HaFo's Debattforum "Din Åsikt"
Start a New Topic 
Author
Comment
Har Ekman tagit avstånd från Benny Hinn

Har Ekman tagit avstånd från Benny Hinn

Återger en tankeväckande artikel från en Norsk hemsida:

http://www.mamut.net/livifrihet/

Sätter även här in en länk till en annan Norsk hemsida som bl.a har flera bra artiklar av Stig Andreasson

http://home.c2i.net/DeGamleStier/index.html

-----

Från hemsidan Liv i Frihet:

Inlägg 1

BENNY HINNS FALL: LIKE LANG SOM EN SÅPEOPERA

AV JAN LILLEBY

Det som har skjedd de senere årene med Benny Hinns fall, viser oss helt tydelig hvilken falskhet, svindel og manipulasjon som drives av Ulf Ekman og trosbevegelsen.

De har underslått viktige fakta for den skandinaviske kristenheten, særlig deres eget publikum. Istedet for å la Hinns grove fall og kriminelle handlinger komme oss til kjennskap, så er det blitt bevisst tystet ned, og satt et lokk på.

Ikke bare det: Ulf Ekman lar døren stå på vid vegg for Hinn i Sverige, demonstrert ved hans kampanje
i Uppsala sommeren 2003. Hvor lenge skal Ekman og hans robot-avis "Magazinet" holde sannheten skjult for norske og svenske kristne?

Skal Ekman også i fremtiden, om ikke Hinn havner i fengsel, fremdeles slippe galmannen løs på intetanende kristne?

Sektledere er kjent for nettopp en slik sleip fremgangsmåte som Ekman og hans Livets Ord menighet demonstrerer ved at de beskytter forbryteren Hinn, og istedet slipper han løs - med all sin spiritisme, okkultisme og falsklære - på svenske og norske kristne i kampanjer.

Hinn-saken skal ties ihjel, og kristne må for all del ikke vite hva som har skjedd. Det er også på sin plass å nevne avisen Norge Idag, som her spiller med på lag sammen med Magazinet, og deltar i å tie ihjel en så alvorlig sak.

Jeg oppfordrer alle abbonnenter av disse to avisene, til å ringe eller emaile redaksjonene og be om forklaring på dette! Det skal bli interressant å lese hva de svarer, dersom de i det hele tatt svarer.

BENNY HINN, ROMERKIRKENS LYDIGE LØPEGUTT

Det blir ingen hyggelig lesning det vi nå skal se på. Før vi ser på Hinns frafall fra kristentroen - og hans praktisering av spiritisme og kontakt med de døde, og hans narko-kriminalitet, så vil vi se at han har vært Romas løpegutt i flere saker.

Av pinsebevegelsen i Italia, hvor han nå er utestengt for alltid, blir han karakterisert som en romersk katolsk mystiker og okkultist - og som tar pinsekarismatikerne med seg på veien til Rom.

De italienske pinsevennene nektet å stille seg bak hans Roma-kampanje i 1996, som forøvrig hadde blitt sponset av frittstående utbrytergrupper fra pinsemenigheter.

Selv disse utbryterne, som var Hinn-vennlige, ble forferdet da Hinn ikke engang åpnet Bibelen i det første møtet i konferansen.

Den andre kvelden i kampanjen, så nektet tolken å oversette Hinns positive uttalelser om pavekirken - og koret nektet å synge! Disse frittstående pinsevennene gikk med på å underskrive en avtale, om ikke mer å invitere Hinn til møter i Italia.

Dette ble alment kjent innen store deler deler av pinsekarismatikken i flere verdensdeler. Visste Ulf Ekman om dette, - han som jo nå er begynt å bevege seg mot Rom? (se min art. om "Ulf Ekman tror han skal være døperen Johannes" der jeg påpeker at Ekman er blitt kirke-økumeniker)

Til tross for at de italienske pinsevennene avviste Hinn, så blir han tatt imot av lederne i Australia i 1997 - der Hinn enda en gang talte positivt om den romersk katolske kirken og paven.

Han fortalte der om sitt møte med kardinal Sin på Fillipinene, som hadde lovt Hinn å støtte kampanjen dersom Hinn lovte å oppfordre tilhørerne om ikke å gå ut av den katolske kirken.

