst!

HaFo

Re: Falsk världsfrälsare

Återger en mailväxling som kan vara av intresse under detta ämne:
------

Från mailet:

Upp 1

Se, han kommer med skyarna, och allas ögon skola se honom, ja ock deras som hava stungit honom; och alla släkter på jorden skola jämra sig vid hans åsyn. Ja, amen.

Jag är A och O, säger Herren Gud, han som är, och som var, och som skall komma, den Allsmäktige.
------

Är det inte så att defacto alla släkter, dvs inklusive Israels släkter ska jämra sig vid Jesu återkomst?

Vi kan ju jämföra Upp 1 med Sakarja vers 10 till 14, om skeendet i Upp 1:7 - 8 passar ihop med Sak 10 till 14 så pekar det på att ändtidsväckelsen av kvarlevan i Israel sker i anslutning till Jesu återkomst.
------

Sakarja 12

Men över Davids hus och över Jerusalems invånare skall jag utgjuta en nådens och bönens ande, så att de se upp till mig, och se vem de hava stungit.

Och de skola hålla dödsklagan efter honom, såsom man håller dödsklagan efter ende sonen, och skola bittert sörja honom, såsom man sörjer sin förstfödde.

(Jer. 6,26. Hes. 39,29. Joel 2,28. Am. 8,10. Joh. 19,37. Upp. 1,7.)

Ja, på den tiden skall i Jerusalem hållas stor dödsklagan, sådan den var, som hölls i Hadadrimmon på Megiddons slätt.

(2 Kon. 23,29. 2 Krön. 36,22, 25.)

Och släkterna i landet skola hålla dödsklagan var för sig: Davids hus släkt för sig, och dess kvinnor för sig, Natans hus' släkt för sig, och dess kvinnor för sig, Levi hus' släkt för sig, och dess kvinnor för sig, Simeis släkt för sig, och dess kvinnor för sig;

(2 Mos. 6,17.)

så ock alla övriga släkter var för sig, och deras kvinnor för sig.
----------

Rom 9 pekaŕ också i samma riktning , dvs att det är vid Jesu återkomst som kvarlevan blir frälst:

Men Esaias utropar om Israel: »Om än Israels barn vore till antalet såsom sanden i havet, så skall dock allenast en kvarleva bliva frälst.

Ty dom skall Herren hålla på jorden, en slutdom, som avgör saken med hast.» Och det är såsom redan Esaias har sagt:

»Om Herren Sebaot icke hade lämnat en avkomma kvar åt oss, då vore vi såsom Sodom, vi vore Gomorra lika.»
--------------------------------------------------

I Jesaja, 28 Kapitlet står det om bespottare, som råder över folket i Jerusalem, som säger:

"Vi hava slutit ett förbund med döden, med dödsriket hava vi ingått ett fördrag om ock gisslet far fram likt en översvämmande flod, skall det icke nå oss, ty vi hava gjort lögnen till vår tillflykt och falskheten till vårt beskärm"
----

Det finns också i Jesaja 10 sånt som indikerar ett Israel i förbund med antikrist.

Det talas om att :

På den tiden skall kvarlevan av Israel och den räddade skaran av Jakobs hus ej vidare stödja sig vid honom som slog dem;
------

På den tiden skall kvarlevan av Israel och den räddade skaran av Jakobs hus ej vidare stödja sig vid honom som slog dem; i trohet skola de stödja sig vid HERREN, Israels Helige.

En kvarleva skall omvända sig, en kvarleva av Jakob, till Gud, den väldige.

Ty om än ditt folk, Israel, vore såsom sanden i havet, så skall dock allenast en kvarleva där omvända sig. Förödelsen är oryggligt besluten, den kommer med rättfärdighet såsom en flod.

Ty förstöring och oryggligt besluten straffdom skall Herren, HERREN Sebaot låta komma över hela jorden.

Därför säger Herren, HERREN Sebaot så: Frukta icke, mitt folk, du som bor i Sion, för Assur, när han slår dig med riset och upplyfter sin stav mot dig, såsom man gjorde i Egypten.

