HaFo's Debattforum "Din Åsikt"
Start a New Topic 
Author
Comment
Någon som har information

Någon som har information

Startar ett ämne där information efterfrågas.

Fick ett mail, med undran om information kring "Sarah Palins Kristna teokrati", som jag vidarebefordrar.

Själv har jag inte den ringaste uppfattning!

Kanske finns det några av hemsidans läsare som har information att ge? Direkt på sidan eller i mail till mig som jag i min tur kan vidarebefordra, till den som önskade information.
---

Mailet:

"Undrar vad vilken ande som står bakom Sarah Palins vision om en Kristen teokrati?!

Det finns ett namn här:

David Brickner, som driver 'Judarna för Jesus'.

Är det någon som har mera info om denne David Brickner?

Palins pastor, lär heta Larry Kroon. Någon som vet vad denne står för?
---
Citat

Efter John McCains val av Sarah Palin som sin vice president:

The media can't stop talking about her.

(Medierna kan inte sluta prata om henne.)

Given McCain's age and state of health (his medical file was nearly 1,200 pages long), Palin would indeed be a heartbeat away from becoming President.

(Eftersom John McCains ålder och hälsotillstånd (hans journalnummer var nästan 1200 sidor lång), Palin skulle verkligen vara ett hjärtslag borta från att bli president.)

But what would a Palin administration really look like?

(Men vad skulle en Palin administrationen verkligen se ut?)

Palin is a radical right-wing fundamentalist Christian who would love to create a theocracy.

(Palin är en radikal högern fundamentalistiska kristna som skulle älska att skapa en teokrati.)

She believes we are living in the 'end times' which will result in a bloody inferno from which only true Christians will be saved.

(Hon anser att vi lever i 'ändens tid' som kommer att leda till ett blodigt inferno som enda sanna kristna kommer att sparas.)

Palin recently attended a service in her Wasilla Bible Church run by David Brickner, who runs Jews for Jesus, a group the Anti-Defamation League criticizes for its "aggressive and deceptive" proselytizing of Jews.

(Palin deltog nyligen i en tjänst i hennes Wasilla Bibeln kyrkan drivs av David Brickner, som driver judarna för Jesus, en grupp av Anti-Förtal League kritik för sin 'aggressiva och vilseledande' proselytizing av judar.)

Those who don't accept Jesus as their savior will burn in Hell, according to Palin's brand of theology.

(De som inte accepterar Jesus som deras Frälsare kommer att brinna i *******t, enligt Palin märke i teologi.

As Governor of Alaska, Palin asked her congregation to pray for the natural gas pipeline, which she characterized as 'God's will.' She thinks the war in Iraq is a 'task that is from God.'

Palin has pushed for creationism to be taught in schools, and she opposes stem cell research.

(Som guvernör i Alaska, Palin frågade henne församling att be för den naturgasledning som hon karaktäriseras som 'Guds vilja.'

Hon tycker att kriget i Irak är en 'uppgift som är från Gud.' Palin har drivit för Creationism till undervisas i skolorna, och hon motsätter sig stamcellsforskning.)

Palin's choice to have a Down syndrome child and her teenage daughter's choice to continue her pregnancy have made evangelical Christians ecstatic.

(Palins val att få ett Downs syndrom barn och hennes tonåren dotters val att fortsätta graviditeten har gjort evangeliska kristna extatiska.)

But while she chose pregnancy, Palin would deny a woman victimized by rape or incest the right to choose abortion, and then criminally punish both the woman for having one and her doctor for performing it.

(Men medan hon valde graviditet, Palin skulle neka en kvinna trakasseras av våldtäkt eller incest rätt att välja abort, och sedan straffrättsligt straffa både kvinnan för att ha en och hennes läkare för att utföra det.)

McCain would also love to inject a heavy dose of Christianity into his administration.

(McCain skulle också älska att skjuta till en rejäl dos av kristendomen i hans administration.)

A year ago, he declared, 'The Constitution established the United States of America as a Christian nation.' Just about the only issue on which McCain has not flip-flopped is his opposition to abortion rights.

(För ett år sedan han förklarade, 'Grundlagen är etablerade i Förenta staterna som en kristen nation.' Bara om den enda fråga där McCain har inte flip-flopped är hans motstånd mot abort rättigheter.)

