HaFo's Debattforum "Din Åsikt"
Start a New Topic 
Author
Comment
öppet mail till Sten - Gunnar Hedin

Öppet mail till Sten – Gunnar Hedin! Som också tillsänts honom!! Så att han får chans att ge sina synpunkter oac att inget sker bakom hans rygg!
---
Kära Sten – Gunnar!!

Jag bär på en sådan nöd i mitt hjärta över Din person och att Du som andlig herde är på väg att bli andligt blind!! Jag får en sådan nöd både för Dig som person och alla de, som Du nu idag är på väg att vilseföra.

Börja lyssna på alla varningar, som jag är säker når Dig Sten – Gunnar!! För Gud talar på både två och tre sätt!!

Förhärda inte Ditt hjärta!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Du tror Dig idag tjäna både Gud och människor. Men sanningen i Ditt samröre och indirekt bejakande av trosförkunnelsen och katolicismen, är att Du är på väg att förbereda antikrists inträde på arenan Sten – Gunnar! Och detta hur väl Du än vill och menar i Din vilja och Ditt hjärta!!!

Du är helt vilsen, när Du skriver en bok tillsammans med en uppenbar villolärare som Arborelius, oavsett vad Du själv kommer att skriva!!!!

Hur är det möjligt att Du kan bli så blind, så att Du inte ser detta sammanhang, att går man i ok med en villolära och villolärare, så har man ju bejakat och vidimerat denna villolära och villolärare!!!

Är det så svårt att förstå denna enkla sanning Sten - Gunnar!!??

Vad är det som har hänt med Dig???? Vänd om Sten – Gunnar och bli en verklig herde, för de får som Gud kallade Dig till att ”ge mat i rätt tid” och lämna den avfallets väg, som kommer att hälsa antikrist välkommen som Kristus och som Du just nu är med på att förbereda!!

HaFo

Re: öppet mail till Sten - Gunnar Hedin

Jag tycker faktiskt att det är lite svagt av Sten - Gunnar, att inte ge den minsta lilla signal, hur han tänker, kring alla de varningar, som når honom och att han inte ger ngn form av besked om, varför han ger sig i lag ånyo, att skriva en bok tillsammans med en uppenbar villolärare som Arborelius.

Vore inte den hjord han menar sig vara satt att förvalta och tjäna, vara berättigade, att åtminstoene få ett klart besked om vad nu Pinggsts främste ledare egentligen håller på med och som många av de "får", som han är satt att förvalta och ge "mat i rätt tid", undrar över vad deras herde egentligen håller på med tillsasmmans med villolärare!!??

HaFo

Re: öppet mail till Sten - Gunnar Hedin

Sätter in ett mail jag just sände till Hedin. Visst är det för märkligt att ledarna för de kristna får tunghäfta, när de blir ifrågasatta!!
---
Önskar Sten - Gunnar att Du satte in mina mail till Dig ppå Pingsts sida, så att de "får", som Du är satt att betjäna kunde ta del av ett ”mycket tveksamt får”, till vad Du idag förmedlar i och med den bok Du skriver tillsammans med en uppenbar villolärare:

---
Från DAGEN 20/3 om Hedins och Arborelius kommande bok:

Varför skriver ni den här boken?

Sten-Gunnar Hedin, föreståndare för Pingst - fria församlingar i samverkan, som gemensamt ska ge ut en bok om den helige Ande. I boken, som är en uppföljare till "Jesusmanifestet" från 2003, skriver de egna, separata texter om bland annat Anden i skapelsen, Israel och Jesus.

Arborelius: - Vi tror att det är viktigt att ge ett gemensamt vittnesbörd om den helige Andes betydelse i det kristna livet. Den är ju är mycket stor, både enligt den katolska och enligt den pentakostala synen.

Hedin: - Redan när vi skrev den förra, Jesusmanifestet, ville vi vittna om vår erfarenhet av hela Treenigheten.

Nu skriver vi om den helige Ande. Det är meningen att vi också ska skriva om Fadern, utifrån vår egen erfarenhet och med utgångspunkt i den tradition där vi står.
---
Vem är den helige Ande?

Arborelius: - Den helige Ande är den tredje personen i Treeningeheten som binder samman Fadern och kärleken i den eviga förening som är utgjuten över oss. Den helige Ande upplyser oss, leder oss, tillrättavisar oss och för oss allt djupare in i föreningen med Kristus.

Hedin: - Den helige Ande som strömmar över oss, det är Gud närvarande här och nu. Vår förhoppning är att förklara att Fadern, Sonen och den helige Ande är en och samma gudom.

Det är lättare att föreställa sig Fadern och Sonen och vittnesbördet kan hjälpa oss att förstå de svåra teologiska sammanhangen.
---
Var i boken kommer skillnaderna mellan era respektive framställningar att märkas tydligast?

Arborelius: - Det är svårt att veta på förhand, jag har ju inte sett än vad Sten-Gunnar har skrivit. I det jag skriver kan jag tänka mig att det blir tydligt när det gäller synen på kyrkan. Där har vi i Katolska kyrkan synen på Petri efterträdare, påven, och Jungfru Maria. Att de ger oss en bättre förståelse av den helige Ande.

Hedin: - Jag vet inte riktigt. Den apostoliska trosbekännelsen betonar Treeningheten och den kan både en katolik och en pingstvän instämma i. Så det kan vara i valören på orden. Vi säger ofta samma sak fast med lite olika ord."

Slut på artikeln i DAGEN
---
HaFo kommentar (hemsida http://hem.spray.se/harry.forsgren):

Arborelius är ärlig nog att säga:

"Där har vi i Katolska kyrkan synen på Petri efterträdare, påven, och Jungfru Maria. Att de ger oss en bättre förståelse av den helige Ande."

Och gömmer därmed inte att man faktiskt har ett "tillägg", till Skriften kring påven som "kristi ställföreträdare på jorden" och Mariadogmer som egentligen innebär "en annan Jesus, ett annat evangelium och en annan ande".

Här är det alltså inte längre frågan om den Ande, som uteslutande pekar på Jesus Kristus, utan här "pekar Anden" på påven och Maria och påven och Maria är de som bättre hjälper till med förståelsen av Anden, än Anden och Skriften själv.

Likväl så svarar Hedin i en obegriplig naivitet på frågan, "Var i boken kommer skillnaderna mellan era respektive framställningar att märkas tydligast?" följande:

"Jag vet inte riktigt. Den apostoliska trosbekännelsen betonar Treeningheten och den kan både en katolik och en pingstvän instämma i. Så det kan vara i valören på orden. Vi säger ofta samma sak fast med lite olika ord."
---
Vad har hänt med Dig Hedin????????? Blev Du totalt vilsen och blind i samband med att Du deltog i ockulta ceremonier i samband med firandet av den heliga Birgitta tillsammans med Arborelius?

För faktum är ju, att här ska Du ge ut en bok tillsammans med en villolärare, som inte heller döljer att där finns hos honom ett tillägg till sann kristen tro.

Man tar sig för pannan och undrar hur det kan vara möjligt. Men samtidigt sker det mitt fram för våra ögon, hur våra andliga ledare blir blinda och blir till redskap för att förbereda antikrists inträde på arenan!!!