Ty ännu allenast en liten tid, och ogunsten skall hava en ände, och min vrede skall vända sig till deras fördärv.
-----

Vi kan ju fråga oss, på vilket sätt kommer Israel först att stöda sig på denne Assur som sedan slår dem?

Slut på mailet
-------------------------------------

HaFo funderingar tillbaka på mailet:

Jag tycker att det verkar uppenbart utifrån dessa ord att vi inte har ngn väckelse i stor skala att vänta hos Judarna FÖRE att Jesus Kommer.

Allt tal om väckelse bland Judarna i stor skara som trosrörelsen menar och som även Hebreiska rörelser ser fram mot (om jag förstår det rätt) handlar ju då om en falsk väckelse som de väntar.

Men finns i så fall denna falska väckelse som då skulle föregå Judarnas sanna omfattande väckelse, på ngt sätt tecknat i Skriften?

Bibelställena kring ”förbund med döden”, kan tyda på att judarna ska gå i förbund och en pakt med antikrist?

Skulle det då kunna vara i samband med detta som den falska väckelsen kunde uppfattas och löpa samman med den falska väckelsen i hednaförsamlingen (avfallet)??

Antagligen åsyftar dessa texter att Judarna kommer att ingå ngn slags förbund med antikrist som att det då i det första läget synes vara väckelse och deras räddning. Som även sammanslås med den falska väckelsen i hednaförsamlingen (avfallet).

Även det kan ju ur deras synvinkel ses som ett samröre med döden, under sken av väckelse. Men att de sen blir illa sargade och enbart en kvarleva finns kvar vid den sanna väckelsen av det Judiska folket vid Kristi sanna tillkommelse.

Men borde det inte finnas mer uppenbara ord kring detta och som även återspeglas i NT???

Vi får jobba vidare med spörsmålen! Hjälp mig fortsätta att studera, be och fundera över dessa spörsmål, för jag kan inte få ur mitt huvud att här ligger "en hund begraven" som behöver komma upp till ytan, så vi kan se det hela rätt kring de skeenden som här berörs.

Jag anar här en stark förförelse från fienden kring det falska plagiatet av en falsk världsfrälsare och dennes agerande både kring den hednakristna församlingens avfall, som jag tror han kommer att använda sig av för att locka in även Judarna i denna dödens conektion med en avfallen kristenhet.

Detta inför Kristi sanna tillkommelse och att en kvarleva av det Judiska folket vid Kristi sanna tillkommelse slutligen kommer in i sin kallelse och uppgift.

Det är vad jag ser framför mig. Om jag då är vilsen, så hjälp mig då tillrätta!!

HaFo

Re: Falsk världsfrälsare

Återger 2 mail som rör detta ämne och mina kommentarer till dem. Återger mailskribenten och så min kommentar så att det blir uppdelat med synpunkter från mailskribenten och därtill mina direkta kommentarer.
-----------------------------------

Mail 1

Mailskribenten:

”(Det är så mycket du skickat så jag har inte läst allt).”

HaFo:

Om Ni orkar och hinner med så tror jag det kan vara värdefullt så att Ni helt får tag i de frågeställningar som jag rest i inläggen under ämnet Falsk världsfrälsare på Min Åsikt
-----------------

Mailskribenten:

Hur vi ser det:

Först och främst kommer Jesus tillbaka en andra gång (inte två), vad vi kan se genom hela Bibeln. Vi inympas i det sanna olivträdet... En uppdelning av Jesu återkomst härstammar från Darbyismen som vi tar avstånd ifrån. Jag vet inte din syn på Jesu återkomst men detta är förutsättningen för allt annat.

Ett hemligt uppryckande som är så hemligt att det inte står om tydligt och klart i Bibeln stämmer inte med Paulus ord:

2Kor 4:2 Vi har avsagt oss allt hemligt och skamligt och använder inga knep. Vi förfalskar inte Guds ord utan lägger öppet fram sanningen och anbefaller oss själva inför Gud åt varje människas samvete.

