HaFo's Debattforum "Din Åsikt"
Start a New Topic 
Author
Comment
Jesu tillkommelse

Återger ett inlägg som jag gjort under detta ämne på Rubens blogg.

Det är väldigt viktigt att peka på Kristi tillkommelse. Men vi får samtidigt inte missa dess förekommande skeendet av framträdandet av en annan/en istället för Kristus/ en falsk Messias slutliga inträde på arenan av, fördärvets man, "Vedersakaren", djävulen själv, som kommer att manifesteras i en helt, av honom besatt och intagen människa - antikrist,

Hur kommer antikrist att uppträda?

Inte kommer det att stå skrivet i hans panna att han är vilddjuret – inkarnationen från satan. Han kommer att "stråla av härlighet", en man som alla beundrar och i förundran ser upp till. En fantastisk människa som anger sitt ”Gudomliga ursprung”, som Messias, genom att med tecken och under ska bedra jämväl de utvalda.

En riktig Kristusgestalt, Världsfrälsare, som medlar och förenar fred, frid och harmoni, över alla gränser och på alla områden, såväl andligt (med hjälp av ”den falske profeten”), såväl
som politiskt, ekonomiskt och som den store lösaren av ”miljöförstöringen”.

Han kommer att uppträda som den store ”världsfrälsaren” – men är egentligen raka motsatsen i sitt plagiat som blir det slutliga bedrägeriet, duperingen och manipuleringen av människan, i ett sista försök att få regera över människan i Guds ställe.

Jag tror inte att "antikrist", till att börja med, kommer att vara "antijudisk" och "antisemitit", utan tvärtom, kommer att "gå i förbund med dem" på ngt sätt, bejaka deras "tro, lära liv och utövning", och vara behjälplig till att upprätta GT:s riter, högtider och ceremonier. Det är min gissning. Om nu antikrist ska få den förankring och tillit som han kommer att vara i behov av även från Israel för att nå fram till sitt världsherravälde.
---

Nog tror jag att händelserna i mellanöstern idag, alltmer kommer att "ropa" efter en "medlare", ngn som kan ordna frid och fred på denna så uppenbart olösliga strid och konflikt i mellanöstern.

Israel som nation kommer att reta upp en hel värld emot sig och alla bara längtar efter att ngn kunde träda upp och medla fred.

Och nog kommer "den mannen", som "ordnar detta", att få inflytande över en hel värld, både politiskt och andligt (genom den falske profeten), men inte är det då fråga om en varaktig fred och frid över världen!

Inte är det då den sanne Kristus som kommit! En del som varnar för antikrists framträdande, kommer samtidigt istället med sitt förmedlande av antikrists ande, som trosförkunnelsen och de nu framträdande Messianska rörelserna, att istället egentligen förbereda antikrists framträdande, som att han vore Kristus.

Det skeende, är bara ett försök till ett plagiat av Guds rike, som senare, efter detta plagiat av en istället för/en annan Kristus/ en falsk Messias, ska upprättas av den sanne Jesus Kristus.

Det är samma förföriska skeende som nu förbereds i den falska enhet och ekumenik som vi ser framträda framför våra ögon in under katolicismen och de "religionsdialoger", som vi ser under mottot att "älska varandra och vara ett, så att världen kan tro" och att vi tillsammans ska "vinna världen för Kristus".

Inte vinns världen för Kristus med att framställa en annan/ en istället för/falsk Messias,
förmedlad av antikrists ande!

Vi ska presentera vem Jesus ÄR, Gud själv kommen i kroppslig gestalt och vilken betydelse som offret av Kristi persons, (Gud och människa försonade/förenade, där Gud var i Kristus och försonade människan med sig själv), kropp och blod på korset. ”Han drar alla till sig”.
---

Låt oss inte förföras av plagiatet av Kristus, hur strålande, absolut nödvändigt för världsfreden, humant och "Guds - likt", som det än vara må, när "vedersakaren" i kroppslig gestalt framträder för att framstå som världsfrälsare för att medla och förena alla på alla plan in under frid och fred, ekonomisk stabilitet och politiskt samförstånd över alla gränser !!!

Låt oss inte då förföras av "under och tecken, som ska bedra jämväl de utvalda".

Låt oss då "lyfta våra huvuden" och invänta den sanne Jesu Kristi ankomst!! Och inte falla till föga för plagiatet, en annan/ en istället för Kristus - antikrist.

Hur charmerande, inflytelserik och till synes vidunderlig andlig och politisk ledare, som han än kommer att framstå som.

Där det verkar vara rena galenskapen, att säga ngt negativt om denne "superhjälte", som verkligen "bringar frid, fred, försoning och välgång på livets alla områden. Och verkligen bejakar det Judiska folket, Israel som nation och mäklar frid och fred i mellanöstern.
---

Inte blir då den populär, som säger att detta är antikrist och avfall, som det handlar om. Den människan lär då ganska snabbt bli "omhändertagen", på ett eller annat sätt.

Det är vad de sanna kristna har framför sig! Och inte en massa halleluja - rop med armarna i skyn. Det är förföljelse och trångmål, som de sanna kristna har framför sig.