Det mest sjokkerende var at ingen av de australske pinselederne stod opp imot Hinns hestehandel med romerkirken. Året etter, 1998 - holdt han en Healing-Crusade i New Zealand etter invitasjon av pinsevennene der.

Denne pro-katolske holdningen har han arvet fra Kathryn Kuhlman. Hinn tror altså at den romersk katolske læren er av Gud. Kan denne pro-katolske ånd ha smittet over på Ekman? Det ser slik ut!

Wayne Hughes, leder for pinsevennene i New Zealand, ble gjort oppmerksom på Hinns spiritisme og kontakt med de døde (necromancy), i februar 1998, og allikevel så fortsatte han å støtte Hinn - enda det iflg. rykter blir sagt at Hughes ikke var sikker på om han handlet rett!

Ledere klarer altså ikke å stoppe, selv etter at de har innrømmet at de tror det som blir meldt om Hinns spiritistiske frafall fra kristentroen.

Har Ulf Ekman gjort det samme? Det er grunn til å spørre - fordi stillheten omkring Hinn fra Livets Ords side, er øredøvende!

BENNY HINNS KONTAKT MED SINE DØDE PREDIKANT FORBILDER

Mellom senhøsten 1997 (selv om han begynte dette i `91) og opp til nå, er det gjentatte ganger bevist at Hinn har besøkt gravene til Kathryn Kuhlman og Aimee Semple McPherson - noen ganger ifølge med andre.

Han har også selv stått i kampanjer og fortalt om dette. Så "bevis" trengs ikke. Han har tilstått. Han er også villfaren, for han forteller åpent om det i den tro at det er av Gud dette å søke de døde.

Undertegnede har selv sett foto på internett der Hinn kommer med blomster og skal legge på disse gravene. Men det viktigste er at han selv nå taler om det.

Hinn er dermed skyldig i å propagandere spiritisme for kristne tilhørerskarer, kristne som kommer i god tro til hans kampanjer, men som blir bedratt gjennom dette.

Hva var det Paulus profeterte skulle skje i "de kommende tider" - etter hans bortgang? At kristenheten skulle ta seg lærere i hopetall som klør folk i ørene, og som fører frem onde ånders lærdommer gjennom forførende ånder.

Han sier likefrem at "..de skal FALLE FRA TROEN OG HOLDE SEG TIL FORFØRENDE ÅNDER." (1.Tim.4, 1-3)

Vi skal straks se at det er dette som har skjedd med Hinn. Han er falt i klørne på den ubarmhjertige Satan, og Ulf Ekman er av de som slipper dette løs i Skandinavia uten å ta det minste forbehold.

Uten å undersøke om det kan være noe skumt ved Hinn. Ekman kan da vel ikke ha levd som eremitt på en øde fjelltopp de siste ti-årene, avskåret fra kontakt med utenverdenen?? Noe må han vel vite?

DE DØDE KONTAKTER BENNY HINN

Ikke nok med at Hinn søker opp de døde, men de kontakter ham i visjoner og nattesyn! I en TV-sending i sitt eget show, "This is Your Day" 11.juni 1997 - samt også gjentatt i en kampanje i Atlanta ikke lenge etter, forteller Hinn åpent (han er jo ikke helt klok) at han fikk besøk av Kathryn Kuhlman i en visjon om natten.

Dette skjedde året før, 1996 - samme år han dro til Roma for å holde kampanjen omtalt ovenfor. Hinn forteller at han så seg selv i denne visjonen komme inn i et rom, og der stod Kuhlman, og hun sa: "Følg meg!". Han fulgte så etter henne inn i et annet rom, og der stod Herren.

Da forsvant Kuhlman. Herren så på ham og sa: "Følg meg!". Hinn fulgte etter inn i neste rom, og der satt en lam forkrøplet mann i rullestol.

Herren la sine hender på ham, og øyeblikkelig ble den lamme helbredet og spratt opp. Deretter så Herren på Hinn og sa: "Gjør det! (samme)".

Hinn sier mye mer om dette. Sjekk selv www.letusreason.org der en rekke artikler kan leses.

Det er dette Paulus advarer om, og kalte "forførende ånder" - åndskrefter som kan gi seg ut som mennesker som engang har levd - komme med falske budskap, ofte falske evangelier og forutsigelser.

Her blir Hinn oppfordret av en falsk kristus-skikkelse til å rive folk opp av rullestoler! Hinn tror selv at alt dette er fra Gud.

