HaFo's Debattforum "Din Åsikt"
Start a New Topic 
Author
Comment
Tramset kring Ekman

Det pågår en debatt på Dagens hemsida, med anledning av en artikel om Ulf Ekman här om dagen, som jag gjort ett inlägg på

http://www.dagen.se/blogg/europakonferensen09/2009/07/vad-hander-med-livets-ord-efter-ulf-ekman#kommentarer

----

Måste där bejaka Staffan Persons ord här under detta ämne:
---

"Här debatteras Ulf Ekman som ledare för Livets Ord.

(Utan censur av fakta, antar jag?)

Jag vill härmed bidra med några tankar och frågor.

Tänk dig en församling vars grundare i grund och botten har startat upp sin verksamhet med villfarelser.

Alltså med undervisning som är främmande för Bibeln. Ledaren bygger sedan vidare på detta fundament år efter år utan att hittills ha ändrat sig i grunden.

Jag menar att så är fallet med Livets Ord I Uppsala.

Om detta är sant så uppstår vissa frågor, t.ex. följande:

Är Ulf Ekman en gudsman eller inte?"
---

HaFo:

Hur är det möjligt att de faktiska påståenden och frågor som i Staffans inlägg görs, knappast ens av andliga ledare och "andliga skribenter", överhuvudtaget funderas över eller kommenteras!!??

Utan alla verkar alltmer "stryka medhårs", den förförelse Ekman förmedlat och fortfarande förmedlar och dessutom nu förenar förförelserna från trosförkunnelsen och katolicismen!!

Varför går andliga ledare och skribenter i "täten" för det avfall som ska möjliggöra antikrists inträde på arenan??

Men samtidigt, om så inte skedde hur skulle då avfallet kunna ske?
---

Men visst må väl andå var andlig ledare och "andlig skribent", ha möjlighet att inte "vara en robot" i detta skeendet, utan kunna bejaka utifrån Ordet, vem Jesus Är och bejaka, betydelsen av offret av Kristi persons kropp och blod (Gud och människa förenade - då när "Gud är i Kristus och försonar/ förenar människan med sig själv).

Och inte bejaka hur detta blir förvanskat i såväl trosförkunnelsen och katolicismen, som nu förenas under Ekman!!??

HaFo

Re: Tramset kring Ekman

Återger lite av fortsättningen av det samtal som utspelar sig på den länk från DAGEN, som jag angav i ovanstående inlägg:
---

HaFo:

Tack Maria för att Du talar i klartext kring trosförkunnelsen, LO:s obibliska konstitution och hur nu denna villoföreteelse förenas med katolicismens förförelse!

Det är samma ande bakom, som ska förbereda människors sinnen och hjärtan för det avfall, som gör att antikrist kan träda fram som en "världsfrälsare".

Dina ord står i bjärt kontrast till de som går i försvar för trosförkunnelsen, går i försvar för dess förening med katolicismen och Ekmans manipulativa agerande idag såväl som tidigare.
---

Det märkliga är, att detta ser "de vanliga fåren", som "ger kärleken till sanningen rum i sina hjärtan" och som känner igen "Herdens röst" och som "inte alls följer en främmandes röst".

Dessa "får", som hör Herren till och "bräker", likt "väktare på muren", till varning för skeendet, verkar knappast idag få gehör hos andliga ledare, de som på olika sätt företräder "kristen massmedia" och som menar sig främja och rapportera vad som sker på den andliga arenan eller på "kristna bloggar".
---

Men det är väl kanske så, som det måste bli, för att avfallet som Bibeln talar om, ska kunna bli en verklighet.
---

Men jag upprepar:

Visst må väl andå var andlig ledare och var "andlig skribent", ha möjlighet att inte "vara en robot" i detta skeendet, utan kunna bejaka utifrån Ordet, vem Jesus Är och bejaka, betydelsen av offret av Kristi persons kropp och blod (Gud och människa förenade - då när "Gud är i Kristus och försonar/ förenar människan med sig själv)!?

Och inte bejaka hur detta blir förvanskat i såväl trosförkunnelsen och katolicismen som nu förenas under Ekman!!??
---

Lyssna även till Michaels röst om att be för de andliga ledarna idag. Och jag skulle vilja tillägga:

Be även för de som sitter i viktiga positioner för kristen massmedias påverkan på den andliga arenan, så att de inte även blir till "en röst", som förbereder människors sinnen och hjärtan för avfallet, som förbereder antikrist!

Och detta under sken av Bibeltrohet, enhet, kärlek, evangelisation och mission, där "man tillsammans vinner världen för Kristus".
---

Ingen människa blir vunnen för Kristus i de villfarelser som Ekman nu förenar!

HaFo

Re: Tramset kring Ekman

Fick en reaktion på Andys blogg med anledning av mitt ovanståeende inlägg.

Återger här det svar som jag gav där:
---

En lite märklig kommentar av apostlar?:

"På LO predikas fortsatt klart frälsningens väg i offentliga väckelsemöten. Man blir frälst genom tron på Jesus Kristus, omvändelse från döda gärningar och åtföljt av de troendes nedsänkningsdop?"

HaFo:

Predikas frälsningens väg i offentliga väckelsemöten på LO, vad predikas då på de "icke offentliga väckelsemötena"? Som blir en fråga som uppstår av denna mening.
---

Vilken tro på vem Jesus är och vilken tro på betydelsen av offret av Kristi persons kropp och blod på korset är frälsande?