The next president will almost certainly make at least one appointment to the Supreme Court.

(Nästa president kommer nästan säkert att göra minst en utnämning till högsta domstolen.)

McCain has pledged to appoint judges in the mold of Chief Justice John Roberts and Justice Samuel Alito; these would also be Palin's preferred judges.

(McCain har lovat att utse domare i mold av Chief Justice John Roberts och rättvisa Samuel Alito, som också skulle vara Palins förslag av domare.)

Another conservative on the Court would mean that Roe v. Wade will be overruled.

(En annan konservativ om domstolen skulle innebära att Roe v. Wade kommer att underkännas.)

That will return us to back alley abortions with coat hangers.

(Det leder oss tillbaka till gränd aborter med coat byglar.)

Rick Davis, McCain's campaign manager, said that 'this election is not about issues'.

(Rick Davis, John McCains kampanj chef, sade att 'det här valet handlar inte om frågor. . .')

'This election is about a composite view of what people take away from these candidates.' The Republicans know they will lose if they really focus on issues such as the economy, the war, healthcare, education, and the environment.

(Detta val handlar om en sammansatt bild av vad människor tar avstånd från hos dessa kandidater. 'Republikanerna vet att de kommer att förlora om de verkligen fokuserar på frågor såsom ekonomi, kriget, hälsovård, utbildning och miljö.)

They are hoping that pro-choice women who supported Hillary Clinton will gravitate to Palin because she'sa feisty – albeit anti-choice – woman.

(Det är förhoppningen att pro-valet kvinnor som stöds Hillary Clinton kommer gravitate att Palin eftersom she'sa Feisty - om än anti-val - kvinna.)

They are also banking on support from people who cannot bring themselves to vote for a black man.

(De har också banktjänster som stöd från människor som inte kan sätta sig att rösta på en svart man.)

But those non-evangelicals who back the McCain-Palin ticket do so at their peril.

(Men de icke-evangelicals som back McCain-Palins biljett gör det på egen risk.)

Not only will they continue to suffer four more years of the disastrous Bush policies; they will also find themselves living in a Christian theocracy.

(De kommer inte bara att fortsätta att lida ytterligare fyra år av de katastrofala Bush politik, de kommer också att upptäcka att de själva lever i en kristen teokrati.)

Marjorie Cohn is a professor at Thomas Jefferson School of Law and President of the National Lawyers Guild.

(Marjorie Cohn är professor vid Thomas Jefferson School of Law och ordförande i National Lawyers Guild.)

She is the author of Cowboy Republic: Six Ways the Bush Gang Has Defied the Law and co-author of Rules of Disengagement: The Politics and Honor of Military Dissent (with Kathleen Gilberd), which will be published this winter by PoliPointPress.

(Hon har skrivit Cowboy republiken: Six Ways Bush Gang har trotsat lagen och är medförfattare till arbetsordning för tillbakadragandet: The Politics and Honor av militära oliktänkande (med Kathleen Gilberd), som kommer att publiceras i vinter genom PoliPointPress.)

Her articles are archived at www.marjoriecohn.com

(Hennes artiklar finns arkiverade på

www.marjoriecohn.com

(The views expressed in this article are solely those of the writer; she is not acting on behalf of the National Lawyers Guild or Thomas Jefferson School of Law)

(Åsikterna i denna artikel är endast de av författaren; hon agerar inte på uppdrag av National Lawyers Guild eller Thomas Jefferson School of Law)

http://translate.google.se/translate?u=http://www.globalresearch.ca/index.php?context=viewArticle&code=COH20080911&articleId=10152&hl=sv&ie=UTF-8&sl=en&tl=sv

Re: Någon som har information

Någon som har information

Fick ett mail med anledning av detta ämne.

Jag vidarebefordrar det, utan att ge några som helst personliga synpunkter på dess innehåll.

Men vidarebefordrar det om det skulle kunna ha en betydelse att ta del av innehållet och ger människor en möjlighet att ge sin syn på innehållet i detta mail:
---

Angående att president kandidaten John McCain har
valt en sådan person Sarah Palin som sin vice president där "vissa saker" nog syns tydligare än "vanligt", förefaller för mig vara en
indikation på att antikrists ande nu flyttar
fram sina positioner, när det gäller makten i Usa och
därmed inflytandet i världen.