HINNS INNRØMMELSE OM SIN KONTAKT MED DE DØDE PREDIKANTENE

Hinn forteller at han er en av de få som har fått utlevert nøkkel til å låse seg inn på gravmonumentene til Kathryn Kuhlman og Aimee Semple McPherson, som ligger på "Forest Lawn Cemetery".

De ligger i nærheten av hverandre. Her beskriver han sitt inntrykk av McPhersons gravsted:
---
" Hun var en slik kvinne at hennes grav har syv fot høye englestatuer som står foroverbøyd på hver side av graven, og med gullforgylt lenke rundt. Så utrolig som det er at noen dør, og vil ha engler rundt graven - så følte jeg en sterk mektig (terriffic) salvelse da jeg stod der.

Jeg skalv da jeg var der. Skalv over hele kroppen. Guds kraft kom over hele meg...Jeg tror at salvelsen har forblitt over liket til Aimee.

Jeg vet at dette kan sjokkere dere. Jeg skal ta med meg David og Kent Psalmquist denne uken. Dere skal få kjenne (han taler til David og Kent) salvelsen ved Aimees grav.

NB: McPherson tok sitt eget liv ved narkotisk medisin overdose i 1944, min bemerkn.)

Det er utrolig. Og Kathryns. Det er ubeskrivelig. Jeg har hørt om folk som har blitt helbredet da de besøkte den graven.

De ble totalt helbredet ved Guds kraft." Fra Hinns preken "Double Portion Anointing", Part 3, Orlando Christian Center, 7.april, 1991. Fra serien "Holy Ghost Invasion".
---
Altså, som vi ser - Hinn holdt sin spiritistiske forbindelse og sin praksis med "necromancy" (tale med de døde) hemmelig i 7 år, før han begynte å fortelle om det.

De spiritistiske forbindelsene begynte samme året som han utgav den kjente boken (lest av mange norske/svenske kristne) "Good Morning Holy Ghost".

Vi kan jo lure på om hvilken ånd han egentlig taler om i denne boken sin! Han hadde jo begynt med sin vanvittige valfarting til de to gravene, der han "dro salvelse" fra den ånd som han mente hvilte over deres lik.

Er det da dødninge-ånder eller Den Hellige Ånd det er snakk om? Kristne bør begynne å tenke heretter, når de befatter seg med det spiritistiske mediet Benny Hinn, som lever på "salvelse" fra lik!

GJØR ULF EKMAN SEG DUM OG UVITENDE?

Det er fler og like alvorlige ting vi skal se på vedrørende Benny Hinn. Men først: Hvordan kan Livets Ords lederskap med Ekman i spissen - regne med å bli trodd, når de med sine handlinger (arr. av Hinns møtekampanje i Uppsala 2003) viser at de innestår for Hinn?

Han har gått offentlig ut med sin spiritisme, etter å ha holdt det skjult i 7 år. Spiritisme er en ikke-kristen tro og praksis i new-age klasse.

Det hjelper lite at Hinn så fromt står på plattformer og messer "Blessed Jesus" og "Thank You Jesus" - når han i virkeligheten er en Satans medløper og tjener.

Hvilken Jesus er det han tjener? Er det den falske jesusen som Paulus så kraftig advarte imot? Hvilken ånd er det han formidler? Er det den falske ånd som Paulus advarte imot? (Gal.1 ff)

Ulf Ekman er skyldig i, sammen med resten av Livets Ord, å ha sluppet løs en spiritist, Benny Hinn, på intetanende skandinaviske kristne møtedeltakere.

Ekman kan ikke gjemme seg bak et uskyldig "Jeg vet ikke" i denne sak. Internett er proppfull av info og oppslag, så godt som alle Ekmans kollegaer fra USA og andre verdensdeler vet om det, og det er skrevet i aviser både her og der.

I 1986 slapp den eksperimentelle new-ageren Ulf Ekman løs galmannen og exorsisten Sam Whaley med sine "bøtte-demoner", på forsamlingen. Dette beklaget han riktignok, men for rullebladets skyld nevner jeg det.

Ekman er dessverre en notorisk ansvarslløs falsklærer som ikke nøler med å buke forsamlingen som forsøkskaniner for å sjekke ut siste sprell fra det åndelige verdensmarkedet.

