HaFo's Debattforum "Din Åsikt"
Start a New Topic 
Author
Comment
En varning från Wilkerson:

En varning från Wilkerson:
----
Wilkerson om Lågkonjunktur, depression och Guds vrede

"VAD VI UPPLEVER NU ÄR INTE EN LÅGKONJUNKTUR, INTE ENS EN DEPRESSION. VI STÅR UNDER GUDS VREDE."

ETT BRÅDSKANDE BUDSKAP

DAVID WILKERSON (2009-03-07)

En omskakande global katastrof är på väg att hända. Det kommer att vara så skrämmande att vi alla kommer att darra.

Under tio års tid har jag varnat för att kanske tusen bränder är på väg till New York. Det kommer att uppsluka hela utomhusarenor, inklusive områden i New Jersey och Connecticut. Större städer över hela USA kommer att uppleva upplopp och våldsamma bränder - som vi såg i Watts, Los Angeles, för några år sedan.

Det blir upplopp och bränder i städer över hela världen. Det kommer att bli plundring - inklusive Times Square, New York City. Vad vi upplever nu är inte en lågkonjunktur, inte ens en depression. Vi står under Guds vrede.

I Psaltaren 11 är det skrivet

När grundvalarna rivs upp, vad kan då den rättfärdige uträtta? (v.3, SFB)

Gud är i färd med att döma de rasande synderna i Amerika och i nationerna. Han gör om intet de sekulära grundvalarna.

Profeten Jeremia vädjade för det onda Israel:
Så säger HERREN: 'Se, jag bereder en olycka åt er, och jag tänker ut en plan mot er. Vänd därför om, var och en från sin onda väg, och ändra ert liv och era gärningar.' Men de kommer att svara: Det är lönlöst. Vi vill följa våra egna tankar och göra var och en efter sitt onda och hårda hjärta. (Jeremia 18:11-12, SFB)

I Psaltaren 11:6 varnar David varnar: Han skall låta glödande kol och svavel regna över de ogudaktiga, en glödhet vind är den kalk de får dricka. Varför? David svarade: Ty HERREN är rättfärdig (v. 7). Detta är en rättfärdig dom - precis som i domarna över Sodom och i Noas generation.

Vad skall den rättfärdige göra? Och Guds folk?

Först vill jag ge er ett praktiskt ord som jag fick för min egen ledning. Gör om möjligt i ordning ett lager för en trettiodagarsperiod med hållbara livsmedel, toalettartiklar och andra väsentligheter. I större städer töms livsmedelsaffärerna på en timme vid tecken på en nära förestående katastrof.

När det gäller vår andliga reaktion har vi bara två alternativ. Detta beskrivs i Psaltaren 11.

- Vi flyr som en fågel. Eller som David säger: HERREN är i sitt heliga tempel, HERRENS tron är i himlen.

Hans ögon ser, hans blickar prövar människors barn (v. 4). I Herrens jag tar tillflykt (v. 1).

Jag ska säga till min själ:

Du behöver inte fly... ingen anledning att gömma sig. Detta är Guds rättfärdiga verk. Jag kommer att skåda HERREN på sin tron, med sin ömma blick vakar han kärleksfullt över varje steg jag tar - litar på att han kommer att befria sitt folk även genom översvämningar, bränder, olyckor och prövningar av alla slag.

Kom ihåg:

Jag vet inte när detta kommer att hända, men jag vet att det är inte långt borta. Jag har lyft av min själs börda för dig. Välj själv vad du gör med budskapet.

Slut på Wilkersons varning
---

Fick med anledning av detta ett mail, där jag fick en fråga och det svar som jag återger:
---

"Har du läst Synen? Hur *********** är han i de profetiorna??"

HaFo:

Jag har inte nagelfarit "Synen" och hur den stämt. Har vara kunnat konstatera att där finns avsnitt som ************ talar om den ekonomiska krisen av den dimension, som vi idag sker, även hur bilindustrin därefter skulle kolapsa.

Det kan man ju kanske "tänka ut". Men vad som borde ha varit naturligt vid en ekonomisk nedgång i USA, vore att Dollarn skulle ha tappat i värde! Men i Synen, så framgår att det märkliga då händer i första skedet, att dollarn ändå fortsatt blir stark en tid och att dess nedgång först kommer senare, när USA:s verkliga problem blir uppenbara.
---

Du skrev nått om att Du önskade att Jesus skulle komma snart.

Men vad vi först har att tackla är den falska föregångaren av Kristi tillkommelse. En annan/en istället för Kristus/ en fask Messsias/en falska världsfrälsares inträde på arenan. De som inte anammar honom kommer inte att få "köpa eller sälja", alltså svälta ihjäl.
---

Det finns en ”designer” bakom skapelsen. Men människan har vänt designern, skaparen ryggen och dyrkar istället för skaparen, skapelsen och sig själv.

Människan är en mästare på att bejaka lögn framför sanning (å mena att det finns ingen sanning eller lögn å köper relativismen med hull å hår), i sin stolthet att själv veta bäst och tror sig veta att det finns ingen skapare, utan menar att skaparen bara är en fantasiprodukt av människan själv.

Så istället för att förvalta skapelsen, så skövlar man skapelsen i sitt ha – begär, som även gör henne oförmögen till att umgås med sin skapare, sina medmänniskor och sig själv.

En hel värld kommer snart att skörda frukten av detta, med miljöförstöring, ekonomisk kris, politisk kris, andlig kris.

I den situationen kommer mänskligheten att bli utsatt för det största bedrägeriet någonsin:

En falsk ”världsfrälsare”, som ordnar upp problemen med miljön, ekonomin, politiken och orättvisorna och som även kommer att mäkla fred i mellanöstern.

Vem kan säga nej, till ett sådant geni och en sån välgörare på alla områden som förenar allt och alla i ett enda sam förstående och samgående och som dessutom förvillar de ”troende” med ”tecken och under”.

Men det är början till det största eländet som världen skådat! Mitt i det slutliga kaoset som denne falske ”världsfrälsare” åstadkommer, så kommer slutscenarierna, när den Sanne Jesus Kristus kommer tilllbaka.

Sagor och fantasier? Jag är övertygad om att så inte är fallet!!

Så låt oss inte bedras av plagiatet, och det avfall som ska möjliggöra en annan Kristus/en istället för Kristus/ en falsk Messias/ antkrists inträde på arenan, utan hälsa rätt Kristus välkommen!!

HaFo