Hjälp oss käre gode Gud!!! Så att vi inte mitt i denna oerhörda röra på den andliga arenan, som vi har framför oss, tappar taget om vem Jesus ÄR och betydelsen av offret av Kristi persons kropp och blod på korset!!!

HaFo
---
Öppet mail till Sten – Gunnar Hedin! Som också tillsänts honom!! Så att han får chans att ge sina synpunkter oac att inget sker bakom hans rygg!
---
Kära Sten – Gunnar!!

Jag bär på en sådan nöd i mitt hjärta över Din person och att Du som andlig herde är på väg att bli andligt blind!! Jag får en sådan nöd både för Dig som person och alla de, som Du nu idag är på väg att vilseföra.

Börja lyssna på alla varningar, som jag är säker når Dig Sten – Gunnar!! För Gud talar på både två och tre sätt!!

Förhärda inte Ditt hjärta!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Du tror Dig idag tjäna både Gud och människor. Men sanningen i Ditt samröre och indirekt bejakande av trosförkunnelsen och katolicismen, är att Du är på väg att förbereda antikrists inträde på arenan Sten – Gunnar! Och detta hur väl Du än vill och menar i Din vilja och Ditt hjärta!!!

Du är helt vilsen, när Du skriver en bok tillsammans med en uppenbar villolärare som Arborelius, oavsett vad Du själv kommer att skriva!!!!

Hur är det möjligt att Du kan bli så blind, så att Du inte ser detta sammanhang, att går man i ok med en villolära och villolärare, så har man ju bejakat och vidimerat denna villolära och villolärare!!!

Är det så svårt att förstå denna enkla sanning Sten - Gunnar!!??

Vad är det som har hänt med Dig???? Vänd om Sten – Gunnar och bli en verklig herde, för de får som Gud kallade Dig till att ”ge mat i rätt tid” och lämna den avfallets väg, som kommer att hälsa antikrist välkommen som Kristus och som Du just nu är med på att förbereda!!

HaFo
---

Jag tycker faktiskt att det är lite svagt av Sten - Gunnar, att inte ge den minsta lilla signal, hur han tänker, kring alla de varningar, som når honom och att han inte ger ngn form av besked om, varför han ger sig i lag ånyo, att skriva en bok tillsammans med en uppenbar villolärare som Arborelius.

Vore inte den hjord han menar sig vara satt att förvalta och tjäna, vara berättigade, att åtminstoene få ett klart besked om vad nu Pingsts främste ledare, egentligen håller på med och som många av de "får", som han är satt att förvalta och ge "mat i rätt tid", undrar över vad deras herde egentligen håller på med tillsammans med villolärare!!??

HaFo

Re: öppet mail till Sten - Gunnar Hedin

Upprepar mig som en pappegoja och sänder följande till pings.se. i anslutning till den fina predikan Hedin hade där och som man kan kommentera där.

Får se om det tas in och att det kanske då åtminstone går få ngn form av reaktion!? Hedin har ju sagt att rörelsen ska vara lyssnande. Men det kanske inte gäller ifrågasättanden av Hedins samröre med katolicismens företrädare?
---

"En väldigt bra predikan häruppe Sten - Gunnar!

Men har funderingar som jag tror många med mig bär på:
---
Från DAGEN 20/3 om Hedins och Arborelius kommande bok:

Varför skriver ni den här boken?

Sten-Gunnar Hedin, föreståndare för Pingst - fria församlingar i samverkan, som gemensamt ska ge ut en bok om den helige Ande. I boken, som är en uppföljare till "Jesusmanifestet" från 2003, skriver de egna, separata texter om bland annat Anden i skapelsen, Israel och Jesus.

Arborelius: - Vi tror att det är viktigt att ge ett gemensamt vittnesbörd om den helige Andes betydelse i det kristna livet. Den är ju är mycket stor, både enligt den katolska och enligt den pentakostala synen.

Hedin: - Redan när vi skrev den förra, Jesusmanifestet, ville vi vittna om vår erfarenhet av hela Treenigheten.

Nu skriver vi om den helige Ande. Det är meningen att vi också ska skriva om Fadern, utifrån vår egen erfarenhet och med utgångspunkt i den tradition där vi står.
---
Vem är den helige Ande?

Arborelius: - Den helige Ande är den tredje personen i Treeningeheten som binder samman Fadern och kärleken i den eviga förening som är utgjuten över oss. Den helige Ande upplyser oss, leder oss, tillrättavisar oss och för oss allt djupare in i föreningen med Kristus.

Hedin: - Den helige Ande som strömmar över oss, det är Gud närvarande här och nu. Vår förhoppning är att förklara att Fadern, Sonen och den helige Ande är en och samma gudom.

Det är lättare att föreställa sig Fadern och Sonen och vittnesbördet kan hjälpa oss att förstå de svåra teologiska sammanhangen.
---
Var i boken kommer skillnaderna mellan era respektive framställningar att märkas tydligast?

Arborelius: - Det är svårt att veta på förhand, jag har ju inte sett än vad Sten-Gunnar har skrivit. I det jag skriver kan jag tänka mig att det blir tydligt när det gäller synen på kyrkan. Där har vi i Katolska kyrkan synen på Petri efterträdare, påven, och Jungfru Maria. Att de ger oss en bättre förståelse av den helige Ande.

Hedin: - Jag vet inte riktigt. Den apostoliska trosbekännelsen betonar Treeningheten och den kan både en katolik och en pingstvän instämma i. Så det kan vara i valören på orden. Vi säger ofta samma sak fast med lite olika ord."

Slut på artikeln i DAGEN
---
HaFo kommentar (hemsida http://hem.spray.se/harry.forsgren):

Arborelius är ärlig nog att säga:

"Där har vi i Katolska kyrkan synen på Petri efterträdare, påven, och Jungfru Maria. Att de ger oss en bättre förståelse av den helige Ande."

Och gömmer därmed inte att man faktiskt har ett "tillägg", till Skriften kring påven som "kristi ställföreträdare på jorden" och Mariadogmer som egentligen innebär "en annan Jesus, ett annat evangelium och en annan ande".

Här är det alltså inte längre frågan om den Ande, som uteslutande pekar på Jesus Kristus, utan här "pekar Anden" på påven och Maria och påven och Maria är de som bättre hjälper till med förståelsen av Anden, än Anden och Skriften själv.

Likväl så svarar Du Hedin i en obegriplig naivitet på frågan, "Var i boken kommer skillnaderna mellan era respektive framställningar att märkas tydligast?" följande:

"Jag vet inte riktigt. Den apostoliska trosbekännelsen betonar Treeningheten och den kan både en katolik och en pingstvän instämma i. Så det kan vara i valören på orden. Vi säger ofta samma sak fast med lite olika ord."
---
Vad har hänt med Dig Hedin? Blev Du totalt vilsen och blind i samband med att Du deltog i ockulta ceremonier i samband med firandet av den heliga Birgitta tillsammans med Arborelius?

För faktum är ju, att här ska Du ge ut en bok tillsammans med en villolärare, som inte heller döljer att där finns hos honom ett tillägg till sann kristen tro.

Hur rätt och sant Du än kommer att formulera din del av boken, så förstår du väl ändå att genom att skriva tillsammans med ngn som förmedlar villolära, att även Du då själv gör Dig delaktig därtill!!