1989-1990 slapp Ekman til den homoseksuelle hyklerpredikanten Roberts Liardon, med sine seminarer om "Guds generaler", der Liardon hvitmaler de halvgale falsklærerne fra forrige tider, og setter dem på en pidestall som "generaler".

Aimee S. McPherson er blant disse som nevnes, men Liardon skjuler at hun var en **** med tre ekteskap, med en falsk kidnappings-sak for å skjule sitt horeri, og at hun tok sitt liv i en nokså fornedrende situasjon.

Liardon skjuler også at Charles Parham, som regnes som pinsebevegelsens far, var homoseksuell og var arrestert for dette i Texas i 1907.

Slik kunne jeg fortsette vedrørende Liardon - som naivt ble sluppet til og sluppet løs på intetanende kristne.

Jeg var selv på et par av hans møter, og har også boken hans. Flere andre suspekte falsklærere kunne ramses opp, men viktigst er den stygge saken med Benny Hinn.

Han har ikke bare falt i new-age og spiritisme og samtaler med døde, han er glidd over i ren kriminalitet:

Narkomisbruker og langer, og nylig mistenkt av politiet i Dallas for å drive hvitvasking av svarte penger, og en som i ren mafiastil truer med å skyte mennesker som våger å avsløre ham - en som også har tilbudt store millionbeløp for å tie ned både narkosaken og saker med pengekorrupsjon.

Hinn har slått seg riktig løs på sine gamle dager - alt uten at Ekman skulle vite om det.

Forts.

Re: Har Ekman tagit avstånd från Benny Hinn

Från hemsidan Liv i Frihet:

Inlägg 2

BENNY HINN, EN NARKO-MISBRUKER, LANGER OG GANGSTER

Sent i 1997, henholdsvis november og desember, døde to av Hinns nære medarbeidere av overdoser med Heroin/cokain.

Det er ennu under etterforsking av FBI da saken dreier seg om flere stater. Det vil være å betrakte som utrolig dersom Ekman vil hevde at han ikke har kjent til alt dette.

Da gjør han seg dum, for selv å unnslippe ansvar i den grove handling det må være å drive samarbeide med en slik. Hinn fremstilles jo som en Guds mann!

Kjære leser, les dette nedenfor, og spør deg selv spørsmålet: Kunne slike ting vært holdt hemmelig fra Ekmans innsyn?

NARKOSAKEN:

De to narkodødsfallene stod omtalt et år etterpå i Orlando Sentinel, som er en avis. Av hensyn til etterforskingen og letingen etter beviser osv.

turde ikke politietaten å slippe aviser og media inn i saken før 1998. Den 2. desember sprang bomben: 2 av Hinns medarbeidere døde av narko-overdoser. (se www.pfo.ord/nuscandals.htm).

David Delgano, Hinns kampanjemedarbeider, ble funnet død i New York City da han var på mellomlanding etter å ha kommet fra Hinns kampanjer i Jordan 1997. Hans kone Mary, visste at han hadde leverskader pga. narkotika - og innrømmet mannens lange misbruk.

Delgado hadde begynt som "Catcher" - en møtevert som tar imot bønnepasienter når de faller bakover under forbønn fra Hinn. Etterhvert steg han i gradene, og ble tilslutt Hinns personlige oppasser og kampanjeassistent i praktiske gjøremål.

Vi kan se på ham nesten som en butler i engelsk overklasse. Delgado var allerede før sin død under etterforsking, da politiet hadde mistanke om en forbindelse til Sydney Williams` narko-død den 15.november samme år. De var nære venner, og Williams jobbet også for Hinn. Dette så ikke bra ut.

Ulf Ekmans avis "Magazinet" har ikke, såvidt undertegnede kjenner til, tatt frem slike nyheter. Men det burde de ha gjort.

Dette er noe kristenheten har krav på å få vite noe om, siden Hinn nesten fremstilles som en ufeilbarlig helgen av troskyldige medlemmer i trosbevegelsen og pinsekarismatiske kretser forøvrig.

Å ikke ta inn slik info må anses som fortielse! Og fortielse er et gjennomgående problem i alle kulter og sekter verden over. Narko-saken med Hinn har gått verden rundt i årevis med flere spaltekilometer, uten at vi får ett eneste ord, meg bekjent, i noen norsk kristen avis.