Hebr 9:28 (Hedegårds övers bäst här) Jesus kommer synligt en andra gång. Upp 1:7 Allas ögon ska se honom när han kommer på skyarna - precis som han for upp ska han komma åter (synligt + på skyarna) Apg 1:11.

Matt 24:29-31. Jesus kommer och änglarna skickas ut i alla väderstreck för att hämta de frälsta till mötet på skyn över Jerusalem strax efter vedermödan, enligt Jesus.
------------------------------------------------------

HaFo:

Här är vi nog helt eniga. Du finner hur jag ser detta under ämnet Darbyismen på Min Åsikt. Upprepar om Du vill ha tag vari mina frågeställningar egentligen gäller, så läs igenom allt under både Falsk världsfrälsare och Hebreiska rörelsen på Min Åsikt på min hemsida.
----------------------------

Mailskribenten:

”kortfattat ser vi att judarnas frälsning sker de sista åren innan Jesus kommer, den tid som kallas vedermödan (3,5 år - sista halvan av 70-e "årsveckan").”

HaFo:

Om Du läser mina inlägg helt igenom, så ser Du att detta är ngt som jag reser frågetecken inför, att det Judiska folket skulle uppleva en väckelse i stor skala innan Jesus kommer och de då ser vem de har stungit och upphängt på trä, alltså att detta inte sker FÖRE utan vid Kristi tillkommelse.

Varför skulle det då vara så viktigt att se den skillnaden?

Jo, jag vill tro att det är ngt falskt med både trosförkunnelsens och Hebreiska rörelsens tal om väckelse bland Judarna innan Jesus kommer. Jag anar att detta löper samman med talet om väckelse i ändtiden i hednakristna församlingen som nödvändig för att förbereda Kristi tillkommelse och som egentligen handlar om avfallet som ska möjliggöra den falske världsfrälsarens inträde på arenan.

Är det inte samma resonemang som man möter här, att det måste bli väckelse bland Judarna för ATT FÖRBEREDA Kristi tillkommelse. Är det inte samma avfall och falska väckelse som det Judiska folket här blir indraget i under ledning av den falske profeten och den falske världsfrälsaren?
-------------------------

Mailskribenten:

”Judarna blir frälsta på samma sätt som vi”.

”2 Kor 3:14-16, Sak 12:10 Judarna kommer att se upp till den de har genomstunget (andliga ögon öppnade/täckelset tas bort när de omvänder sig) och de kommer att hålla dödsklagan (syndaånger och frälsning)”


HaFo:

Håller helt med att det inte finns ngn annan frälsningsväg för det Judiska folket än genom tro på vem Jesus ÄR och betydelsen av offret av Kristi persons (Gud och människa försonade/förenade) kropp och blod på korset.

Jag tror att detta är ett under som inte bara kommer att ske med enskilda personer, utan med en kvarleva av en hel nation. Men inte FÖRE Kristi sanna tillkommelse utan då sker det tror jag, när Jesus kommer.
------------------------


Mailskribenten:

”Apg 3:19-21, Rom 11:15 judarnas frälsning förutsätter/föregår Jesu återkomst, som är slutet på denna tidsålder.”

HaFo:

Av vilken anledning (lika lite som Jesus är beroende av en viss status i hednaförsamlingen för att kunna komma), så skulle Jesus vara beroende av att Judarna är frälsta för att kunna komma tillbaka?

Är det inte tvärtom, att det Judiska folket är beroende av att Jesus kommer tillbaka, för att komma till tro på Honom och bli räddade?????????

Detta är i så fall en viktig skillnad! Är det så att människan via väckelse i dels hednaförsamlingen eller bland det Judiska folket förbereder Kristi tillkommelse. Eller är det Gud som kommer när det är som mörkast i både hednakristna församlingen och bland det Judiska folket och räddar det som då finns kvar?