De kommer att finna varandra mitt i "svårmodet" och bli "varandra lemmar till tjänst, varning, förmaning, uppbyggelse och tröst". Detta tvärs över alla "skrank" såväl inom, som utom etablerade kristna sammanslutningar.

Jesus känner sina får och de "hör Hans röst och en främmandes röst, ska de alls inte följa".

Guds församling, beseglade med Hans Ande/äganderättsstämpel, finns i de människors hjärtan, som i en helhet av Ordet, ser vem Jesus ÄR och betydelsen av offret av Kristi persons kropp och blod på korset!

Hälsa rätt Kristus välkommen och inte det plagiat, som kommer att föregå Kristi sanna tillkommelse!

HaFo

Re: Jesu tillkommelse

Återger ett inlägg som jag gjort på Rubens forum under detta ämne:

---

OK fem i 12! Då förstår jag att Du förväntar Dig att t.ex jag ska komma med en fortsättning på Ditt så viktiga och angelägna inlägg:

Du säger:

"Det finns idag röster som varnar för som det heter 'flykten från församlingen' Och jag tror att det är bara början, förutsatt att man klart och tydligt visar från andligt ledarskap att vi kommer aldrig, ALDRIG att bekänna oss under påven och den katolska kyrkan. Här är ett område där vi bara måste få helt ärliga och uppriktiga svar och då menar jag inte bara livets ord.."

HaFo:

Det är sunt om människor "flyr församlingen", i den mån det beror på att församlingarna idag alltmer bejakar och förmedlar förförelsen från trosförkunnelsen och katolicismen och kanske även börjar bejaka t.o.m "Messianska framträdare", hur vi för att vara "sanna kristna", ska efterfölja de Judiska sederna, ritualerna och högtiderna, och att Jesus inte är Gud själv kommen i kroppslig gestalt, utan i likhet med New Age, bara menar att Jesus är "Guds sändebud".

Alla dessa företeelser idag, tillsammans med tidigare "liberalteologin", Jehovas Vittnens lära, liksom Mormonernas lära, allehanda "österländska religioner", diverse "religiösa dialoger och förståelser", så ingår det allt i det avfall, som fienden förbereder bland de "kristna", så att de kan bli redo till att låta sig förföras, till att hälsa "en annan/en istället för Kristus/ en falsk Messias/ antikrist, välkommen som "världsfrälsaren".
---

Men jag är inte så säker på, att det är detta som orskar massflykten från församlingarna - eller?

Handlar det inte mer om att den "kristna församlingen idag", även om LO så utlovar "överflöd på livets alla områden", inte tillfredställer "den köttsliga människan", som inte frågar efter vad Ordet säger kring "Synd rättfärdighet och dom"??
---

Det finns även idag undervisning kring "nåden", som aldrig ställer människan, inför att vara en förtappad syndare, som enbart har att lita till vem Jesus är (Gud och människa föronade/förenade", där Gud själv är "i Kristus och försonar människan med sig själv").

Människan får då aldrig en verklig syndamedvetenhet och syndakännedom, där hon ser sin egen förtappelse och bara har att hjälplöst, lita tilll vem Jesus är, som hennes ställföreträdare ("Guds fullhet lekamnligen" - Gud och människa förenade/försonade i Kristi person och "där Gud är i Kristus och försonar/förenar männisakn med sig själv, därmed frambärandet av det RENA offret av Kristi persons (människans ställföreträdares) kropp och blod på korset, så att Gud inte längre tillräknar människan hennes synder, utan tillräknar henne Kristi, sin ställföreträdares syndfria rättfärdighet och Gudomlighet!

Tar inte människan dessa sanningar till sig, så blir människan prepparerad för att i sitt hjärta, anamma förförelser, som ska leda fram till det avfall, som ska möjliggöra antikrists inträde på arenan.
---

Visst är Hittler här en "förelöpare" till antikrist. (Han var ju även vad jag kan förstå av Judisk börd och hade en ockult förankring på det andliga området - eller har jag missuppfattat det?)

Men jag tror att den slutlige "antkrist", kommer att vara än mer "sofistikerad" och framstå som Judarnas, Arabernas (Muslimernas) och "allas vän, försonare och förenare", av alla människor, staters åtskillnader, andliga menings åtskillnader.

Han kommer att framstå, som den som slutligen ordnar upp all "ekonomisk och miljömässig kris". Han kommer kort sagt att vara en "världsfrälsare".

som enbart en idiot skulle kunna gå emot, om han inte vill ställa sig själv "på helt bar backe" och inte får "köpa eller sälja" om han inte accepterar "märket på pannan eller handen".

Och den som inte går in i detta bedrägeri, ställer sig utanför "världsfrälsarens, antikrists lösning".

Denne kommer, att på ett eller annat sätt att tystas och elimineras. Naturligtvis under sken av att det sker för allas bästa.

Låt oss alltså inte duperas av manipuleringen och skeendet av Kristi tillkommelse, utan hälsa rätt Kristus välkommen, i ändtidens skeende!

HaFo