Jeg fristes til å låne Mor Åses ord fra Peer Gynt, litt omskrevet:

"Ulf, du lyg!" En slik spiritistisk falskprofet med flere slags korrupsjonsaker under etterforsking, slipper Ekman løs på kristenheten her hjemme, under skinn av at Hinn er en Guds mann!

VIDEOFILMET MENS HAN LANGER NARKO TIL MEDARBEIDERE:

Ikke bare har to av hans medarbeidere dødd av misbruk, men Hinn er tatt på fersken for selv å lange og å bruke narkotika!

Du kan selv kjøpe videon på nettsiden hos http://gotosimpletruth.com, websiden til Rick Johnston. Hinn sender rundt opiumpipa (eller om det var sterkere saker?) og du ser hvordan de ruses opp.

BENNY HINNS GANGSTERMENTALITET OG TRUSLER:

Benny Hinn, sammen med eieren for verdens største kristne TV-stasjon Paul Crouch - er også avslørt på video mens de fremsetter unisone trusler om at de skal sørge for å få en viss Mr. Johnston skutt, fordi Johnston avslørte narkolangingen og misbruket.

Hinn sier at de har noen i California (staten der Johnston bor) som skal komme og skyte Rick Johnston fordi han avslører Hinns falskhet.

Gangsterkriminalitet av verste sort. Johnston vant en rettsak mot Hinn og fikk erstatning for tort og svie. Dette gjaldt ulovlige fysiske angrep mot Johnston og hans folk i forbindelse med en demonstrasjon utenfor Hinns lokaliteter.

Hinn hadde *****t sine hardhudete body-guards på dem, noe som ikke er lovlig. Det er bare politiet som har slik myndighet.

Her er sitat av Hinns og Crouch sine trusler, oversatt: "Jeg har lett etter et vers i Bibelen som sier: Dersom du ikke liker dem, drep dem! Skulle ønske jeg kunne blåse hodet av deg (Rick Johnston) med et maskingevær."

Ved en annen anledning hadde Hinn fremsatt følgende trusler mot Rick Johnston, i ren mafiastil: "Du har angrepet meg. Dine barn skal få betale for det."

Det er også mye mer av samme sort som er blitt slengt til alle som våger å kritisere og avsløre korrupsjonen til Hinn og hans kamerat i TBN, Paul Crouch.

Kan ikke Hinn klare å komme Rick Johnston selv tillivs, så truer han altså med å drepe barna hans! Og en slik svinepels samarbeider Ulf Ekman med!

Rick Johnston sa i en mail til min kollega og venn Gunnar Hatlevik nylig, vedrørende Hinn: "To defend Benny Hinn is like a farmer defending a wolf that is killing his sheep."

Oversatt: Å forvare Benny Hinn er som om en bonde skulle forsvare ulven som angriper saueflokken hans.

Hadde undertegnede hatt samme autoritet fra Gud, som apostelen Paulus, så hadde jeg overgitt disse djevler i menneskeskikkelse til Satan - så de skulle bli stoppet til å motsi nådeevangeliet.

Men for slike falsklæreres skyld blir det kristne budskap spottet og latterliggjort mange steder i verden.

Selv om det gjenstår å se om noen blir skutt, så er slike trusler straffbare og kan gi lange fengselsstraffer og bøter.

(Rick Johnston er kjent for, i likhet med menn som Texe Marrs, å ha skrevet bøker der bedrageri blir avslørt.) Han har avslørt Hinn både i dette med narko men også hva gjelder økonomisk korrupsjon - der svære beløp er inne i bildet.

TBN, TV-stasjonen til Paul Crouch er avslørt for å bestikke politi og rettsvesen for at de ikke skal etterforske Hinn og ham selv! Disse korrupte politi - og rettsfolkene, er senere blitt fradømt sine embeter og satt i fengsel, da de fant det bevist det som Rick Johnston fremla.

RICK JOHNSTONS AVSLØRINGER LITT MER KONKRET

Gunnar Hatlevik, kollega og medarbeider, og antagelig Norges beste researcher på området, har skaffet frem følgende fakta og navn som vil interessere. Hold på hattene folkens, dette er sterke saker:

Benny Hinn marsjerte inn på Johnstons kontor, slang $ 500.000 på bordet og sa: "Du får disse dersom du slutter å avsløre meg."