Sker inte en falsk väckelse i Israel som förenar sig med den hednakristna församlingens falska väckelse och avfall som säges ska förbereda Kristi tillkommelse, men som egentligen är framkommen av ett falskt plagiat av en falsk profet och en falsk världsfrälsare?

Är det inte snart sagt alla på den andliga arenan som bidrar till att förbereda detta plagiat? Även Darbyister, som tror på ett uppryckande innan vedermödan och därmed söver ned folk inför vaksamhet, såväl de som tar avstånd från Darbyismen, såväl de som tar avstånd från falskheten i trosförkunnelsen, katolicismen, Hebreiska rörelsen och alla falska efterföljare och företeelser efter Branham?

Vaka själ och bed och fall inte dit kring ngt av alla dessa förförelser!!
------------------------------------------------------

Mailskribenten:

”Sak 11:15-17, Jes 10:20, Dan 9:27 Judarna kommer att sätta förhoppningar på antikrist som sviker förbundet med dem "mitt i veckan" (vecka: 7 år - kvar blir 3,5 år)

Joh 5:43 den som kommer i sitt eget namn kommer judarna att ta emot enligt Jesus

Joh 10:8 alla som kommer före Jesus är tjuvar och rövare - före i position eller tid (ex antikrist)

Med den religiosnsynkretism som sker idag är judarna också positivt inställda och kan mycket väl ta emot antikrist som förenar religioner för att få världsfred och åstadkommer (falsk/ohållbar) fred i Mellanöstern.

Allt tyder på att judarna kommer att bli frälsta genom nöd under den sista tiden innan slutet, då de blir svikna (av antikrist) och har världen emot sig. Det sker en urskiljning (pågår redan) mellan en framväxande världskyrka/världsreligion och bruden.

Världskyrkan (vilddjuret från jorden - byggd på mänsklig vishet "underifrån" Jak 3:14-16) leds av den falske profeten (näste påve?).

De som blir förföljda är judarna och församlingen - som tillsammans är bruden när väckelsen sker (pågår redan nu men i mindre skala) bland judarna och vi blir ett i Jesus Kristus/Messias.

HaFo:

Jag håller med det mesta i denna ”skeende beskrivning”. Men jag tror inte att detta är ngt som angående det Judiska folket leder till uppvaknande och frälsning av hela nationens kvarleva FÖRE att Kristus kommer tillbaka, utan i dess anslutning. Jag har försökt tidigare att beskriva det allvarliga kring att se denna skillnad.
------------------------------------------------------

Mailskribenten:

”Upp 17:16 Skökan kommer att dömas av Gud - eftersom den har förföljt församlingen och det judiska folket och förfört många - genom vilddjuret med de tio hornen där antikrist är ledaren (vilddjuret från (folk)havet) - som den falske profeten har upphöjt och fått folk att följa. Gud sänder alltså en förvirring hos fienden. Som många ggr förr i GT.”

HaFo:

Håller nog med! Men vilka är då skökan? Enbart de som bejakar katolicismen och KK? Knappast! Skökan kommer att vara så mycket ”bredare” än så! Kommer inte de även att räknas in bland skökan, som härovan angetts som knappast ligger ”mitt i ********* om de menar att där kommer att ske en väckelse bland Judarna i stor skala som nödvändig för att Kristus ska kunna komma tillbaka????????

Önskar Er allt gott!

HaFo
-----------------------------------------------------

Mail 2

Mailskribenten:

"Hur menar jag? Rom 11:25-26 HELA Israel skall bli frälst EFTER hedningarna i FULLTALIG skara har kommit in. När skörden är fulltalig och bärgad då finns ingen mer att predika evangelium för. HELA Israel blir frälst och från Sion kommer förlossaren. Är detta slutet på Nådens tidsålder? Isåfall blir Israels uppvaknande(väckelse) kort men effektiv - eller?

En tanke som blev en fråga...."
-------

HaFo:

Antagligen är det slutet på den hednakristna församlingens tid efter att hedningarna i fulltalig skala har kommit in. Ngt som jag även tror kallas för "förstlingsskörden".