Man kan väl nog säga att John McCain valt sig
ett "språkrör" , men för vems syften verkar
egentligen, detta "språkrör

---

( Och , man ju nog tippa att det blir en
republikansk seger i presidentvalet )

Så när det gäller Sarah Palins person så går jag
ännu mest på "magkänslan", för det finns "något"
här i och med utnämningen av henne som en eventuell
vicepresident ( eller president ) som är illavarslande

----
Det hela har så att säga tagit "ett steg till"

Om jag går på ännu mera på "känsla" så förefaller
det mig som om samma slags andlighet här finns inblandad, som vill förföra bla Judar att vänta en "förtidig" "Messias"

och ett "förtidigt världsrike", alltså att göra den rätte Jesus återkomst överflödig , dvs att göra Guds plan om intet

---

Alltså , angående att kandidaten John McCain har valt en person Sarah Palin som sin vice president får alarmklockorna att ringa för mig , här är det något som inte stämmer

---

http://tianmi.info/blogge/posts/08/09/09/Kreationisten-Palin-talar-i-tungor-med-Gud/

Citat

"Sarah Palin är nu Inte bara kreationist, utan har även en Bakgrund som tungotalande pingstvän. Att tala i tungor är en metod tillåtet att få "direktkontakt" med "Gud", så att en "bara Gud kan förstå vad som
kommer ut i våra munnar".

Det är bland annat Genom den direktkontakten
Palin har förstått att USA är i Irak på ett direkt uppdrag från Gud:

"Bed för vår militära män och kvinnor som strävar efter att göra vad som är rätt.

Också för detta land, att våra ledare, våra nationella ledare, skickar ut dem på en
uppgift som är från Gud. Det är vad vi har att se till att vi be för -
att det finns en plan och att planen är Guds plan"

Slut citat
---
Citat

http://www.dagen.se/dagen/Article.aspx?ID=157129

Konservativa kristna i USA jublar över republikanen John McCains val av vicepresidentkandidat.

Alaskaguvernören Sarah Palin kommer garanterat att få igång de värdekonservativa väljarna, menar Gary Bauer som är en av de mest framträdande kristna politikerna med familjefrågor och "ja till livet" på agendan.

Enligt Bauer har McCain träffat så rätt det bara går när han utsett Palin, skriver nyhetsbyrån AP.

I konservativa kristna kretsar har det tidigare funnits tveksamhet till McCain, och man har fruktat att många värdekonservativa republikaner skulle låta bli att rösta i presidentvalet.

Nu talar man i stället med entusiasm om den 44-åriga fembarnsmamman, som enligt egen utsago är "så mycket ja till livet man kan bli".

Sarah Palin har själv berättat att hon döptes som katolik som nyfödd. Enligt hennes tidigare pastor Paul Riley döptes hon också som tonåring i en Assemblies of God-kyrka i Wasilla i Alaska, där hon och hennes familj var mycket aktiva.

Numera deltar hon ibland i gudstjänster i Juneau Christian Center som också är en del av pingstsamfundet Assemblies of God. Det uppger Brad Kesle, administrativ ledare inom samfundet i Alaska. Men Sarah Palins hemförsamling är The Church on the Rock, Kyrkan på klippan, som är en församling utan samfundstillhörighet.

Maria Comella, taleskvinna för McCains och Palins kampanj, säger att Sarah Palin går till olika kyrkor och att hon inte betraktar sig som pingstvän.
Slut citat

http://www.dagen.se/dagen/Article.aspx?ID=157121

Citat

- Jag är bibeltroende kristen.

Så säger Sarah Palin i en intervju i amerikanska Time Magazine, gjord två veckor före utnämningen av henne till republikansk vicepresidentkandidat.


Det är en bandad intervju som tidningen återger ord för ord.

Reportern frågade bland annat vilken väg Sarah Palin såg framför sig. Skulle hon stanna i Alaska eller kanske hamna i Washington?

- Jag vet inte. Jag visste tidigt att det smartaste jag kunde göra vara att arbeta hårt, göra det bästa jag kan, fatta kloka beslut grundade på god information.