Men Johnston avviste tilbudet. Han ville ikke la seg bestikke slik som følgende korrupte medlemmer av Hinns organisasjon hadde: Martha Schott, Chris Froman, Arthus Wright, Lucy Wright, Joy Crapps, Ray Crapps, Trevor Roberson, Robert Leanord, Angela Johnston.

Hinn har brukt betydelige beløp for å få disse til å tie og å trekke seg ut i stillhet. Det har vært reportasjer på CNN, Channel 9 og Channel 52, samt på lokale TV-stasjoner i Orlando-området, Florida.

Chris Hinn, Benny Hinns bror, var politimann, men som også ble brukt som en brutal "torpedo" og sikkerhetsvakt.

Han drev med de ulovlige arrestasjonene av demonstranter som jeg har nevnt ovenfor. Etter en offentlig rettsak, ble han gitt sparken fra politiet! Her er navnene på andre politifolk som var bestukket av Hinn:

Roger Clark.

Han mottok to lønningsposer, en fra politiet og en fra Hinn personlig. Han ble også sparket fra politiet.

Rusty Smallwood.

Samme korrupsjon som Clark. Han både sang i møtene og han ble brukt som livvakt for Hinn. På kveldene solgte han musikk-CDer for ca. $ 4-5000! Inntektene beholdt han selv. Ble sparket fra politiet, som Clark.

Politisersjant Hollingsed.

Bestukket av Hinn, og er suspendert inntil videre.

Vise-sheriff Johnson.

Bestukket av Hinn, og er suspendert inntil videre.
---

Benny Hinn er nå også under etterforsking av politiet for å ha truet Sheriffen i Orlando. Han prøvde å presse ham med trusler, for å få ham til å arrestere alle kritikerne og motstanderne sine. Men han nektet å etterkomme Hinns forlangende, og han ble anmeldt.

Dette samt Rick Johnstons avsløringer, skremmer vannet av disse korrupte bedragerne som svindler kristenheten for kjempesummer, og samtidig fører folk inn i åndelig søppel av verste sort.

Og Ulf Ekman kjenner ikke til dette? Dette som har vært en lang, lang såpeopera fra virkeligheten i mange år nå. Nei, Ulf Ekman, dette må du lengre ut på landet med!

Det er tystet ned med overlegg og vilje. Livets Ord er vettskremte over hva dette kan avsløre imot trosbevegelsen.

Og et varsko` rop til Gunnar Jeppestøl og pinsevennenes utvalg/ ledelse i Norge:

Nå bør dere våkne - og ta affære. Ikke noe mer Ulf Ekman opp på pinsemenighetenes talerstoler, før han eventuelt forklarer hvorfor han har fortiet denne så kjente saken!

Mitt råd er vel rett og slett å bryte all kontakt med Livets Ord. Det er ikke tillitt verdig etter dette som nå har skjedd.

Den kjente TV-kanalen CNN hadde i midten av januar 2004 en sending der Benny Hinns eskapader ble omtalt. Det store utland vet nå definitivt om dette. En god venn av meg skriver følgende oppbyggelige melding til meg i en email:

"Jeg tror også at om aviser som "Magazinet" får greie på det, så vil de ikke gå ut med det. Jeg har sett før at de ikke vil skrive noe avslørende om trosbevegelsen eller Pensacola." Jo, tusen takk. Dette er jeg klar over - og det stemmer nok.

Men derfor kan leserne av min webside få opplysninger som de såkalte "kristne avisene" tier om. Du skjønner, de sier jo om seg selv at de tjener hele kristenheten.

Det må være en løgn, for hadde de kristenheten i tankene, da hadde de gått ut og advart mot galskapen og falskheten hos bedragerske kriminelle predikanter!

Nei, Magazinet er nok heller interressert i å beskytte sekten Livets Ord, tenker jeg vi sier.

BENNY HINNS VERDEN FALLER I GRUS - MEN IKKE FALL MED HAM!

Den rent menneskelige sosial-etiske siden ved alt det som er nevnt her, er selvsagt dypt tragisk. Jeg husker faktisk Hinn da han som helt ung uskyldsblå evangelist, talte på et søndagsmøte i City Kyrkan i Stockholm 1979, da jeg og min kone Margareth var på sommerferie der. Stanley Sjøberg ledet det kveldsmøtet, som var helt fullt av folk.