Jag vill tro att den bärgas i samband med Kristi enda synliga återkomst och då som även Israel andligt vaknar upp i anslutning till det skeendet och kommer in i sin kallelse och uppgift i den tidsålder som vi då går in i 1000 - årsriket.

Vad detta sen innebär och att det står att vi i från hednaförsamlingen, ska "regera med Kristus", vet jag inte heller.

Jag tror att vi kommer att se in i detta när det blir tid för det. Vad jag tror vi NU behöver se in i, så är det, det falska plagiatet av en falsk världsfrälsare som ska försöka bedra jämväl den hednakristna församlingen, såväl som det Judiska folket.

Och vad vi där i det skeendet aldrig ska släppa taget kring är vem Jesus ÄR (Gud själv kommen i kroppslig gestalt) och betydelsen av offret av Kristi persons(Gud och människa försonade/förenade) kropp och blod på korset.

HaFo

Re: Falsk världsfrälsare

Fick ett mail som ifrågasatte Amkoffs undervisning, som jag svarat på och tycker att det platsar under detta ämne.
-----------

Först till innehållet på maielet:
------------

Jag vill visa dig hur Olof Amkoff gjort i "Lathund Till Uppenbarelseboken"

Citat från

http://www.olofamkoff.se/bibelstudier_html/lathund.html

Enligt 11:1-2 ska endast templets yttre förgård kunna ockuperas av Antikrists styrkor.

Detta p g a de heligas bön, trots att Antikrist är oövervinnelig, enligt 13:4b! M a o håller de två vittnena och deras respektive församlingar (se 11:3f), Antikrist stången i 3,5 år.

Världens mäktigaste regent och imperium någonsin, kan inte ockupera tempelplatsens inre delar, därför att Elia och hans judekristna församling beder tillsammans med Enok och hans hednakristna församling! Bönens makt är störst!

11:3 mina två vittnen = två profeter enl 11:10, men också två församlingar enl 11:4 + 1:20. säcktyg = judisk profetklädnad enl Jes 20:2.

11:4 dessa vittnen är de två olivträd och de två ljusstakar = De två vittnena symboliserar två saker.

Dels två profeter enl Sak 4:1-14 och dels två Församlingar enl Upp 1:20. I och med att alla människor ska dö en (1) gång och sedan dömas, enl Hebr 9:17, har Enok och Elia kvar en fysisk död att genomgå. De gjorde nämligen himmelsfärd utan att först dö.

De två församlingarna är enligt Rom 11:17-24 ett andefyllt Israel och den övervinnande hednakristna Församlingen, Bruden! Sak 4:2-6, Joh 10:16.

Slut citat
--------------------

Här menar Olof att de två vittnena representerar dels två profeter och dels två församlingar.

I denna undervisning finns farliga inslag om det är så att detta inte stämmer!

Olof menar enligt vad man kan se av sammanhanget att Israel vid denna tid ska vara andefyllt redan många år innan Jesu återkomst.

Citat av Olof

"ett andefyllt Israel och den övervinnande hednakristna Församlingen, Bruden!"

Slut citat
---------------

Bruden ska då alltså vara fullt? "utvecklad och flygfärdig" vid denna tid då, flera år före Jesu återkomst (och fylld av "Hebreiskt tänkande eller hur?)

Frågan är "vems brud" Olof beskriver---- "Vaken , pigg och alert" i midnattstiden

---

Underligt bara att Jesus använder en liknelse där alla tio jungfrurna somnat, i hans liknelse somnar faktiskt alla 10 jungfrurna

Matt 25

"Då nu brudgummen dröjde, blevo de alla sömniga och somnade"
---------

Citat av Olof

"M a o håller de två vittnena och deras respektive församlingar (se 11:3f), Antikrist stången i 3,5 år"

Slut citat
------------------

Citat av Olof

"enligt Rom 11:17-24 ett andefyllt Israel", detta är alltså enligt Olof den ena församlingen

Slut citat
--------------------

Drar vi ut konsekvenserna av denna undervisning så borde vid denna tid hedningarna i fullt antal kommit in och förstockelsen av Israel redan lyfts bort, hur skulle annars Israel kunna vara så andefyllt ?