Man tar sig för pannan och undrar hur det kan vara möjligt. Men samtidigt sker det mitt fram för våra ögon, hur våra andliga ledare blir blinda och blir till redskap för att förbereda antikrists inträde på arenan!!!

Hjälp oss käre gode Gud!!! Så att vi inte mitt i denna oerhörda röra på den andliga arenan, som vi har framför oss, tappar taget om vem Jesus ÄR och betydelsen av offret av Kristi persons kropp och blod på korset!!!
---
Käre Sten – Gunnar!!

Jag bär på en sådan nöd i mitt hjärta över Din person och att Du som andlig herde är på väg att bli andligt blind!! Jag får en sådan nöd både för Dig som person och alla de, som Du nu idag är på väg att vilseföra.

Börja lyssna på alla varningar, som jag är säker når Dig Sten – Gunnar!! För Gud talar på både två och tre sätt!!

Förhärda inte Ditt hjärta!!

Du tror Dig idag tjäna både Gud och människor. Men sanningen i Ditt samröre och indirekt bejakande av trosförkunnelsen och katolicismen, är att Du är på väg att förbereda antikrists inträde på arenan Sten – Gunnar! Och detta hur väl Du än vill och menar i Din vilja och Ditt hjärta!!! Och kanske levererar hur fina predikningar som helst.

Du är helt vilsen, när Du skriver en bok tillsammans med en uppenbar villolärare som Arborelius, oavsett vad Du själv kommer att skriva!!!!

Hur är det möjligt att Du kan bli så blind, så att Du inte ser detta sammanhang, att går man i ok med en villolära och villolärare, så har man ju bejakat och vidimerat denna villolära och villolärare!!!

Är det så svårt att förstå denna enkla sanning Sten - Gunnar!!??

Vad är det som har hänt med Dig?? Vänd om Sten – Gunnar och bli en verklig herde, för de får som Gud kallade Dig till att ”ge mat i rätt tid” och lämna den avfallets väg, som kommer att hälsa antikrist välkommen som Kristus och som Du just nu är med på att förbereda!!

Vore inte den hjord Du menar Dig vara satt att förvalta och tjäna, vara berättigade, att åtminstone få ett klart besked om vad nu Pingsts främste ledare, egentligen håller på med och som många av de "får", som han är satt att förvalta och ge "mat i rätt tid", undrar över vad deras herde egentligen håller på med tillsammans med villolärare och därmed ett bejakande av i detta fall katolicismens förförelse!!??

HaFo

Re: öppet mail till Sten - Gunnar Hedin

Det handlar inte om att skriva böcker om JESUS,
eller Anden; utan att EFTERFÖLJA det som redan finns skrivet; av Guds -och Jesu apostlar och profeter:
i Bibeln.

Och Bibeln efterföljer definitivt inte påven och påvekyrkan, tvärt om, och därmed inte heller Anders Arborelius, Sten-Gunnar Hedin, Stanley Sjöberg m.fl. av våra svenska kristna ledare.

Stackars Guds får i Sverige,
med sådana ledare, som bl.a. dessa.

Det vore långt bättre att de efterföljde Bibeln - den i Guds Ord anbefallna vägen - än att de demonstrerar på gator och torg med olika plakat.

Då lydnad - mot Guds Ord - fortfarande är bättre än offer och bättre än allt det bästa vi människor kan prestera!

Gud söker och ser efter någon förståndig,
någon som vill lyda Honom: Gud kan förändra
Sverige genom en enda sådan person.

Utan plakat.

Re: öppet mail till Sten - Gunnar Hedin

Sten – Gunnar har lagt in på pingst.se, vad jag här ovan skrev. Men inte gett någon kommentar. Har med anledning därav, sänt honom följande ”öppna mail”:
---
(Jag formulerar även detta som ett öppet mail till Dig Sten - Gunnar och sätter därmed även in det på min hemsida, där Du har all möjlighet att kommentera och svara)
---
Tack Sten - Gunnar, för att Du satte in på pingst.se det som så starkt låg på mitt hjärta att få sagt!

Det var både starkt och modigt av Dig. För Du blir där både allvarligt ifrågasatt och prövad.

Men fanns det ingen orsak att ge en kommentar till innehållet?

Nå det är Din bedömning om Du anser att de människor, som Du är satt att betjäna, bör eller inte bör, få ta del av hur Du tänker, när Du ger ut en bok tillsammans med en människa som står för villolära.

För Du kan ju knappast, efter allt svart på vitt, som Du fått Dig tillsänt från katolicismens eget material, mena att katolicismen står för kristen tro -eller menar Du att de ändå mitt i sin förförelse gör det????

Jag tror att det är frågor, som de människor, som Du är ledare för, verkligen ställer sig idag, inför denna bokutgivning av Dig tillsammans med Arborelius.
---
Hoppas att Du förstår Sten - Gunnar att jag inte alls vill Dig ngt ont, när jag "pressar Dig", men att jag faktiskt tycker att de "får", som Du är satt att betjäna och vara herde för, har all anledning att få information från Dig, hur Du tänker, när Du åter ska ge ut en bok tillsammans med en villolärare.

Varför ger Du inte istället ut en bok tillsammans med ngn företrädare för Jehovas Vittnen, som är lika vilsna med sin lära som katolicismen är?

Eller inser Du inte att det hos katolicismen handlar om en vilsenhet av samma kaliber??? Vill spetsa till det så Du verkligen tänker efter vad Du egentligen håller på med!!!
---
Jag anser verkligen, att de "får", som Du ska företräda, har rätt till att få en motivation och förklaring från Dig, hur Du kan, genom att skriva en bok tillsammans med Arborelius, ge Ditt bifall till katolicismens förförelse!!

Förstår Du verkligen inte att det är vad Du egentligen gör? Eller menar Du att katolicismen inte alls är vilsen, trots alla svart på vitt från deras eget material, som tillsänts Dig!!??
---
Förstår Du verkligen inte Sten - Gunnar, att människor, som Du menar Dig betjäna, bär på stora frågetecken kring detta beteende!!??

Och dem bemöter Du bara med tystnad!! Du som tidigare uttryckt Dig och Pingst, för att vara lyssnande och "transparent"!!
---
Önskar Dig av allt, vad mitt hjärta kan leverera av nöd för Din själ och personlighet, allt gott och Guds välsignelse Sten - Gunnar!!

Stanna upp och lyssna Sten - Gunnar (jag är viss om att Gud talat till Dig och varnat och förmanat på många sätt - men att Du ändå framhärdar), till de "får" som gärna vill se upp till sin herde i pingströrelsen, men som är på väg att tappa allt förtroende för en herde, som alltmer ger sig i lag med villolära och villolärare!!

Stanna upp Sten -Gunnar!

Önskar Din vän och broder i Herren Jesus, som anser att Du vill så väl, med en go och fin personlighet, men som ändå blivit förvillad i samrörelse med katolicismen, trosförkunnelsen och dess företrädare, istället för, att som en sann herde skulle avslöja detta, börjar Du dock gå i "deras armkrok".
---
Jag är viss om att Du har möjlighet från Guds sida att vakna upp och inte längre gå antikrists andes ärenden, utan istället ha möjlighet att varna för detta, som idag sker på den andliga arenan.

Men det kostar säkert prestige och kanske färre "ryggar att frottera sig emot", men det kan ge Dig frid inför evigheten Sten - Gunnar!