Är den förvanskade tron kring vem Jesus är och tron på det orena offret av en, från Gud skild (andligt död) människa på korset, som trosförkunnelsen förmedlar, som är frälsande?
---

Är det tron på katolicismens Jesus Kristus, som är den sanna tron på Kristi person och offret av Kristi persons kropp och blod på korset?
---

Det är samma antikristliga ande bakom dessa bägge lärosystem, som nu Ekman "smälter samman".

Blir den räddad som följer antikrists ande?
---

Visst ser Gud till hjärtat!! Men den som inte erfar att det inte är "Herdens röst", i katolicismen och trosförkunnelsen, behöver nog ett möte med den sanne Jesus Kristus! Och hos Honom finns nåd utöver nåd!

Men det finns ingen nåd hos en "annan Jesus", i ett "annat evangelium", förmedlat av "en annan ande".
---

Men trots detta så finns det människor, som blivit utsatta för bedrägeriet i trosförkunnelsen och katolicismen, som dessa förförelser till trots, inte av Gud tillåts nå hjärtat, utan de blir bevarade igenom detta möte med förförelsen.

Men jag har inte ännu mött en enda av dessa, som av Gud blivit bevarade i mötet med förförelsen, som inte andligt och själsligt "tagit skada", men som dock är bevarade i sina hjärtan, i en sann relation med den sanne Jesus Kristus!

HaFo

Re: Tramset kring Ekman

Återger ett inlägg som jag just gjort på. Andys blogg med anledning av mitt förra inlägg:

___

Tack för Ditt vittnesbörd Olle!

Jag är glad för Din skull att Du fick hjälp i Din svåra situation!

Jag är däremot ledsen över att Du anser följande kring min person:

”dømmer ut alt og alle, tar alle under en kam, at det er bare du som er rettroende osv.” och att Du dömer mig som ”icke ödmjuk”.

Då har ja verkligen misslyckats i mitt sätt att uttrycka mig!

Jag anser mig inte alls förmer och mer rättroende än andra!!

Men jag är så förtvivlad i mitt hjärta, över hur människor blir förförda av trosförkunnelsen och numer även från katolicismen och den förförande antikristliga ande, som ligger bakom dessa lärosystem, som kommit till av antikrists ande, och som nu Ekman förenar, till att vilseleda människor, så att de ”missar målet” = går förlorade och som jag själv, under väldig andlig kamp gjort upp med denna ande bakom dessa lärosystem.

Detta är ”inga leksaker”, som vi har att göra med, med lite olika åsikter och olika läror hit och dit.

Det handlar om ”onda andars spel”!

Därför känns det för mig så ”futtigt”, när ”man gör upp med Ekmans bejakande av katolicismens och hans ”odemokratiska ledarstil”, men missar att inte göra upp med själva grunden i trosförkunnelsens, /katolicismens förförelse och den gemensamma ande som ligger därbakom!!

---

Det ger mig ”kalla kårar på ryggen”, när man menar sig göra upp med LO, Ekman, hans närmande till katolicismen och ”destruktiva ledarstil” där människor far illa. Och tror att man då ”gjort upp med trosförkunnelsen”.

Det är så långt mycket mer allvarligt, vad som sker i spåren av Ekman och själva trosförkunnelsen! Han företräder nu och har alltid företrätt, ”ett annat evangelium, en annan Jesus”, med ”en annan ande” bakom, som gäller i trosförkunnelsen, såväl som i katolicismen, som han nu förenar med varandra!
----

Din direkta fråga till mig Olle var med anledning av att:

”så får EF et kunnskapsord og jeg kjenner med en gang at det treffer meg. Jeg blir bedt for, blir så omsluttet av Guds kjærlighet og nåde at det kan ikke beskrives:-) Det var starten på en innvendig helbredelsesprosess for meg og som resulterte i at jeg er en helt annen person idag enn for 12år siden og er trygg i min relasjon til Jesus.”
---

Och Du undrar:

”Tror du at det var en antikristelig ånd som gjorde dette Harry??”

HaFo:

Det är omöjligt att svara på, om man inte var där och ”kunde pröva anden och undervisningen bakom detta skeende”!!!

Kan bara allmänt svara, att när det sker ”inre helanden” och ”fysiska underverk”, så är det ingen garanti, för att det är Guds Ande som är verksam.

Allt sånt sker även inom New Age, olika former av ockultism och t.o.m. inom satanismen.

Djävulen har inget emot att ”positivt, andligt och själsligt bemöta människor”, om han därmed kan ge dem dimmiga ögon kring vem Jesus ÄR (Gud själv kommen i jordisk kroppslig gestalt, ”Guds fullhet lekamligen”, ”Kristus kommen i köttet” och förneka att ”Gud är i Kristus och försonar människan med sig själv”, en förnekelse som sker såväl (i en konsekvens – inte i klara ord!!) i trosförkunnelsen som i katolicismens lära och anden bakom dessa läror.

Det enda säkra vi kan kolla upp, kring vilken ande som ligger bakom vad som sker i olika andliga sammanhang, är att kolla upp om Jesus i detta sammanhang, är Gud själv kommen i kroppslig gestalt och att Han är den, som bär fram det RENA offret av en Gudaförenad människa, Kristi persons kropp och blod på korset.

Denna ”koll” är inte så enkel!! För avfallets lära kring vem Jesus ÄR och betydelsen av Kristi persons (Gud och människa förenade) kropp och blod på korset, tar sig alltmer ”kamouflerande former” som i trosförkunnelsen, katolicismen och ”messianska rörelser”.

”Håll i hatten vänner”!! Och ”ge kärleken till sanningen rum i Era hjärtan”! Och ta avstånd från all villfarelse varifrån den än kommer!

Med önskan om allt gott till alla människor!

HaFo