Det är också konstigt att Olof talar om två församlingar. Enligt min mening finns det egentligen bara en enda församling, en enda Kristi kropp.

28. Här är icke jude eller grek, här är icke träl eller fri, här är icke man och kvinna: alla ären I ett i Kristus Jesus.

29. Hören I nu Kristus till, så ären I därmed ock Abrahams säd, arvingar enligt löftet.
----------------------

Och man kan misstänka att det för närvarande finns krafter som vill arbeta fram "ett falskt andefyllt Israel"

Så är det detta med "den övervinnande hednakristna församlingen" , visst har vi läst sånt förut.
----------------------

Olofs "koncept" är tydligen att det i ändtiden flera år före Jesu återkomst kommer att finnas dels ett "andefyllt Israel" och dels en "övervinnande hednaförsamling".

Dvs att bruden ska då alltså vara fullt? "utvecklad och flygfärdig" vid denna tid då , flera år före Jesu återkomst (och fylld av "Hebreiskt tänkande eller hur?)
---------------

Det här conceptet påminner om Dean Cozzens profetia om Jumbojeten

Är det inte så att strategin hos antikrist är den att arbeta fram både "ett falskt andefyllt Israel/en falsk andefylld Hebreisk rörelse" och "en falsk övervinnande hednaförsamling" ?

Är det inte så att vi hos Olof ser en "flik" av hur en förvänd undervisning ser ut som ska försöka dupera så man möjligen förleds att ta emot en fel ande?
------------------------------------------------------


HaFo:

Tack för Ditt mail!

Jag har bara nu som hastigast ögnat igenom innehållet och ska längre fram mer detaljstudera det.

Kan bara hålla med Dig inför Din skepticism till Amkoff och vad han förmedlar.

Delar också Dina synpunkter:

Är det inte så att strategin hos antikrist är den att arbeta fram både "ett falskt andefyllt Israel/en falsk andefylld Hebreisk rörelse" och "en falsk övervinnande hednaförsamling" ?

Är det inte så att vi hos Olof ser en "flik" av hur en förvänd undervisning ser ut som ska försöka dupera så man möjligen förleds att ta emot en fel ande ?
-----

Detta stämmer väl överens med hur jag upplever det! Men det svåra tycker jag är att hitta var och hur detta finns tecknat i Bibeln med detta skeende, med hur en falsk andlig väckelse i hednaförsamlingen (avfallet) ska förenas med en falsk skenväckelse bland det Judiska folket,

och så tillsammans bli till ett falskt plagiat av den falske världsfrälsarens inträde, ett falskt plagiat av Guds rikets inträdande och ett falskt plagiat av det Judiska folkets sanna kallelse och uppgift.

Enligt min mening så försöker fienden kopiera allt Guds verk, för att i Guds ställe kunna få en tid, där han så kan få regera över människan i ett falskt plagiat av Guds person och verk och ett plagiat av Guds rike och ett plagiat av församlingens uppgift och det Judiska folkets uppgift och kallelse.
-----------------------------------------

Han plagierar Guds treenighet i satans terenighet av (Gud) Satan, (Sonen) den falske världsfrälsaren, och (Anden) den falske profeten som pekar på den falkske Sonen och får människor att tillbe detta plagiat.

Jag vill tro att detta falska plagiat av världsfrälsaren och Guds rikes kommande nu förbereds i aldrig tidigare skådad hastighet och omfång. Det sker enligt min mening såväl via trosförkunnelsen, Hebreiska rörelsen och alla nu förekommande rörelser i spåren av Branhams "dottersvulster". Katoliciemens förförelser har ju länge förberett och mörkat inför detta skeende.