Även om det så skulle kosta Dig Ditt levebröd i denna avfallets tid, som ska möjliggöra antikrists inträde på arenan.

Sköt riktigt om Dig Sten - Gunnar!

HaFo

Re: öppet mail till Sten - Gunnar Hedin

Min tro och övertygelse är, att alla kristna ledare som väljer att samarbeta med den Romerskt katolska kyrkan – vars lära är den okulta, obibliska katolicismen – i stället för att vårda sig om Guds hjord

(deras samarbete med denna uppenbara villolära står nämligen i skarp konflikt/strid med denna deras herdeuppgift) kommer att förlora sitt inflytande och därmed sin betydelse i Guds församling -och i dess framtida vägval.

Deras betydelse - inflytande - kommer att tas ifrån dem, av Honom som äger hjorden: köpt den åt Sig med Sin Sons blod.

Framtiden kommer att handla om Sanningen i skarpt motsatsförhållande till Lögnens alla vägar. Det kommer då åter att visa sig vilka som tjänar Gud,
och vilka som inte gör det.

Re: öppet mail till Sten - Gunnar Hedin

Sten Gunnar svarar lite kortfattat på pingst.se om varför han ska skriva ännu en bok tillsammans med Arborelius som står för och förmedlar katolicismens förförelse.

Sätter in Sten – Gunnars svar och sen även vad jag sänt till pingst.se
---

Sten – Gunnar:

Varför jag samarbetar med en katolsk biskop!

Under några dagar har jag fått en hel del brev, mail och telefonsamtal där frustrerade människor visat på den Katolska Kyrkans villfarelse.

Huvudanledningen har varit att det blivit känt att jag skriver på en bok tillsammans med biskop Anders Arborelius. Denna bok kommer att handla om den Helige Ande och beräknas utkomma under hösten.

Varför gör jag det?

Det finns många skäl som jag skulle kunna ange, bland annat det som skett under nittonhundratalet, som redan blivit kallat för ”Andens århundrade”.

Både biskop Anders och jag har levt det mesta av våra liv i det århundradet och fått se, höra och uppleva denna mäktiga Gudsvind som svept genom hela den kristna Kyrkan över hela världen.

Men för mig personligen finns det ett mycket enkelt svar; - Jag tror att det är Guds vilja.

Intet nytt under solen

Naturligtvis har de många synpunkterna jag fått gjort att jag funderat vad som är rätt och riktigt.

Så kom jag i mitt bryderi bland annat att läsa hur Lewi Pethrus svarar på frågan;

”Vilken är din första reaktion, när du hör ordet ekumenik?” (intervjuboken ”Lewi Pethrus i närbild” av Ivar Lundgren, Den kristna bokringen 1973). –

”Jag har hört det ordet i så många år med en innebörd som jag väl känt till, som betydde att man skulle slå ihop de kristna och de skulle pruta av på sina övertygelser och bli ett i något slags urvattnad och urkramad kristendom.

Det har jag aldrig trott på, och det har jag öppet tillkännagivit. Men jag har sagt, jag tror på Andens enhet.

Vi kan ha våra olika uppfattningar, om vi är trogna Gud och hans ord så långt vi förstår. Det är därför jag försvara andedöpta katoliker och kristna av olika slag, som ha avvikande meningar från mig.

Jag kan absolut inte döma dem, men jag är ett med dem genom Anden”. Sedan fortsätter han att berätta om hur ”många pingstpredikanter angrep mig (…) Vi hade väldiga diskussioner.

De sade att jag svek pingströrelsen”. Den tiden han avser, gällde det inte samarbetet med katoliker, utan Lewi Pethrus blev starkt kritiserad över samröre han hade med - ”baptister och missionare”...

Slut på den del av Sten – Gunnars inlägg på pingst.nu, där han försöker förklara varför han ånyo skriver en bok tillsammans med Arborelius, som står för katolicismens förförelse.

---

HaFo kommentar till Sten – Gunnar:

Tack Sten – Gunnar, för att Du äntligen, åtminstone något lite, ”tog bladet från munnen” och försöker förklara varför Du ånyo skriver en bok tillsammans med Arborelius, en man som står för och förmedlar katolicismens förförelse.

Om jag förstår Dig rätt så är det tre motiveringar Du ger:

Punkt 1 - Du menar Dig vara i gott sällskap med Lewi Pethrus utifrån några citat från honom kring hans syn på ekumenik.

Punkt 2 - ”Både biskop Anders och jag har levt det mesta av våra liv i det århundradet och fått se, höra och uppleva denna mäktiga Gudsvind som svept genom hela den kristna Kyrkan över hela världen.”

Punkt 3 - Jag tror att det är Guds vilja.


---

Punkt 1.

Ang. Pethrus uttalande, så tror jag knappast man där kan utläsa, att han skulle ha ansett det lämpligt att ge ut en bok tillsammans med en katolsk biskop, som inte lämnat de katolska lärorna bakom sig, utan står för och förmedlar dem idag.

Och det under spiritistiska och ockulta utövningar, med anrop till Maria, ”vördnad” (egentligen tillbedjan) av reliker och ikoner och betraktandes påven som ”Kristi ställföreträdare på jorden”.

Jag tror inte att det var detta Pethrus åsyftade med Andens enhet, som en legitimitet, att gå i ok med villolära och villolärare!!

Hur kan man ha Andens enhet med människor som menar sig vara ”andedöpta” och är för ”ekumenik”, men där ”detta andop”, inte lett dem till att överge villfarelse? Det handlar då knappast om ett från Gud, ”Andens dop”.

Utan företräder man fortfarande katolicismen irrläror och fortfarande har en spiritistisk, ockultistisk utövning, så handlar det nog snarare om ett ”dop från avgrunden”.

Punkt 2

Vilken ”Andens vind talar Du om här? Talar Du om vinden från katolicismen och trosförkunnelsen, som nu dessutom möts till en totalt vilseförande ”häxbrygd”??

Eller talar Du om en äkta Andens vind, som pekar klart ut vem Jesus ÄR och betydelsen av offret av Kristi persons kropp och blod på korset (ngt som blir förvanskat, såväl i trosförkunnelsen som i katolicismen)??

Punkt 3

Hur kan det vara Guds vilja att ge ut en bok tillsammans med och därmed legalisera villolära och villolärare?

Av hela mitt hjärtas upplevelse och till själ och förstånd, är jag övertygad om att ngt sådant agerande kommer inte från Gud.

Hade Arborelius sagt, att han tidigare varit snärjd av katolicismens villfarelse, men nu bryter med detta antikristliga lärosystem. M.a.o. lämnat bakom sig ”en annan Jesus, ett annat evangelium och en annan ande”, som katolicismen handlar om.

Och därmed visat att den ”Andens vind”, som han nu mött, som gör att han vill skriva en bok tillsammans med Dig Hedin, gör att han tar avstånd från katolicismens läror och utövning och istället vill peka på Skriftens Jesus, utan besudling av Katolicismens förförelse.

Ja, då kanske man hade kunnat ana att det skulle kunna vara Guds vilja att ge sig in i ett sådant projekt.