Och sedan lägga mitt liv, själv gå in på en väg som kunde överlåtas åt Gud och fråga honom vad jag skulle göra härnäst.

Den positionen kommer jag att ha så länge jag är på jorden - alltså söka den rätta vägen som Gud har stakat ut för mig.

Vilken är din religion?

- Kristen.

Någon särskild ...?

- Nej. Bibeltroende kristen.

Vilken kyrka går du till?

- En Bibelkyrka som inte tillhör något samfund. Jag döptes som katolik som nyfödd och sedan började min familj att genom livet gå till kyrkor som inte tillhör något samfund.

Slut citat

Re: Någon som har information

Någon som har informartion

Fick ett mail med anledning av detta ämne, som jag återger, utan att själv ha bildat mig en klar uppfattning kring innehållet och vilken betydelse, som det kan ha för oss kristna i ändtiden.

Men kanske är det ett skeende här på den ”politiska arenan”, som kan ha betydelse, att se och förstå inför skeendet på den andliga arenan och förberedelsen av ”avfallet” i ”ljusets skepnad” och att hälsa en ”annan/ en istället för Kristus/ antikrist välkommen???

Ge gärna Dina synpunkter och förmedla information kring ämnet som Du kanske har!
---

Mailet:

”Vet inte hur rena eller tillförlitliga de källor jag citerar är , men det är i alla fall klart att
flera än jag reagerat på utnämningen av Sarah Palin till John Mc Cains vicepresident kandidat!

Det har dykt upp vissa saker när jag ’forskat’ i denna sak, bl.a. Dominion Theology , Todd Bentley ,
C Peter Wagner.

Och det lär enligt en Bruce Wilson, förekomma ’Very Bizarre 'Holy Laughter Annointing Theology’ på
Sarah Palin's Juneau Church.

Det ska finnas en Mike Rose som är senior pastor på Juneau Christian Church , en person som är känd ända bort ’as far away as Australia’, for his participation in the ’new wave’ of the Holy Spirit".

Denne Rose ’had been an advisor to Rodney Howard-Browne's Revival Ministries committee and
had "sat in over 110 of Rodney's meetings"
---
Slut citat

Forts från mailet:

”Sarah Palin går alltså till en församling som har en senior pastor som har varit rådgivare åt
Rodney Howard-Browne's Revival Ministries!

Sarah Palin lär ha blivit utsatt för handpåläggning, och vad har då denna människa blivit drabbad
av i dessa infekterade sammanhang?
---
David Brickner, ’who runs Jews for Jesus’, verkar ju också vara inblandad i dessa sammanhang

http://independentsunbound.blogspot.com/2008/09/sarah-palin-third-wave.html
---

Citerar

TK Burk

http://www.apostolicfriendsforum.com/showthread.php?t=18320

’John McCain valde en kvinna som hans VP kör mate som är knuten till en kyrka som undervisar Dominion teologi, och som följer män gillar Todd Bentley. Om du inte vet konsekvenserna av vad
denna doktrin får göra i Vita huset, så behöver du verkligen studera läran i C Peter Wagner's grupp’

Slut citat

http://www.alternet.org/rights/98703/very_bizarre_'holy_laughter_
----

Very Bizarre 'Holy Laughter Annointing' Theology at Sarah Palin's Juneau Church

By Bruce Wilson, Talk To Action. Posted September 13, 2008.
---
'Third wave' sermons supported by religious leaders at Juneau Christian Church, include "uncontrollable laughter, weeping, shrieking.’

Mike Rose is the senior pastor of Juneau Christian Church, where Governor Sarah Palin attends when in residence in Juneau.

The Alaska Update of the Alaska Assemblies of God featured a story on Palin's attendance at the 2008 Alaska District Council and stated that "Superintendent Ted Boatsman, who was Palin's junior high pastor at Wasilla Assembly of God, along with Pastor Mike Rose of Juneau Christian Center,
where Palin presently attends church when in Juneau, laid hands on the Governor and led the Council in Prayer."
---
Rose is well known as far away as Australia for his participation in the "new wave" of the Holy Spirit.