Antagligen "mörkar" också Darbyismen detta skeende, liksom de som menar att det ska ske väckelse bland Judarna, som ska möjliggöra Kristi tillkommelse och att den "väckelsen", sker innan Kristus kommern tillbaka.
---------------

Förvirringen är total, med röster och företeelser, som så riktigt å ena sidan tar avstånd från vad som ur ena perspektivet är falskt, men som bara från en annan vinkel bejakar vad som är falskt!

Fienden drar verkligen fram med "vidvinkelobjektiv" av förförelse som ska fånga upp olika kategorier av människor:

Världsmänniskan lockar han med liberalteologi och teologi ala Gardel. Det är ngt som knappast fångar de som är insatta i "kristen troslära" och de som är insatta i kristen tro, går så riktigt emot dessa förförelser och dras inte till dessa förförelser, samtidigt som de själva bär på allsköns bråte av förförelse.

För dessa förförelser i liberalteologin och "teologi ala Gardell, är egentligen enkla att genomskåda och inte alls så farliga, som vad fienden lägger upp, för att fånga upp andra kategorier av människor genom trosförkunnelsen, skeendena i Toronto - välsignelsen, Pensacola - väckelsen, Lakeland - väckelsen, katolicismen, alla företeelser och rörelser i spåren efter Branham och nu senast IHOP awakening och emerching church.

I dessa företeelser har fienden verkligen "vidspektra" kring vilka han fångar. Men då ropar de andlöiga ledarna bara halleluja!!!

De andliga ledarna synes bara svälja all denna förförelse och delge detta falska till sina får!

Detta är ju det mest skrämmande. Men samtidigt är det ju ngt som måste ske, om det avfall som Bibeln säger måste ske, ska bli en verklighet till att hälsa en annan, en istället för Kristus, en falsk Messias, en falsk världsfrälsare välkommen in på arenan.

Men dessa ledare, må väl var sig personligen ha möjlighet att ta avstånd från förförelsen i tiden och istället bejaka den andliga arenans sanning - eller!!??
----------------

Detta var ngt av det tankar som i all hast uppstod hos mig på grund av det mail som ifrågasatte Amkoffs undervisning som nådde mig.
---------------

Vaka själ och bed över den förvillelse vi nu har framför oss, inför först plagiatets tillkommelse av en falsk Kristus och förvanskningen av Kristi sanna tillkommelse!

Släpp aldrig taget om att Jesus är Gud själv kommen i kroppslig gestalt, som i sin person förenat/försonat Gud och människa och burit fram det offer som ingen annan kan bära fram:

Det RENA offret av Kristi persons (Gud och människa förenade) kropp och blod på korset (vilket blir förvanskat så väl i trosförkunnelsen som i katolicismen - och de andliga ledarna ser inte detta idag = helt häpnadsväckande) och alla dottersvulster i följd av dessa falska företeelser!!

HaFo

Re: Falsk världsfrälsare

Jag har tittat runt lite på länken till Share International

http://www.google.com/search?q=Share+Internationals&rls=com.microsoft:sv:IE-Address&ie=UTF-8&oe=UTF-8&sourceid=ie7&rlz=1I7SUNA_sv

(Man kan trycka på översättning till Svenska på de olika rubrikerna där.)

Visst måste man konstatera att här förbereds människors sinnen och hjärtan för ankomsten av en falsk världsfrälsare.

Det sker här från ett annat håll än inom den avfallna kristenheten. Det sker här från New Age vinkel, som ska dra en annan kategori människor fram mot att beredas för en falsk världsfrälsares inträde på arenan.

Det kanske idag kan synas långsökt, att avfallet i kristenheten, (som där kommer att kallas väckelse), även skulle förenas med detta falska plagiat, som här möter oss under ett antal rubriker från länken ovan.