Men som läget är nu, så är det nog så, att Du mer följer ditt eget hjärta och tankar kring detta, än vad som utgår från Guds hjärta och tankar. Det är min bedömning.
---
Vad vi inte alls fick några egentliga svar på Sten – Gunnar, det är var Du egentligen själv står i förhållande till katolicismen, dess läror och spirtistiska ockulta utövningar i riter, ceremonier och nattvard.

Skulle också vara intressant veta hur Du egentligen ser på trosförkunnelsen förförelse och även på hur Du ser det, att dessa antikristliga lärosystem nu möts och att kristna ledare blir redskap till att infiltrera denna förförelsebrygd in i kristenheten.

Ngt som kommer att leda fram mot det avfall Bibeln säger måste ske, innan antikrist ska kunna träda fram. Ser Du inte Sten – Gunnar att detta är vad som sker mitt fram för våra ögon idag?

Käre Sten – Gunnar! Ställ Dig på Guds Andes sida i detta skeende och inte på antikrists – en istället för, falsk, ”en annan Jesus”, sida och avslöja förförelsen och dess företrädare, istället för att gå i dess ledband.

HaFo

Re: öppet mail till Sten - Gunnar Hedin

Hedin har nu tagit in min ovanstående kommentar på pingst.nu. Starkt tycker jag!!

Han har även till denna aningslösa kommentar tagit in en ifrågasättande kommentar och även jag försöker nu få in en kommentar till det som jag ser det aningslösa inlägget av ”Agneta”.
---
Agnetas inlägg:

”Det verkar finnas olika åsikter om katoliker här, jag tänkte lätta upp det hela med att berätta om min katt. - Min katt är inte lik någon annan katt...min katt är katolik:-)

Jag har svårt att förstå att katoliker inte skulle få vara inkluderade. Jag tänker på det Jesus nämner i Lukas, de som inte är för mej är emot mej. Detta skriver han i ett sammanhang då han hjälpt en man bli fri från en ond ande.

Jesus själv blir där utpekad att vara på den Ondes sida. Både katoliker och pingstvänner läser väl ur samma evangelium? Jesus uppmanar oss att tro på honom och följa honom. Ska vi inte lita på att han leder vem det var må, rätt då?

’lycklig är den som hör Guds ord och lever efter det’.

Agneta A”
---

Elisabeth:

Jag kan inte låta bli att kommentera Agnetas inlägg:

det är inte olika åsikter om stackars 'katt-oliker' (?) som är det väsentliga, för då hamnar vi i åsikts-sandlådan, utan det är Herrens uppmaning till lärjungarna att pröva allt som sägs i Guds namn enligt skriften, som vi måste ta på allvar.

Herren har kommit för att frälsa människor ur mörkret, det är en strid på 'liv och död' och då är det oerhört viktigt att vi inte blandar ihop begreppen!

Olika mänskliga åsikter har ingen andlig auktoritet - det är endast Herrens profetiska ord som äger denna auktoritet för att pröva lärorna och andarna 'om de är från Herren'.

Om man bagatelliserar frälsningsbudskapet, så hindrar man människor från befrielse. Bagatellisera betyder m.a.o. att förringa betydelsen av, vifta bort, avfärda som oviktigt,
behandla som struntsak.

Har vi råd att att vifta bort Jesu frälsande ord, om vi samtidigt säger att vi...älskar Honom?

"Den som håller mina bud, han älskar mig; den som inte håller mina bud, han älskar mig inte."

Elisabeth


---
HaFo kommenntar:

Även jag vill kommentera det aningslösa inlägget från Agneta:

Precis Agneta!

”lycklig är den som hör Guds ord och lever efter det.”

Men det är ju precis detta, som blir förvanskat i trosförkunnelsen och katolicismen!

---

Denna helt aningslösa kommentar, borde ju Du Hedin, som andlig ledare och herde, istället för att tydligen bejaka, peka på i sak, vad som är förförande i katolicismens tro, lära, liv och utövning!

Ser Du det verkligen inte denna villfarelse, som katolicismen står för Sten - Gunnar!!??
----
Förstår att det finns underliggande orsaker, till att Du Sten - Gunnar idag fungerar och agerar som Du gör.

Men vad, som Du, underliggande synes vara i behov att få hjälp med, måste ändå underordnas, att Du är på väg att dra med Dig skaror av människor i Din andliga blindhet, öppnandes för och legitimerandes förförelse.

Det handlar då inte om "ödmjukhet", som Du själv Hedin, vill se det som, och att de som pekar på förförelsen i katolicismen och trosförkunnelsen, skulle vara "kärlekslösa fundamentalister och fanatiker", som Du, mer eller mindre antyder (eller som Du en gång antydde på min Gästbok skulle vara "haverister i tron").

Utan det handlar om att Du, av ngn märklig andledning tappat den andliga synskärpan!

Att ge sig i lag med förförelsen i katolicismen och trosförkunnelsen och dess företrädare, så att man kanske fått förbön av Ekman, på ngn predikantvecka eller konferens, eller kanske biktat sig för Arborelius eller medverkat i spiritistiska och ockulta sammanhang, inför reliker, ikoner och sammanhang, där man anropar Maria om hjälp i förbön, är ingalunda riskfritt, utan kan ge dimmiga andliga ögon!!! För här i dessa sammanhang, rör det som om andliga ockulta krafter!!

HaFo

Re: öppet mail till Sten - Gunnar Hedin

Inlägg på Sten-Gunnar Hedins blogg,som han tydligen valt att inte publicera; vilket jag har full förståelse för: bloggen är ju de facto hans:

Min tro och övertygelse är, att alla kristna ledare som väljer att samarbeta med den Romerskt katolska kyrkan – vars lära är den okulta, obibliska katolicismen – i stället för att vårda sig om Guds hjord (deras samarbete med denna uppenbara villolära står nämligen i skarp konflikt/strid med denna deras herdeuppgift) kommer att förlora sitt inflytande och därmed sin betydelse i Guds församling -och i dess framtida vägval.

Deras betydelse - inflytande - kommer att tas ifrån dem, av Honom som äger hjorden: och köpt den med Sin Sons blod. Framtiden kommer att handla om Sanningen i skarpt motsatsförhållande till Lögnens alla vägar. Det kommer då åter att visa sig vilka som tjänar Gud, och vilka som inte gör det.

Sven-Erik Sköld

Re: öppet mail till Sten - Gunnar Hedin

Också detta Ps har, S-G Hedin valt att inte publicera på sin blogg:

Ps

Och så till själva sakfrågan. Det handlar inte om att "döma andedöpta katoliker" eller andra, i Ditt fall handlar det om att ge ett indirekt stöd till en obiblisk lära, katolicismen.

Sedan vad gäller "Andens vind", så blåser Den vinden aldrig bort Guds Ord, tvärt om är det just Ordet som skall pröva vilken vind det är som blåser!

Jag har personligen mött främmande vindar, som gett sig ut för att vara just Andens vind, men inte varit det; bl.a. i Knutby. Därför "köper" jag inte talet om andedop så lättvindigt som man så ofta gör idag.

Vi har en fiende, som kan konsten att "omskapa sig till en ljusets ängel" och vore det lätt att avslöja denne omskapare, då hade Gud inte behövt ge oss "gåvan att skilja mellan andar",

och vi lever i den tid - strax innan Jesu återkomst - när den gåvan - tillsammans med det skrivna Gudsordet - är av yttersta vikt för att vi inte skall bli bedragna av de främmande, andliga aktiviteter och vindar som JESUS förutsagt skall ackompanjera Hans återkomst: vara ett av tidstecknen!

