HaFo's Debattforum "Din Åsikt"
Start a New Topic 
Author
Comment
Lakelandförvillelsen nu i Sverige!

Lakelandförvillelsen nu i Sverige!

http://www.varldenidag.se/index.php?option=com_content&task=view&id=2522&Itemid=33

”Vind av Lakeland över Ralingsås

Uffe Christianssons konsert på Smålands¬konferens¬en förra torsdagen präglades av hans besök i väckelsens Lakeland.

– Jag är förvandlad inuti, vittnade Uffe vid konserten som mest blev ett förbönsmöte.

Efter några få låtar började den kristne rocksångaren predika och vittna om sitt omvälvande besök i Lakeland, om hur han berörts av Guds kraft och lovsjungit Gud i timmar utan att bli trött.

– Väckelsen kommer att komma över Sverige, deklarerade Uffe och uppmanade den unga publiken att sträcka sig efter Guds bästa. Du kan bli förälskad i Jesus, då kommer saker att falla på plats i ditt liv, sa han.

Säkert halva publiken störtade fram för att vara med när Uffe och ett par medarbetare började lägga händerna på folk som önskade förbön. Snart låg flera personer raklånga under Andens kraft, många av dem hejdlöst skrattande.

Redan följande morgon skulle Uffe återvända till Florida för ett nytt besök i Lakeland.

- Jag upplever att Herren säger att möjligheten att komma och hämta det som finns i Lakeland bara finns under en begränsad tid. Sedan kommer väckelsen att förändras, sa han till Världen idag efter mötet.”
----

HaFo kommentar:

Hur är det möjligt att denna förförelse kan få ingång i Sveriges kristenhet, utan att en enda kristen ledare, reser sig upp och säger, att ”nu får det vara nog, men den förförelse som antikrists ande, tillåtts att bedra de kristna fåren med som ett verk från Gud”.

Men bara tystnad från de kristna ledarna! Det är ju helt häpnadsväckande!! Men ändå antagligen ngt som måste ske.

Ska avfallet, som Bibeln säger, måste ske för att ”fördärvets man ska kunna träda fram” och den förberedelsen, som vi nu ser ske mitt framför våra ögon, ska kunna ske, så måste ju de andliga ledarna bli blinda och leda folket in i avfallet.

Men visst må väl ändå var andlig ledare personligen ha möjlighet att lyssna och inte bli ett redskap till detta avfall, allt under det att man menar sig tjäna Gud!???

Jag tror inte, att det i evighetens värld, kommer att finnas en enda andlig ledare, som inför Gud kan försvara sig med, att detta avfall som nu sker t.ex via Bentley Lakeland och ”Florida – väckelsen”, var det ingen som visade på, att jag som andlig ledare, med min tystnad och bejakande, var en del av till att förföra de kristna, men hade möjlighet att ta avstånd ifrån, när jag ställdes i ”vägskälet”!!

Det är ju helt horribelt, vilken antikristlig, ockult manifestation som här sker, med ”under och tecken som ska förvilla jämväl de utvalda”.

Och det kallar man för ett verk av Guds Ande. Självklart kommer de människor som hälsar detta plagiat från antikrist välkommen som ett verk av Gud också att hälsa en annan/en istället för/antikrist välkommen som Kristus!

HaFo