HaFo's Debattforum "Din Åsikt"
Start a New Topic 
Author
Comment
Är Ekmans förlåt äkta eller taktik och manipulation

I ett reportage i Tidningen DAGEN från Oas - rörelsens konferems, så framgår det att "Ekman ber om förlåtelse".

http://www.dagen.se/blogg/oas09/2009/07/ulf#kommentarer


Vad handlar detta "förlåt" från Ekman om egentligen?
---

HaFo:

Enligt vad jag här erfar, så handlar Ekmans "förlåt" här, ingenting om med nån verklig ånger och uppgörelse med den förförelse han förmedlat och det lidande som han orsakat så många människor, familjer och andliga sammanhang.

Det handlar, som jag upplever det, om en "slags ursäkt", som ska legalisera att han nu som "världsapostel", ska förena katolicismens och trosförkunnelsens vilseförande läror och förbereda människors sinnen och hjärtan till att bli redo att bejaka antikrists ankomst som Kristus.

Det är beklagligt att Oas - rörelsen också är så vilsna, så att de bejakar detta avfall, som vi idag ser ta form på den andliga arenan, där Ekman intar en alltmer ledande position.

Och det under sken av att förverkliga "Jesu enhetsbön" och älska varandra och vara ett så världen kan tro och "tillsammans vinna världen för Kristus".

Men detta avfall under namnet av enhet och väckelse, måste ju ske om Bibelns ord om det avfall som måste till för att antikrist ska kunna träda fram blir förverkligat. Och de som vill låta sig bedras, kan ju ingen varning räcka till för.

---

Jag ger inte ett dyft för Ekmans manipulativa ord om "förlåt". Dessa ord ingår bara idag i en fortsatt manipulation av människor och handlar inte om någon verklig förändring i hjärtat!

De som inte "censar det", behöver ett nytt möte med den sanne Jesus Kristus, så att de känner igen skillnade på "Herdens röst" och den antikristliga andens röst från katolicismens och trosförkunnelsens förföriska läror, som nu möts och förenas under "världsaposteln" Ekmans ledarskap.

HaFo

Re: Är Ekmans förlåt äkta eller taktik och manipulation

Har just gjort ett inlägg på Andys blogg:

http://www.glandberger.net/2009/07/tank-om-ulf-ekman-har-fel/comment-page-3/#comment-66615

som på ”Min Åsikt” här:

http://pub5.bravenet.com/forum/397410289

passar bra under ämnet, Är Ekmans förlåt äkta eller taktik och manipulation
----

Michael!

Tycker fortfarande att det är lite märkligt att Du menar att LO och Ekman inte skulle står för vad LO:s förlag förmedlar. Jag är bergis på att Ekman har full koll på vad han ställer sig bakom i och med att det förmedlas på hans och hans församlings eget förlag!

För övrigt var min poäng kring Ekmans ”förlåt”, att det inget har att göra med hans tidigare vilseförande och att människor, familjer och församlingar farit illa av hans verksamhet, utan att det handlar mer om en legalisering av, att han nu även ska dra katolicismen, in i den förförande verksamheten, som han försöker dra hela kristenheten in under, och ber om ursäkt för att han inte gjorde det tidigare.

Och folket jublar som yra höns över att Ekman bett om förlåtelse, för att han inte tidigare förenade katolicismens och trosförkunnelsens lärosystem för att föra det in i kristenheten. Så tokigt det kan bli.
---

Håller med Dig Michael, kring frågetecknen Du har om innehållet på den länk som Du återgav:

http://www.kolportoren.com/2009/07/bibelns-ofelbarhet.html#disqus_thread

Din undran var:

”är detta så mycket bättre än va UE sprider?

HaFo:

Av vad jag tar del av utifrån länken, verkar det inte speciellt förtroendeingivande.

Bara den ton som Du där bemötts med, när Du fällt kritiska funderingar, känns inte bra och av ”frukten ska man känna trädet”.
---

Beträffande prövning mer allmänt, (vilket ämnet här på Andys blogg, handlat om mer specifikt, kring en prövning om ”Ekman är fel ute”), så vill jag hänvisa till ett, som jag tycker bra innehåll kring prövning och varning för det avfall, som vi nu ser ta form inför våra ögon, på länken:

http://bibelfokus.se/vem_kan_prova

HaFo

Re: Är Ekmans förlåt äkta eller taktik och manipulation

Fick ett mail med anledning av detta ämne som jag återger:
---

"Några tankar kring Ekmans 'förlåt'. Vill ventilera mina tankar.

Visst skulle det vara stort och underbart om Ekman verkligen gjorde detta av hjärtat.

"ttp://www.dagen.se/dagen/article.aspx?id=174202

Bad om förlåtelse
---

Det var liksom inte en kommentar man förväntat sig av Ulf Ekman.