Men är det egentligen så långsökt, när kristna ledare och kristna sammanhang redan börjat ta till sig ”New Age” bl.a. i trosförkunnelsens och katolicismens skepnad, såväl som från ”dottersvulsterna” efter Branham som Latter Rain, Joels Arme, The late Sons of God, Profetrörelsen, Apostlarörelsen etc. vidare fram till Toronto – välsignelsen, Pensacola – väckelsen, Lakeland – väckelsen, IHOP awakening, emerching church och nu senast till Todd Bentleys Comeback 18-21 April :

http://www.abidingglory.com/events/index.cfm?page=calendar&event_id=107&event_cat=1&parent_gateway=3&submenuheader=0

Varningen för detta sammanhang som "inte står rätt till” och som är förmedlare av New Age manifestationer och doktriner, kan Du gå in och ta del av under ämnet på Min Åsikt:

Den avfallna kristenheten sluter sig samman.

http://pub5.bravenet.com/forum/static/show.php?usernum=397410289&frmid=42&msgid=977669&cmd=show

Åtminstone delar av Hebreiska rörelsen kommer antagligen att vara inbegripna i detta falsarium, Bara från en annan vinkel som ska ”snärja även Judevänliga”. Antagligen "mörkar" också Darbyismen detta skeende, liksom de som menar att det ska ske väckelse bland Judarna, som ska möjliggöra Kristi tillkommelse och att den "väckelsen", sker innan Kristus kommer tillbaka.

Angående de spörsmålen kan Du läsa om det högre upp under detta ämne: En falsk världsfrälsare

http://pub5.bravenet.com/forum/static/show.php?usernum=397410289&frmid=42&msgid=977163&cmd=show

------------------------------

Enligt min mening så försöker fienden kopiera allt Guds verk, för att i Guds ställe kunna få en tid, där han så kan få regera över människan i ett falskt plagiat av Guds person och verk och ett plagiat av Guds rike och ett plagiat av församlingens uppgift och det Judiska folkets uppgift och kallelse.

-----------------------------------------

Han plagierar tror jag Guds treenighet i satans treenighet av (Gud) Satan, (Sonen) den falske världsfrälsaren, och (Anden) den falske profeten som pekar på den falske Sonen och får människor att tillbe detta plagiat.

Jag vill tro att detta falska plagiat av världsfrälsaren och Guds rikes kommande nu förbereds i aldrig tidigare skådad hastighet och omfång. (Vilket inte minst länken längst upp visar på. Kommer verkligen den avfallna kristenheten att köpa detta och här förenas med detta falska plagiat som återges under rubrikerna på denna länk?)

---------------

Förvirringen är total, med röster och företeelser, som så riktigt å ena sidan tar avstånd från vad som ur ena perspektivet är falskt, men som bara från en annan vinkel bejakar vad som är falskt!

Fienden drar verkligen fram med "vidvinkelobjektiv" av förförelse som ska fånga upp olika kategorier av människor:

Världsmänniskan lockar han med liberalteologi eller teologi ala Gardel. Det är ngt som knappast fångar de som är insatta i "kristen troslära" och de som är insatta i kristen tro, går så riktigt emot dessa förförelser och dras inte till dessa fiendens mörkläggningar, samtidigt som de själva bär på allsköns bråte av förförelse. T.ex. Ekman

De som inte fångas i nämnda företeelser försöker han locka in i ordensväsendet så att de den vägen ska ”bli möra” till att bejaka den falske världsfrälsarens inträde.

I dessa nämnda företeelser har fienden verkligen "vidspektra" kring vilka han fångar. Men då ropar de andliga ledarna bara halleluja och menar att de som varnar bara är ”negativa kritiker”, som ”går emot vad Gud gör idag”!!!

De andliga ledarna synes bara svälja all denna förförelse och delge detta falska till sina får!

---------------

Vaka själ och bed över den förvillelse vi nu har framför oss, inför nu förestående plagiatets tillkommelse av en falsk Kristus och förvanskningen av Kristi sanna tillkommelse!

Släpp aldrig taget om att Jesus är Gud själv kommen i kroppslig gestalt, som i sin person förenat/försonat Gud och människa och burit fram det offer som ingen annan kan bära fram:

Det RENA offret av Kristi persons (Gud och människa förenade) kropp och blod på korset (vilket blir förvanskat på ngt sätt i alla nämnda företeelser idag på den andliga arenan).

HaFo