Former General Superintendent of the Assemblies of God in Australia, Dr. Andrew Evans, has also been a supporter of the "new wave" and its manifestations which he lists as falling, shaking and drunkenness (in the Spirit),

and uncontrollable weeping and laughing. (He has been a controversial figure for his belief that these manifestations would aid in church growth in his denomination in Australia although these activities have been repeatedly denounced as Deviant Behavior by the U.S. General Council.)

Evans writes about Rose's ability to manage these manifestations in his church without excessive disruption of services.

He also notes that Rose had been an advisor to Rodney Howard-Browne's Revival Ministries
committee and had "sat in over 110 of Rodney's meetings." Andrew Evans went on to found
the Family First Party of Australia.

Slut citat

Re: Någon som har information

Jag funderade länge på, om jag skulle förmedla dessa mail, som nådde mig under detta ämne.

Jag tror inte att en ev. vice president i USA, skulle vara ngn "som står i kanditatur att bli antikrist".

Men vad som fick mig att förmedla mailen, är den koppling, som tydligen här ligger till de antikristliga företeelser, som ligger bakom Florida - väckelsen:

Kingdom Dominion, Latter Rain, Manifasted Sons of God, Toronto - välsignelsen, Pensacola - väckelsen, Brown, etc.

Vad som då blir intressant att följa, är hur denna koppling till klart, av antikrists andes verksamhet, påverkar det politiska skeendet!?

För det politiska, ekonomiska och andliga skeendet kommer att följas åt i förberedelsen av "avfallet" och framträdandet av "den falske " profeten" (den store ledaren av all världens religionsutövning) och framträdandet av "en annan/ en istället för Kristus/ en slutlig falsk Messias”, som ”ska bedra jämväl de utvalda genom tecken och under!”.

En del avfärdar det ”politiska skeendet med EU att, "är EU 10 medlemsländer, ja då sas det att det var de 10 hornen som Johannes i Upp.skriver om . Nu när medlemsländerna börjar närma sig 30 ,får man revidera om hela den tolkningen för den stämmer ju inte längre?"
---
HaFo:

Det är inte säkert att det är så helt enkelt. Läste nånstans att det fortfarande dock är "en kärntrupp" på 10 stater, som är de tongivande med en "egen överstående status", som egentligen "styr och ställer".
---
Vi ska kanske inte ha för bråttom med att vare sig bejaka eller ta avstånd från de som menar att EU är en återkommande struktur av det Romerska riket och att det är, ur denna politiska, ekonomiska och andliga, världsmakt, som vi kan vänta oss, avfallet, skökan, den falske profeten och antikrists slutliga framträdande!???

---
Samtidigt, så uppmanar jag en del människor, som menar att det är helt uppenbart, att katolska kyrkan är "skökan" och ”påven antikrist”, att vi behöver "hold our horses".

Jag är inte säker på att "skökan" är detsamma som katolska kyrkan, även om man där starkt förbereder människors sinnen och hjärtan för avfallet och framträdandet av den falske profeten och antikrist.

Utan att det endast, precis som så mycket annat nu på den andliga arenan, som t.ex. trosförkunnelsen, bara förbereder ändtidens skeende av avfallet, som ska möjliggöra den slutlige falske profetens och den slutlige antikrists inträde på arenan!?

----

Min undran:

Men kommer inte "skökan" att vara så mycket mer än katolicismen och katolska kyrkan?

Och även inkludera i stort sett alla religioner och religionsutövning, som leds av "den falske profeten"?

Är verkligen påven den falske profeten och /eller antikrist?

Är han inte bara en förelöpande förebild till den "falske profeten/och /eller antikrist"?

Kommer inte påven och katolska kyrkan, bara att utgöra en "del av skökan", där även de är underordnade något större och vidare, som världsreligion, under den falske profeten och antikrist?

Ja, det är frågor, som jag reser.

Vi kanske inte ska ha för bråttom att utnämna "den falske profeten", "skökan och "antikrist"!?
---
Men kanske är det så enkelt att katolska kyrkan är "skökan", som så småningom, samlat all religionsutövning "under sina vingar" och att en kommande påve utgör "den falska profeten", som förmår människor att tillbe en politisk ledare, som att han vore Messias???