Inte heller hade man kanske väntat sig den uppriktiga bön om förlåtelse som kom lite senare.

Den handlade om splittringen bland Guds folk:

-Där finns ett antal saker jag har varit ansvarig för. Jag kan inte gå in på detaljer här, men jag vill be om förlåtelse. Och ta mitt ansvar för en fördjupad enhet i Kristi kropp, sa han och fick applåder igen.
---

Varför var bönen om förlåtelse så allmänt hållen och varför undvika s.k detaljer om han nu vill göra upp med sitt förflutna??

Nej, det är inte så lätt att tro på Ulf Ekmans 'förlåt', så länge han inte öppet gör upp med sitt förflutna och därmed trosrörelsens många offer.

Han har antagligen inte koll på hur många som skadats i sin rörelse Livets Ord och i dess svallvågor.

Det kan därför bli svårt och troligen omöjligt för honom att finna alla som vilseletts av honom - direkt eller indirekt.

Om han skulle gå ut i media skulle han ju kanske kunna nå dessa sargade och lurade får.

Han behöver alltså dika ur det träsk han har orsakat med sin rörelse och via falsk kristen förkunnelse i olika former.
---

För att bli trovärdig så behöver Ulf Ekman:

1. Öppet ta avstånd från alla predikanter som predikar lögn i stället för bibelns budskap.

2. Öppet rensa ut all litteratur, ljudupptagningar och DVD-inspelningar, som fortfarande förmedlar obiblisk undervisning - alltså lögn!.

3. Öppet städa ut alla former av undervisning som på ett eller annat sätt fortfarande förmedlar JDS-läran.

4. Framför allt be alla personer som skadats av hans och trosrörelsens verksamhet av hjärtat om förlåtelse.

Så länge han inte öppet sanerar efter sig och sin verksamhet så blir hans 'förlåt' bara ljudvågor och läpparnas bekännelse.

Något som ytterligare kan vilseleda orimligt godtrogna kristna.
---

Träsk är ett träffande ord för vad Ulf Ekman har ställt till med på det andliga området i vårt land.

Det är många som har skadats eller sjunkit ned där eller i dess influensområden - mer eller mindre.

En farlig miljö liksom vissa andra träsk där man kan överaskas av krokodiler och bli stucken av malariamygg.

Denna träskmiljö är numera inte alls något som bara finns inom trosrörelsens väggar.

De flesta kristna församlingar i vårt land verkar i dag vara smittade av detta 'träskvirus'.

(vilket inte var fallet bara för några år sedan)
---

Smittade - Inte minst genom att vilja vara ekumeniskt korrekta.

Är man inte ekumeniskt korrekt idag så är man konstig i många kristnas ögon.

Man kan t.o.m. blir betraktad som en bråkmakare som vill 'bråka med katoliker' och moderna ekumener.

"ttp://www.varldenidag.se/index.php?option=com_content&task=view&id=3225&Itemid=30

Jfr med:

"ttp://www.midnattsropet.se/2009/04/oro-och-forvirring-bland-den-breda.html
---

De som verkligen vill gå Sanningens väg idag tvingas på något sätt att hoppa från den ena tuvan till den andra.

Alltså för att inte sjunka ned i det i 'Ekmaniska träsket' och numera också i det 'Ekumeniska träsket'.

Dessa två träsk ser ut att utmynna i det 'Stora träsket' - det 'Katolska träsket'.
---

Där tvingas man underordna sig en påve som menar sig vara Jesu Kristi ställföreträdare på jorden.

En så kallad påve som vill ha den Helige Andes plats på jorden.

En påve i stället för Jesus Kristus och den helige Ande.

Begreppet antikrist innebär 'istället för Kristus' och 'mot Kristus'.

Dess natur är 'mot Kristus'.

Bakom påvens maktanspråk finns antikrists ande.
---

Jag fruktar att det är som du Harry skrev för cirka en vecka sedan:

Gud har ingen annan 'tanke' med de vilsna sammanhangen annat än, att de blir till en 'skördetröska', som 'sållar agnarna från vetet' och där det öppet och klart framträder, vilka människor, som 'ger kärleken till sanningen rum i sina hjärtan', när 'domen begynner och det på Guds hus'.

Herrens nåd till oss alla."
---

Slut på mailet, vars innehåll kändes angeläget att förmedla. Man kan riktigt känna mailskribentens vånda inför skeendet på den andliga arenan idag!

HaFo

Re: Är Ekmans förlåt äkta eller taktik och manipulation

Ännu ett mail med anledning av detta ämne nådde mig.

Detta mail, har en sådan allvarlig syn på Ekmans gärning, så jag kan inte underlåta, att föra mailinnehållet vidare och uppmana alla att pröva dess innehåll:
---

"Vad jag tror vore naturlig i ett SANT förlåt från Ekman, det vore detta:

Den dag Ekman förstår vilken försyndelse det varit att sprida trosförkunnelsen, som han gjort världen över.