F.ö. det första Han nämner som svar på lärjungarnas fråga, om de tecken som skall förebåda Hans ankomst.

Men än en gång mitt uppriktiga tack till Dig, för att Du öppnat för en dialog i dessa så viktiga frågor, och inte minst för den -och de som är satta att leda Guds hjord i vår tid och in i en mycket händelserik framtid.

Ds
S-E Sköld

Re: öppet mail till Sten - Gunnar Hedin

Har i dag sänt följande inlägg till Sten-Gunnar Hedin blogg, hur han sedan gör med det - vad gäller ev publicering - vet jag i skrivande stund inte, men då jag upplever att det riktar sig till oss alla, sätter jag in texten även här:

Sten-Gunnar, min Broder i Kristus!

Jesu frid.

NT börjar med JESUS KRISTUS, förutsagd av GT. Han lämnade efter Sig bröllopskläder genom Sitt blod,
och läran till -och genom Sina apostlar, hur den klädnaden bevaras vit fram till bröllopsdagen.

En del i detta - att bevara den vit - är att hålla sig ren från villoandars olika läror. För denna sak skull, har Han - främst genom Paulus - talat om,

hur Den levande Gudens församling skall byggas; vars uppgift är att vinna, vårda och skydda: från synd och villoandars/lärors angrepp. Bland dem också vargar i fårakläder. Därför har Han utrustat Sin församling även med "gåvan att skilja mellan andar". Han har med andra ord inte överlämnat den åt slumpartade händelser, eller utan försvar.

Apostlarnas och profeternas lära, är f.ö. palissaden som omger -och skyddar Guds fårhjord, förutsatt då att de Ordens förvaltare och tjänare inte sviker sitt uppdrag; utan är sanna Ordets tjänare. För om dessa fullgör sin tjänst, är hjorden bevarad BAKOM ORDETS PALISSAD, d.v.s. skyddsmur.

Så har Gud tänkt det.

Upp. 3:4-5 "Dock kan hos dig
i Sardes nämnas några få, som
inte har fläckat sina kläder,

och dessa skall vandra med
mig i vita kläder,
ty de är värdiga därtill.

Den som vinner seger,
han skall så bli klädd
i vita kläder,

och jag skall aldrig
utplåna hans namn ur livets bok,
utan kännas vid hans namn
inför min Fader och inför hans änglar.

Den som har öra, han hör, vad Anden
säger till församlingarna"


Med mina varma brodershälsningar!

S-E Sköld

Re: öppet mail till Sten - Gunnar Hedin

Inlägg på Sten-Gunnar Hedins blogg, 080411:

Sten-Gunnar, min Broder i Kristus!

Jesu frid.

Du har ingått ett evigt förbund med JESUS Kristus, och det förbundet är grundat på Jesu Kristi offerdöd på Golgata kors, för Dig och för oss alla som tar emot förbundsblodet: Det handlar om, med Bibelns Ord: "Det nya förbundet i Kristi blod".

Du kan inte ingå förbund - samarbetsförbund eller andra - med sådana som företräder villoläror; d.v.s. läror som står i strid med Guds Ord, som Det står nedtecknat i Bibeln, sänt genom Guds -och Jesu apostlar och profeter.

I det förbund som Du ingått med JESUS, ligger också Hans kallelse till Dig och uppdrag, att vara en herde för Guds hjord; och i det uppdraget ligger att, tvärt emot vad Du nu gör, avvisa alla slags villolärors angrepp på -och infiltration av Guds fårahjord; GENOM ATT AVSLÖJA DEM.

Det handlar om fårens bästa: fårens säkerhet, att de inte blir vilseförda. Den hjord som JESUS satt Dig att vaka över, är dyrköpt, ja mer än dyrköpt; OCH HAR VÄRDE INFÖR HANS ANSIKTE DÄREFTER.

Med varma frids -och brodershälsningar!

Din vän och broder i Kristus

S-E Sköld

Re: öppet mail till Sten - Gunnar Hedin

Inlägg på Sten-Gunnar Hedins blogg 080420:

Sten-Gunnar, Broder i Kristus!

Jesu frid.

Det finns bara EN väg på vilken Jesu får kan gå trygga, på vägen hem; och det är på Guds Ords väg, lagd av Gud Själv genom apostlar och profeter som Han Själv talat genom och sänt; och slutligen också JESUS KRISTUS.

Han kom och vidimerade Skrifterna bakåt i tiden, GT-tiden, och undervisade och sände Sina lärjungar som NT:s apostlar och profeter: det är dessas nedtecknade lära som är den hållbara, trygga vägen hem för varje Guds och Jesu får.

Och alltså t.ex. inte katolicmens genomfalska och okulta, förvillande lärobyggnad: den skall avslöjas och avvisas; av varje sann Jesu herde och lärare.

Det står om de första kristna, att "de höll fast vid apostlarnas undervisning.." och detta "fasthållande" hade till följd stor framgång för Guds verk -och församling. Samma undervisning finns bland oss i dag, nedtecknad i Bibeln, Guds Ord, men var finns de som "håller fast".

Ja, åtminstone är det inte de kristna ledarna i Sverige i dag, de är i allmänhet själva mer vilsna än fåren, men så har vi det också som vi har det: Andens eld har på många håll slocknat och ersatts med "främmande eld" och själisk, köttslig, verksamhet av underhållningskaraktär, och förvirringen är monumental.

Den Hjälpare som Du åberopar i avslutningen av Ditt inlägg, Den helige Ande, har kommit för att visa oss på Den vägen - Den trygga vägen - som Han ju Själv ingett Sina apostlar och profeter att NEDTECKNA, och då också för vår räkning, som har "tidernas ände inpå oss.." med många Jesu varningar, att se till att vi inte låter oss förvillas av falska apostlar och deras läror, i tiden strax innan Hans återkomst.

Med mina varma brodershälsningar!

Sven-Erik Sköld

Re: öppet mail till Sten - Gunnar Hedin

Lade in följande kommentar till Hedins "reportage" från årsmötet hos Sveriges Kristna Råd:
---
Sedan det förra årsmötet har både Pingströrelsen och Evangeliska Frikyrkan, från att tidigare ha varit observatörer, nu blivit "fullvärdiga medlemmar". Att dras in i en synkretisk förförelse sker inte direkt, utan i etapper.

Vad är det för ngt, som man nu lyckats bli "fullvärdiga medlemmar" (låter som en prestation att man äntligen 'rättat in sig i ledet' och är godkänd) i för slags gemenskap?

Är det inte ett sammanhang av synkretism, som kommer att leda framemot en falsk vilseförande ekumenik, som är på väg mot Rom och ställda under påven?

Kommer inte SKR även under KK:s ledning, att börja med en dialog med andra religioner och komma fram till att man "ska vara ett så världen kan tro" på den gemensamme Gud som man ändå har tillsammans?

Detta under vällovligt måtto om att tillsammans undvika konflikter, skapa fred, rättvisa och rädda världen från undergång av miljöförstörelsen.

