HaFo's Debattforum "Din Åsikt"
Start a New Topic 
Author
Comment
Vilken tro och förtröstan är det som räddar våra liv.

Fick en fråga på Andys blogg som jag svarade på.
---

Eskil L:

“Harry, En fråga; ser du Gud? eftersom du anser dig renhjärtad.”
---

HaFo:

Den enda berömmelse jag har inför Gud, som en fallen hopplöst förlorad människa i mig själv, där jag är hopplöst skild från Gud och det mesta blir fel för mig, är den tillräknade rättfärdigheten från Gud för Kristi syndfria rättfärdighets skull, som min ställföreträdare.

Det enda jag hjälplöst har att förtrösta till för min räddning, är att “Gud var i Kristus och försonade HaFo med sig själv”.

Det enda jag hjälplöst har att förtrösta till för min räddning, är att min ställföreträdare Jesus Kristus aldrig skildes från Gud, utan förenade mig med Gud i sin syndfria rättfärdighet och Gudomlighet.

Det enda jag hjälplöst har att förtrösta till för min räddning, är att min ställföreträdare Jesus Kristus, inte var syndfri på grund av “Marias syndfrihet”,

utan att Han, min ställföreträdare Jesus Kristus, besegrade syndens konsekvenser, när det lades på Honom i arvet från Maria ("född i syndigt kötts gestalt" - Rom. kap 8) och själv i sin egen syndfria rättfärdighet och Gudomlighet “fördömde synden i köttet” och därmed förblev andligt levande, förenad med Gud.

Det enda jag hjälplöst har att förtrösta till för min räddning, är att min ställföreträdare, Jesus Kristus, därmed, som andligt levande (Gud och människa förenade = ingen bruten relation i Guds person av Fader Son och Ande, eller mellan Gud och människa i Kristi person),

kunde bära fram det försonande RENA offret av en Gudsförenad människa, Kristi persons RENA kropp och blod på korset.

---

Denna tro och förtröstan som räddar människan blir förvanskat i både trosförkunnelsen och katolicismen, som nu möts på den andliga arenan, i sin antikristliga ande, med en “annan Jesus, ett annat evangelium”, lanserad av en “annan ande”.

Den enda som är “renhjärtad inför Gud”, är den som i Andens ljus över Ordet, sett vem Jesus ÄR och betydelsen av offret av Kristi persons kropp och blod på korset.

Vilken tro och förtröstan är det som räddar Ditt liv Eskil L ??

HaFo