HaFo's Debattforum "Din Åsikt"
Start a New Topic 
Author
Comment
Sten-Gunnar Hedin och Stefan Swärd i storbråk

”Sten-Gunnar Hedin och Stefan Swärd i storbråk”, lyder en rubrik i DAGEN:

http://www.dagen.se/dagen/Article.aspx?ID=156855

http://www.dagen.se/dagen/Article.aspx?ID=156865

----
HaFo – kommentar:

Om jag förstår Swärd rätt så reagerar han främst över att Bentley inte lever som han lär i och genom sin eventuella otrohetsaffär och gör så ”en svepande gest”, där han även inkluderar karismatiska ledare för att leva i samma hyckleri.

Förstår jag Hedin rätt, så ”klumpar han samman” alla företeelser inom den karismatiska kristenheten och så även tar han då ”Florida – väckelsen” i försvar och menar den vara ett verk från Gud – eller??

Är det inte två lika vilsna andliga ledare, som här ”råkar i luven på varandra”? Bara för att ytterligare spä på förvirringen på den andliga arenan!

Swärd ”är en produkt” av trosförkunnelsen och har mig veterligen aldrig gjort ngt riktigt uppgör och avståndstagande från själva trosförkunnelsen.

Hedin har både öppnat för trosförkunnelsen, katolicismen och dess företrädare och anser nu även tydligen, att ngt så uppenbart vilset och en demonisk manifestation, som nu framträder i Lakeland, är ett verk från Gud!???

Jag tycker inte det allvarliga gällande Bentley och Florida - väckelsen, är huruvida Bentley varit otrogen och genomgår en separation (som tydligen Swärd hakat upp sig på?). Det är synder som det finns förlåtelse för!

Då är det betydligt mer allvarligt, att Bentley förmedlar onda andars demoniska utspel och förförelse och att pastorer och kristna menar detta antikristliga verk vara ett verk från och Guds väckelse.

Jag hoppas att det snart framträder människor, som totalt kan avslöja, hur här är det galet i tro, lära liv och utövning, med en annan Jesus, en annan ande och ett annat evangelium bakom ”Florida – väckelsen”.

Med en förankring bakåt till villoandar och villolärare, tillbaka till Branham, Kenyon, Hagin, Hinn, Brown, Clark, Wimber med många fler villolärare.

Och förankrat bakåt till andligt vilseförande företeelser i dessa ledares spår som Latter Rain, The manifasted sons of God, Joels arme, trosförkunnelsen, Apostlarörelsen, One – sheppard – rörelsen, Toronto – välsignelsen, Pensacola - väckelsen etc. etc.

Att kalla verk av antikrists ande för verk av Guds Ande, som andliga ledare tycks göra och tydligen nu även Hedin gör (?), är väl något av det närmaste man kan komma ”hädelse av den Helige Ande”??

Är det detta som Swärd reagerar på beträffande
”Florida – väckelsen” och ”Karismatiska ledares hyckleri”?

Och att dessa ledare idag är på väg att förbereda det avfall som Bibeln säger måste ske för att ”fördärvets man”, en annan/en istället för Kristus, ska kunna träda fram!

Lika förvirrande, som när här Hedin och Swärd nu råkar i luven på varandra kring ”Florida – väckelsen”, där Hedin går i dess försvar och Swärd tar avstånd, på grund Bentleys ”dubbelliv”.

Så är det lika förvirrande när en villolärare som Åleskjaer, själv fortfarande företrädare för trosförkunnelsen och även numer förmedlare av en ytterst tveksam ”nådesförkunnelse”, tar avstånd från och varnar för ”Florida – väckelsen”.

Inte blir sen heller förvirringen mindre på den andliga arenan, när Ekman fortfarande ”inte har ändrat sig”, utan står fast vid trosförkunnelsen,
”inte har ändrat sig” från när han tog avstånd från katolicismen, men ändå alltmer bejakar och företräder katolicismen och dess företrädare.

Inte blir förvirringen mindre av att Halldorf menar sig vara Pingstpastor, men alltmer ”flummat” in i mystikens värld och väl idag är en av katolicismens främsta ”PR – gubbar”.
---
Hade hoppats att Hedin, som är en så ytterst rejäl och fin människa och personlighet, skulle vakna upp (Knappast har ngn svens andlig ledare blivit så varnad och förmanad som han blivit är min gissning). Men så är tydligen inte fallet, att han lyssnat till ”väktarna på muren”.

Går Hedin i försvar för ”Florida – väckelsen” och menar den vara ett verk från Gud, så saknar han ju fullständigt all form av andebedömningens gåva och kommer ju att fortsätta att ”vilseleda fåren” vidare in i det avfall som möjliggör antikrists inträde på arenan.

(Jag låter även Hedin via personligt mail, få del av vad jag här skriver, så inget sker bakom hans rygg och att han själv kan ge personlig respons om han så önskar!)

HaFo

Re: Sten-Gunnar Hedin och Stefan Swärd i storbråk

På Aletehia blogg, anklagas jag på grund av vad jag ovan skrev, för att inte kunna läsa innantill och inte ser bjälken i mitt eget öga på grund av flisan i min nästas öga, vilket här tillvitas mig.

Men nog uppfattar jag det som, att Swärd tar avstånd från Bentley och Florida - väckelsen, mer på grund av av eventuella otrohetsaffärer, än att Bentley står för en andlig vilsenhet i spåren av Branham, profetrörelsen, trosförkunnelsen, Latter rain, Kingdom Dominion, The manifasted Sons of God, Joels arme, Toronto- välsignelsen, Pensacola - väckelsen och vad dessa företeelser och företrädare förmedlat till Bentley.

Och nog synes det mig ändå, att Hedin mer tar Bentley och Florida - väckelsen i försvar, som ett verk från Gud - eller??

Detta i sin sårade "självkänsla" som Pingsts ledare, när han felaktigt uppfatttar att Swärd, angriper Svensk Pingströrelse, när Swärd olyckligt "buntar samman" Karismatiska ledare som "hycklare" i likhet med Bentley.

Å andra sidan "buntar" Hedin samman alla
"karismatiker" in under "Pingstfamiljen" och menar att Lakelandförsamlingen hör hemma under denna familj och bör försvaras (?), fast man där helt uppenbart är vilset ute.

Och jag vidhåller, att menar man att Bentley och "Florida - väckelsen", handlar om ett verk från Gud, så saknar man andebedömningens gåva och är ett led till att förbereda människor sinnen och hjärtan till välkomnandet av en annan/en i stället för Kristus - antikrists inträde på arenan.

Detta välkomnad av en avfallen kristenhet!

HaFo

Re: Sten-Gunnar Hedin och Stefan Swärd i storbråk

HaFo, pingstledarna har sått ohörsamhet och skall också själva skörda frukterna av den sådden, och har Du varnat dem, har Du gjort vad som på Dig ankommer.

Hes. 33:7-9.

Med br hälsningar!