Under allsköns vackra ord, motiv och välvilja, om att "evangelisera och vinna världen för Kristus", kommer det ändå bara att bli ett led fram mot avfallet som ska hälsa antikrist välkommen som Kristus.

Det är inte Guds Ande, med enbart Skriften som ledstjärna, utan antikrists ande som med "uppenbarelsekunskapen" från trosförkunnelsen, katolicismens tillägg av utomskriftlig tradition, vilsna läror och en spiritisk, ockultistisk tro, liv och utövning, som blandas in i denna strävan efter enhet.

Hur kan man tro att det är Guds Ande som leder till enhet och gemenskap med villolärare och villolära? Det är ett verk av antikrists ande.

Hur ska människor undgå att hälsa antikrist välkommen som Kristus, när man idag av de kristna ledarna lärt sig att antikrists verk, är ett verk av Gud.

HaFo

Re: öppet mail till Sten - Gunnar Hedin

Jes. 35:8-9 "Och en banad väg.
en FARVÄG, skall gå där fram.
och den skall kallas "den heliga
vägen"; ingen oren skall färdas
på den, den skall vara för
dem själva.

Den som vandrar på den vägen
skall inte gå vilse, om han än
hör till de fåkunniga.

Där skall inte vara något lejon,
och inte heller skall något annat
rovdjur komma dit. Inget sådant
skall finnas där, men ett frälsat
folk skall vandra på den".

Och JESUS säger om Sig Själv: "Jag är vägen, sanningen och livet" och JESUS går inte att SKILJA FRÅN Sin undervisning: den Han sänt genom Sina apostlar och profeter.

Att därför, som Sten-Gunnar Hedin, Jack-Tommy Ardenfors, Stanley Sjöberg, Olof Djurfeldt, Peter Halldorf m.fl. av kyrkoledarna i Sverige gör, "STYRKA MODET", på sådana som far med lögnläror - som t.ex. katolicismen - är att svika sitt uppdrag: det är att svika JESUS och Hans får, Hans församling.

Min tro/övertygelse är, att Gud Själv kommer att sätta Sitt folks ledare på plats; för folkets - i Sverige - skull. De folket går i fördärvet om de följer efter dessa falska ledare, som gör anspråk på att var Guds tjänare, sådana som tjänar Gud:
i ande och sanning.

Jes. 3:12 "Mitt folk, dina ledare
för dig vilse och fördärva den
väg som du skulle gå.

Men HERREN står redo
att gå till rätta, han träder
fram för att döma folken;

HERREN vill gå till doms
med sitt folks äldste och
med dess furstar: Ni har
skövlat vingården, och rov
från de fattiga är i era hus".


Det är ju alltid så, att Gud har sista Ordet i alla sammanhang: "Och HERREN sade till mig: "Du har sett rätt, ty jag skall VAKA ÖVER MITT ORD, och LÅTA DET GÅ I FULLBORDAN". DÅ ÄR LAGVRÄNGARNAS TID ÖVER, DE SOM FÖRVANDLAT GUDS VÄG I LÖGN.

Jer. 8:8-9 "Hur kan ni då säga: "Vi
är visa och har HERRENS lag ibland
oss? Inte så, de skriftlärdas lögnpenna
har förvandlat den i lögn.

Sådana visa skall komma på skam,
komma till korta och bli snärjda.
De har ju FÖRKASTAT HERRENS
ORD, vari är de då visa?"

DE - KRISTENHETENS I SVERIGE LEDARSKAP - MÅ OM DE VILL SÖKA STYRKA I DET FAKTUM; ATT DE ÄR SÅ MÅNGA, MEN DE HAR HERRENS ORD EMOT SIG, OCH DET - ORDET - KOMMER ATT AVGÖRA SAKEN, FÄLLA DOMEN ÖVER DEM.

EN ALLTIGENOM RÄTTVIS OCH
RÄTTFÄRDIG DOM.

Jes. 58:14 "Ja, så har HERRENS mun talat".

Re: öppet mail till Sten - Gunnar Hedin

Fick ett mail, som kanske inte riktigt hör hemma under detta ämne, men ändå kanske (åtminstone till de blinda kristna ledarna i vårt land):
---
Från mailet:
---
Barrabas frigiven, Kaifas och falska ledare

Varför får vissa personer varna för villfarelse och avfall, medan de verkliga och sanna varningarna helst ska kvävas, mörkläggas och korsfästas.

En stor del av svaret är nog att Sanningen inte får komma fram. Det verkar tyvärr finnas personer inom kristna led som ser till att Barrabas släpps lös medan Jesus = Sanningen, hålls bunden.

Barrabas ja!

Tycker dessutom att det finns en slags påminnelse eller koppling till Kaifas med tanke på somliga ledares utsagor och varningar.

Kaifas ord besannades ju, trots vem han var och vad han stod för. "En dog ju för alla."

Han var ju inte en sann profet precis. Han uttalade ändå en slags profetia om något så centralt som Jesu död.

Han talade enl Joh.11 profetiskt över ett brott som han själv samtidigt var djupt delaktig i:

"Men en av dem, Kaifas, som var överstepräst för det året, sade till dem: »I förstån intet,

50. och I besinnen icke huru mycket bättre det är för eder att en man dör för folket, än att hela folket förgås.»

51. Detta sade han icke av sig själv, utan genom profetisk ingivelse, eftersom han var överstepräst för det året; ty Jesus kulle dö för folket.

52. Ja, icke allenast »för folket»; han skulle dö också för att samla och förena Guds förskingrade barn.

53. Från den dagen var deras beslut fattat att döda honom.
---
Man gör visserligen klokt i att inte låta sig ledas eller styras av falska kristna ledare men det verkar ändå som att man kan lära sig något av dem i bland.

Alltså, om man lyssnar till dem på rätt sätt. Det innebär att man tar dem för vad de är:

"Falska ledare". Man bör nog framför allt ha så lite med dem att göra som möjligt, å andra sidan.

Åtminstone vissa av dagens falska förkunnare har en speciell sorts dubbelhet.

De kan varna för vissa saker i bland, men i själva verket så varnar de för sig själva!
---
Då de varnar för villfarelse, falska lärare etc. så ligger deras ord i linje med Bibelns - liksom Kaifas ord gjorde.

Trots att Kaifas var djupt delaktig och skyldig till att Jesus korsfästes, så fick han tala profetiskt över Jesu frälsande död.

Blev Kaifas försonad med Jesus innan hans tid var ute? Om inte så ska han stå till svars för korsfästelsen av Jesus, tillsammans med många andra.
---
Falska kristna ledare kommer på liknande sätt att stå till svars för att de hindrat Jesu tilltal till folket och i stället ställt sig själva i centrum.

De har inte släppt fram Guds Ord i Guds Församling så att människor fått möta Jesus.

På det sättet har de stängt himmelriket för människorna. Själva kommer de inte ditin, enligt Jesu Ord i Matt 23:13.
---
Det är samma problem idag: "Sanningen får inte komma fram!"

Falska ledares varningar kan verka vara både bibliska och befogade -- Men samtidigt så lömska och falska.

Vi har att göra med Ormens kluvna tunga och gift.

Detta gift kan bedöva, och förblinda de lyssnare som inte är vakna över vad som idag sker inom svensk kristenhet. Resultatet är förödande och förvirrande --Babel.
---
Falska kristna ledare kan som sagt på något sätt förutsäga /varna för avfall från Gud, men de är själva likväl, samtidigt en stark bidragande orsak till att avfallet sker.