Men jag känner mig inte viss om, att det är på det viset fiendens "listiga anslag", ser ut i den absoluta ändtiden, som föregår Kristi sanna ankomst.
---

Röster som nått mig av spörsmålen:

”All falsk religiositet är givetvis skökan. Och det har i sin grund den gamla babyloniska mysteriereligionen. Rom är ett annat ord på babylon.”
---
”I dag tror jag nog att den stora skökan mycket väl kan vara katolska kyrkan (RKK). Det är mycket i beskrivningen om henne som stämmer med RKK.

Det står sedan att odjuret tillsammans med de tio kungarna skall göra henne utblottad och äta hennes kött. Det ser ut som om man då gör slut på RKK och övertar RKK:s makt och rikedomar.

Detta säger oss kanske att antikrist inte är påven, han är snarare den falske profeten.

Men han lär nog bli en blandning av dagens påve och Todd Bentley. Det står ju att han skall "kalla ner eld från himlen" och Todd B har flera gånger ropat "call down the fire, call down the fire, fire, fire..." osv.

Och så skall han paka ut antikrist som den som skall tillbedjas, kanske han då säger att denne är Kristus/Messias och att man skall tillbe dennes bild (eukaristin?).

Antikrist skall träda fram bland tio kungar vilket tyder på att han är en makthavare mer av politisk typ och inte påven.

Men RKK som skökan är något mer än det vi ser just nu som du också är inne på. Förmodligen kommer hon att hora med alla världens religioner och makthavare ännu mer än vad vi sett hittills.

Men som alltid är detta teorier i brist på djupare insikt. Den insikten kommer vi få utmed vägen om vi fortsätter att vaka, be och studera. Jag tror att vi i alla fall skall hålla koll på det mest uppenbara som väl nu tycks vara RKK.”
---
Och HaFo:s respons på det blir:

Det ska nog klarna till slut, när det blir dags för Guds folk att se hela sammanhanget!

Jag vill bara inte ha för bråttom att "lägga allt under Rom och katolska kyrkan", som "skökan", för jag anar att det kommer att handla om mycket mer än katolska kyrkan - eller?

Det ska nog för många till sist bli klart, att manipuleringen, duperingen kring ”avfallet”, ”skökan” ”den falske profeten”, ”antikrist”, via den politiska och andliga arenan, kommer att vara av sådant slag, att bara ”en idiot och Gudsförnekare”, kan vara så dum att han går emot, den andliga, politiska, ekonomiska enhet på alla områden, med fred, frid och vänskap över alla gränser, som ”en annan/ en istället för Kristus/ falsk Messias/antikrist”, har att erbjuda människan.

Men, som kommer då på ”mållinjen”, att vakna upp över den slutliga förförelsen från fienden och bara kasta sig i armarna på den sanne Jesus Kristus och lägga all sin förtröstan till den Han ÄR och betydelsen av offret av Kristi persons kropp och blod på korset

HaFo

Re: Någon som har information

"Och på hennes panna var skrivet ett namn med hemlig betydelse: "Det stora Babylon,hon som är moder till skökorna och till styggelserna på jorden"
Upp.17:5
Babylon är en stad och var täcknamnet för staden Rom.
"Och kvinnan som du har sett,är den stora staden
som har konungsligt välde över jordens konungar"
Upp.17:18
Upp.18:16,19,21
Det som står om skökan passar in på Rom ,och det som kännetecknade Rom och kejsarkulten : Ogudaktighet, omoral, förföljelse av de kristna ,avgudadyrkan -kejsaren skulle tillbes som gud, och en omåttlig materialism, konsumtion och vällevnad på bekostnad av de sämre ställda i samhället - en orättvis fördelning ,och som faktiskt kännetecknar även den tid vi nu lever i och som i princip kännetecknat mänsklighetens historia.

Jag tycker det är ganska så märkligt hur man kan få det till att "skökan" på vilddjuret är identisk med RKK ?
Har man verkligen inte lagt (mycket) mer in i texten än vad som verkligen står ?

Marija

Re: Någon som har information

(Samtalet här, kanske hamnar lite under fel ämne och hellre hade ”platsat” under ”Katolicismens förförelse igen”, men vi får ta det under detta ämne då)

Marija säger:

”Jag tycker det är ganska så märkligt hur man kan få det till att ’skökan’ på vilddjuret är identisk med RKK?”
---
HaFo:

Jag är inte heller säker på att RKK är identiskt med ”skökan” i den absoluta ändens tid.