Det er nå så lenge siden, men jeg husker at Hinn hadde mye av det samme budskapet om Jesus som en hadde hørt fra Sarons Dal og Aril Edvardsen.

Det var karismatisk, og Hinn ba for syke. Men hva årenes harde medfart har gjort ham til, er ufattelig. Det er en tragedie vi er vitne til.

Jeg ønsker ikke engang mine verste fiender en slik skjebne og et slikt sirkus som det denne mannen er oppe i nå.

Han har ødelagt seg selv, og han drar dessverre andre ned sammen med seg. Ikke bli dradd samme veien. Keep distance!!

Som aldri før er det om og gjøre at vi kristne følger Paulus, og tror og lærer ut nådeevangeliet i all dets renhet og kraft.

Da kan vi holde borte all åndelig snusk, spiritisme, new-age, gnostisisme, Word of Faith falsklære og alt annet som har ridd kristenheten som en mare nesten siden århundreskiftet. Men ifølge Paulus, så finnes det ekte vare:

Den Hellige Ånd vil hjelpe alle troende. Han har gaver til å gi helbredelse der leger ikke kan hjelpe, han kan hjelpe oss i hverdagen, der ting er vanskelig.

Men Paulus fremstiller aldri verken Gud eller Den Hellige Ånd som en automat der du trykknapp-bestiller alt du ønsker deg.

Jesus drev ikke med tryllekunster eller magi. Han har gjennom Paulus uttrykt hvordan han vil vi skal forholde oss til Gud, og ved tro på hans forsoning bli frelst.

Det er mitt håp at bl.a. menn som Ulf Ekman og hans kollegaer her i skandinavia skal ha forstand nok til å komme seg inn i paulinsk kristentro, og forlate all Word-Faith magi en gang for alle!

Slut citat från hemsidan Liv i Frihet

http://www.mamut.net/livifrihet/

Re: Har Ekman tagit avstånd från Benny Hinn

Sätter in några länkar kring Benny Hinn.

Hur kan ngn uppfatta Benny Hinn som en Guds profet och lärare?

Vad lär Benny Hinn? Jo:

Benny Hinn:

“Då Jesus dog blev han ett med satan. Han visste att det enda sätt han kunde stoppa satan var att bli ett i natur med honom. Jesus tog inte min synd, han blev min synd.

I sin medlargärning förlorade Jesus sin gudomlighet. Jesus måste bli född på nytt. Om han inte blivit född på nytt så kunde inte jag bli född på nytt.” (Benny Hinn Broadcast, Our Position in Christ – Videoband: TV – 254.)

Benny Hinn:

“Kristna är små gudar. Vi är små messiaser. Vi är allt som Jesus någonsin var. Gud kom från himmelen, blev en människa, gjorde människor till små gudar, gick tillbaka till himmelen som en människa. Jesus står över Fadern som en människa. Jag står över demoner som Guds son. Är du hans avkomma? Är ni hans barn? Då kan ni inte vara människor! Det kan ni inte. Gud föder inte kött.” (Our position in Christ, The word made flesh – videoband – 255.)

Så till länkarna:

http://www.youtube.com/watch?v=gr_YaQXbaLM
http://atheistexperience.blogspot.com/2006/12/how-do-you-spell-scumsucking-filth-b-e.html

---

http://www.mamut.net/livifrihet/newsdet53.htm

---

Det kanadensiska tv-bolaget CBA har gjort ett 40 min långt seriöst reportage om Benny Hinn. Bland annat får man veta vad Benny Hinn gjorde efter ett av sina Stockholmsbesök.

Här kan du se reportaget, klicka på “watch entire documentary”

http://www.cbc.ca/fifth/main_miracles.html

Se denna:

http://www.youtube.com/watch?v=p9Kv7XRaKw8&feature=related

hur mycket känner vi inte igen ifrån Popoff, Hinn, Dollar, Copeland eller va nu alla heter?
---

Trots att Hinn är en uppenbar villolärare och falsk profet, så ska Ekman, snart enligt uppgift som nått mig, predika tillsammans med Hinn.

Vad säger det om var Ekman egentligen står, i sin samtidiga bejakelse av såväl trosförkunnelsen och dess företrädare som katolicmen och dess företrädare som nu möts i sin antikristliga förberedelse på den andliga arenan!??

HaFo