Den dag han förstår hur många människor som lidit skeppsbrott i sin tro och skadats mentalt pga av hans undervisning.

Den dag han förstår hur trosrörelsen splittrat kristenheten.

Den dag han förstår hur många som kan komma att gå evigt förlorade pga av hans egen undervisning.

Den dag han förstår hur många familjers stabilitet och ekonomi och människors yrkeskarriär, som brakat ihop pga Livets Ords verksamhet, DÅ kommer han att bli så förkrossad, att det kommer att ta en mycket lång tid innan vi får se honom som talare igen - kanske aldrig mer.

Han kommer inte dagen efter en sådan insikt att stå på de stora scenerna. Då kommer han istället att vara så krossad i sin egen varelse, så att han inte vill se sig själv i spegeln igen förrän Guds nåd runnit igenom varje atom i hans kropp.

Han kommer aldrig mer se sig som värdig att betjäna sina trossyskon. SÅ stor är Ekmans förbrytelse. Den kommer han inte förbi genom ett litet förlåt på Oas.

Men den dag denna förkrosselse kommer i Ekmans liv - och jag hoppas att den gör det - då kommer Guds nåd att finnas där för honom. Den dagen skall jag själv ta emot Ekman som en broder, men inte tidigare."

Slut på mailet.
---

HaFo

Re: Är Ekmans förlåt äkta eller taktik och manipulation

Vad är det egentligen Ekman bett om förlåtelse för? Ja, inte för att han via trosförkunnelsen förmedlat villfarelse, eller att människor farit illa i spåren av hans verksamhet.

Hans "förlåt" handlar om en "manipulativ ursäkt", för att han inte tidigare bejakade katolicismen och förenade trosförkunnelsen och katolicismens läror!!

Varför har andliga ledare blivit så blinda, så att de inte ser igenom dessa duperingar.

Och hur skulle det avfall som Bibeln säger måste ske för att antikrist ska kunna träda fram, om inte de andliga ledarna blev blinda?

Men var andlig ledare må väl ändå ha möjlighet, att inte vara en "robot", utan istället "ge kärleken till sanneingen rum" - eller???

Läs gärna denna länk, som med "ett vaket öga", ger en kommentar, kring Ekmans "manipulativa förlåt".

http://www.bibelfokus.se/ekman_pa_oas

HaFo

Re: Är Ekmans förlåt äkta eller taktik och manipulation

Fick med anledning av en artikel i Hemmets Vän, under
Veckans kommentar med applåder till Ekmans "förlåt", ett mail som jag återger.

Tycker det har ett bra och sunt innehåll, den kommentar som mailskribenten ger på innehållet under:

http://www.hemmetsvan.se/viewNews.do?NewsID=1975
---

Från mailet:

Ulf Ekman sprider fortfarande smittsam
och livsfarlig villfarelse.

Hur då?

Svar:

"Han har inte ändrat sig från de bibelstridiga och därför vilseledande läror han införde de första åren på Livets Ord."

Dessa ligger kvar som en lömsk bottensats.

Dessutom så går han numera i ok med den katolska religionen som kryllar av villfarelser.

Kan man tro och påstå vad som helst om Gud och ändå behålla relationen med Honom?

Är den frågan värd ett seriöst svar?

Vad är ditt svar i så fall?

Detta inlägg gäller lärofrågan och är en sak.
Alltså inget slags förtal av någon person. Vem kan av hjärtat applådera det Ulf Ekman står för om detta inlägg stämmer överens med sanningen?

Mvh/XX

---

Själv la jag HaFo, in följande kommentar på Hemmets Vän, med anledning av de naiva handklappningarna till "Ekmans förlåt":
---

Vad handlar detta "förlåt" från Ekman om egentligen?
---

Enligt vad jag här erfar, så handlar Ekmans "förlåt" ingenting om nån verklig ånger och uppgörelse med den förförelse han förmedlat och det lidande som han orsakat så många människor, familjer och andliga sammanhang.

Det handlar om en "slags ursäkt", som ska legalisera att han nu som "världsapostel",ska förena katolicismens och trosförkunnelsens vilseförande läror och förbereda människors sinnen och hjärtan till att bli redo att bejaka antikrists ankomst som Kristus.

Och det under sken av att förverkliga "Jesu enhetsbön" och älska varandra och vara ett så världen kan tro och "tillsammans vinna världen för Kristus".

Men detta avfall under namnet av enhet och väckelse, måste ju ske om Bibelns ord om det avfall som måste till för att antikrist ska kunna träda fram blir förverkligat.

Och de som vill låta sig bedras, kan ju ingen varning räcka till för. Ekmans ord om "förlåt" ingår bara idag i en fortsatt manipulation av människor och handlar inte om någon verklig förändring i hjärtat!

HaFo