HaFo's Debattforum "Din Åsikt"
Start a New Topic 
Author
Comment
Historielöshet

Historielöshet

En del medlemmar på LO synes vara ”historielösa”, kring vad som där förmedlats. Citerar från Aletheia blogg:
---

”digitalToo skriver angående B-J Merck:

’( hon tog inte med sej någon lära om 'att vi är gudar'heller.’
---
När Bobbie-Jean Merck inleder sin undervisningsvecka, berättar hon att undervisningen om att ’vi är gudar’ har beställts speciellt av Ulf Ekman:

’Er pastor och direktor hade lite grand att göra med det. Han drog från tronen för att få det här. När jag kom hit förra året, en av de första sakerna han sa var: ‘Du kommer att undervisa om att ni är gudar, eller hur?’

Och jag tittade på honom, för jag såg att han var allvarlig. Och jag sa:

‘Ja, med din tillåtelse, så kommer jag tillbaka för att undervisa att ni är gudar.’ Och det här året kommer vi att göra det vi gjorde förra året. Så jag är här för att undervisa dig den här veckan det budskapet; ni är gudar!’

(avskrift av kassetband).
---
Citat från Livets Ords nyhetsbrev -95:

’Bobby-Jean inledde veckan med att utifrån Joh 10:34 och Ps 82:6-8 tala om att Gud sagt att VI ÄR GUDAR.

Bobby-Jean påpekade också mycket noga att insikten om att ‘vi är gudar’ INTE betyder att vi tar ned Gud från hans tron eller att vi förminskar Jesu gudomlighet, utan att Gud lyfter upp oss till sin nivå.'

Alla nyhetsbrev är troligen sparade någonstans på LO. Du kan kolla om du vill. Kasettbandet lär nog också finnas kvar.”
----
”digitalToo:

’Någon sådan lära att vi är gud(ar) som existerar inom New Age har aldrig funnits på Livets Ord’.
---
Namn och nummer på kassetten:

Merck, Bobbie-Jean: Ni är gudar, Kassett BJM 201

Räcker det?”
---
HaFo kommentar:

Nog är det märkligt, att Ekman så kan dupera och manipulera människor. Dels säger han att han aldrig ändrat sig från de läror som han startade ut med, vilket här i en klar dokumentation visar sig vara ”vi är gudarläran” och människor idag inte ens i hans församling vet vad han faktiskt förmedlat.

På samma sätt får han det att framstå, som att den JDS – lära, som han friskt och väldokumenterat stått för och ”inte ändrat sig ifrån” och därmed alltså fortfarande står för, får han det till att framstå, som att det bara rör sig ”om spekulationer” från andra.

Vilken typ av människa är det som kan lyckas med att dupera och manipulera på detta sätt?
---

Har tittat en del på ”Vision Norge”, som alltmer ger utrymme för Ekman.

Hälften av vad han framför, kan hänföras under ”Showbis”, där han med väldig humor och en väldig ”ordsvada”, lyckas fånga sina åhörare.

Hälften handlar det om sanning utifrån Guds Ord!

Hälften handlar det så om en blandning av lögn och sanning med inblandning av trosförkunnelse och katolicism, som leder till förförelse.
---
Många ”hälfter blir det”, när Ekman med sin imponerande ”speed” håller på :-), så att människor inte ens ska hinna reflektera över vad karln egentligen förmedlar.

Alla blir de bara upptagna vid den manipulerande känslan, av att här har en verklig Guds man talat, som är helt tillförlitlig, kan och vet allt!

Vilken kategori av människor är det som kan lyckas med sådana konststycken, där man inte ens kan se till "fakta" av vad som förmedlas, utan bara blir upptagna av en mäniskoas "karisma"?
---

Ekman är ingen ”världsapostel” och ”förenare av kristenheten”. Han är en falsk profet och falsk lärare, som nu inte bara förmedlar trosförkunnelsen, utan även numer katolicismens förförelse.

Och därtill, att det sker, ger de andliga ledare, som skulle skydda fåren, bara sitt slappa bejakande, till att det sker!

Helt häpnads väckande. Men det måste väl ske för att Skriftens ord ska kunna gå i fullbordan, om det avfall som Bibeln säger är nödvändig för att ”fördärvets man”, ska öppet kunna träda fram.

Men visst må väl ändå var andlig ledare personligen, här ha möjlighet, att inte i sin förblindelse, vara som en robot, utan ha möjlighet att vakna upp, när ”väktarna på muren skriker ut varningen”, och att de i sin tur kan varna och beskydda de får som man är satta att beskydda och vägleda???

HaFo