Jag gissar att det kommer att handla om så mycket mer av all avfallen religiositet och ”religionsdialog”, som kommer att enas in under den slutlige ”falske profetens” ledning.

Där ”kristna”, som blivit bedragna av företeelser på den andliga arenan, bakom vilken antikrists ande egentligen står, men som kallas för väckelse och verk från Gud, kommer att bejaka denna ändtids slutliga förförelse på den andliga arenan.
---
Men nog bidrar katolicismen och katolska kyrkan på ett väldigt intensivt sätt, till denna slutliga förförelse.

Liksom trosförkunnelsen (och att dessa antikristliga förförelser nu möts!), liksom de senaste framträdandena av ”Messianska grupper”.
----
Och visst är det påtagligt hur katolicismen och dess lära tro och utövning, alltmer bygger på ”Babylons förförelse”, mysticism, spiritism och ockultism.

Läs under länken

http://www.dragenut.se/litteratur.php

Och där på:

”Hemligheten Babylon och Guds egendomsfolk”

Det är en skrivskyddad PDF fil, så jag kan inte citera därifrån, men plocka hem filen och läs den och bilda Dig en uppfattning om dess innehåll och ge gärna kommentarer på dess innehåll.
---
Gå också gärna in på länken:

http://www.tidenstecken.se/kk0.htm

och sätt Dig in i vad katolicismen enligt deras egen katekes egentligen lär!
---
Nog är sannerligen, katolicismen, en stark förberedare i människors sinnen och hjärtan, för den slutlige ”falske profetens” och en annan/istället för Kristus/ en falsk Messias, antikrists slutliga framträdande på den politiska och andliga arenan!

Men innebär det att katolicismen och katolska kyrkan är, ”den slutliga skökan”, "avfallet", den slutlige ”falske profeten” och slutlige ”antikrist”, som bara går att hänföra till katolicismen, katolska kyrkan och påven?
---
Nog tror jag ”fiendens listiga anslag”, kommer att vara ”mer komplicerat” och ”förförande än så”!!??

Min gissning är, att det kommer att vara så sofistikerat upplagt, att de, som så riktigt varnat för förförelserna i tiden, ändå blir frestade till att här bli bedragna, när ”fienden ska bedra jämväl de utvalda genom tecken och under”!!

Och att den som går emot ”den nya världsordningen”, av ”frid, fred , gemenskap över alla gränser, både politiskt, andligt och ekonomiskt, är en total idiot, som ’går emot vad Gud gör’, och bör ’rensas bort’.”

Dettta, när man inte vill ta till sig förförelsen från den slutlige ”falske profeten” och den slutlige "en istället för Kristus/ antikrists" inträde på arenan.
---
Fall inte för denna förförelse! Hälsa inte en annan/en i stället för/en falsk Messias/ antikrist välkommen, som Kristus och världsfrälsare, utan hälsa rätt Kristus, Bibelns Jesus Kristus välkommen, efter fiendens genomförda plagiat och förförelsekonster!

Stå hans förförelsekonst emot, hur mycket än Dina andliga ledare kan komma att bejaka förförelsen.
---
”Avfallet”, som möjliggör den slutlige falske profeten och den slutlige antikrists inträde på den politiska och andliga arenan, kan inte ske, om inte de andliga ledarna blir blinda och leder fåren vilse!

Men det är detta som vi nu ser hända, mitt framför våra ögon!

Bygg inte Ditt andliga liv på andliga ledare och andliga kristna sammanslutningar, bloggar och hemsidor, utan bygg det på Guds Ord och Din personliga umgängelse med Bibelns Jesus Kristus!

Släpp aldrig taget om vem, som Han utifrån Ordet ÄR (Gud själv, ”Kristus kommen i köttet”, ”Guds fullhet lekanmligen").

Släpp aldrig taget om och betydelsen av offret av Kristi persons (Gud och människa förenade) RENA offer av Guds jordiska kropps offer: offret av Kristi kropp och blod på korset!!

Hälsa rätt Kristus välkommen!

HaFo