Då de varnar för faran för falsk undervisning i Guds församling etc. så målar de samtidigt ett självporträtt.

För en och annan lyssnare, så avslöjar de därmed sig själva medan merparten bara tycks gapa och svälja betet.

Hoppas att det blir allt fler som förstår detta fenomen. Alltså att de i själva verket varnar för sig själva.
---
Vem vill förresten vara i Kaifas kläder eller i en falsk kristen ledares kläder då tiden är ute och det blir dags för dem att möta Jesus -- På riktigt?

Vad ska man tro om följande artikel?:

"ttp://www.varldenidag.se/index.php?option=com_content&task=view&id=1439&Itemid=29

Har vi här att göra med en sann eller falsk profet?

Finns det kanske något mellanting eller "ett både och" ?

En respons på ovanstående artikel som tackar för det skrivna 08-03-14:

http://www.varldenidag.se/index.php?option=com_content&task=view&id=1648&Itemid=29

Författaren till artikeln ovan ska för övrigt tala på Livets Ord i Uppsala onsdagkväll 23 april -08.

http://www.livetsord.se/default.aspx?idStructure=1141

Där heter det om honom att:

"hans budskap är evangelistiskt och profetiskt."

Han var där förra året eller möjligen 2006 och talade och återkommer alltså snart.

Vi får alltså strax veta vad han ska säga denna gång. Förra gången gick mötet att se på nätet via Livets Ords hemsida. Möjligen var det direktsändning.

Han verkar trivas och höra hemma i Livets Ords miljö. Skulle denne man inte avslöja förkunnelsen och verksamheten hos Livets Ord, om han vore en sann profet? Är det kanske så att en sann profet tiger av vishet i ett dylikt läge?

Skulle en gästande profet tänka sig att belysa den obibliska JDS-läran? - Ett tungt och giftigt bagage som fortfarande inte är utrensat ur denna rörelse.

Har Livets Ord t.e.x. tagit avstånd från och beklagat all bibelstridig Jds-undervisning, som där har förekommit i tal och skriftlig form under årens lopp?

De har ju på detta sätt förmedlat falsk undervisning via den bibelstridiga Jds-läran. Varnar en sann profet för sådant som Livets Ord fortfarande har i sitt bagage eller tiger han t.e.x. p.g.a vishet?
---
I tidningen Dagen år 2004 kan man - läsa att Ulf Ekman fortfarande står för Jds-läran. Se tidningen Dagens recension av Ulf Ekmans bok: "Grunden för vår tro" som egentligen är boken "Doktriner" i omarbetad upplaga.

http://www.dagen.se/dagen/Article.aspx?ID=58587

man måste logga in som prenumerant för att kunna öppna artikeln)

---

Falsk kristen förkunnelse och falska profeter gör stor skada bland Guds folk, oavsett hur mycket de än varnar för avfall, talar om väckelse, enhet, helgelse osv.

Kopplingen mellan falska profeter och tillståndet i Guds församling är påtaglig och inte särskilt långsökt heller.

Finns det då något samband mellan tillståndet i ett land och falska profeter?

Jeremia säger:

"....ty från profeterna i Jerusalem har gudlöshet gått ut över hela LANDET" Jer.23:15

Tung läsning med tanke på vad som sker i vårt land idag.

Inte heller speciellt långsökt samband eftersom Guds församling är satt att vara ljus i tillvaron och förmedla Guds närvaro.

Falska profetiska budskap däremot, förmörkar tillvaron och släpper lös destruktiva krafter i samhället.
---
Man blir inte bara plötsligt en falsk profet över en natt. Det är nog en betydligt längre process än så.

Det kanske ändå inte är så svårt att falla och bli en permanent eller tillfällig falsk vägvisare, som man kan föreställa sig.

Vi är alla svaga för synden och det finns ju många frestelser - inte minst för dem som predikar. Det är nog inte lika enkelt att bli sund igen men det är fullt möjligt.

Än så länge finns det tid för fallna kristna förkunnare och ledare att omvända sig och få upprättelse hos Jesus.

Det känns visserligen som något av ett önsketänkande men må detta under snart ske med en stor del av de fallna och bedragna kristna ledarna och vägvisarna.

Samt att Gud sänder "Bileams åsna" i vägen för de kristna ledare som idag är på väg att luras in i fällan.

Dessa redan bedragna vägvisare som för närvarande härjar och mörklägger en stor del av Guds församling i Sverige, kan bli något helt annat om Gud får gripa in! Det är vår förhoppning.

Då skulle det förmodligen bli ett andligt uppvaknade i vårt land som är värt namnet.
---
Bibelns Jesus är ständigt full av Nåd och Sanning.
Han förmår trots allt, att frälsa alla som söker sig till Honom och Hans kors.

Alla som vill omvända sig till Gud, får NÅD, för vilken gång i ordningen det vara må. JA, ALLA!

Slut citat från en mailskribent
---

Re: öppet mail till Sten - Gunnar Hedin

Jes. 30:1-2, 7 "Ve er,
ni vanartiga barn,
säger HERREN, ni
som gör upp rådslag,
som inte kommer
från mig, och sluter
förbund,utan att min Ande
är med,så att ni därigenom
hopar synd på synd.

Ni som drar ned till Egypten
utan att ha rådfrågat min mun,
för att söka ert värn hos Farao
och en tillflykt under Egyptens
skugga.

Ty Egyptens bistånd är
fåfängt.."


Jes. 30:8-11 "Så gå nu in
och skriv detta på en tavla
som må förvaras bland dem
och teckna upp det i en bok,
så att det kan bevaras för
kommande dagar, alltid
och evigt.

Ty, det är ett gensträvigt folk
trolösa barn, barn, som inte
vill höra Herrens lag,

utan säger till siarna: "Upphör
med era syner" och till profeterna:

"Profetera inte för oss vad sant är;
tala till oss sådant som är oss
välbehagligt, profetera bedrägliga ting;

VIK AV FRÅN VÄGEN, gå åt sidan
från stigen, skaffa bort ur vår åsyn
Israels Helige".

Re: öppet mail till Sten - Gunnar Hedin

Sänt till Sten-Gunnar Hedins blogg, 080423:

Problemet med organisationsbåten (Pingst ffs och samfundet Pingst) är inte kapten på skutan, han är kanske den bästa man kan hitta, utan själva båten. När den skulle till att byggas, stod där en Guds apostel och profet - Bo Hörnberg - och sa, bygg inte den båten; men byggarna lyssnade inte till det rådet, från den gamle gudsmannen. Bo Hörnberg sa, att det bygget, om det blev av, skulle komma att splittra Pingströrelsen.

Problemet med båten är i själva verket, att Gud inte är med, varken i samband med bygget eller med på resan; inte därför att Han är avogt inställd till folket, till ledningen eller resenärerna, utan därför att Han har helt andra planer för dem: planer som är en fortsättning på pionjärernas arbete, i vars arbete de fått gå in.

Det är Gud som en gång begynt det goda verket "Pingströrelsen", oaktat dess många mänskliga fel och brister, och det är därför också Han som vill bygga vidare på det verket; genom vår tids byggnadsfolk och ledare. Och när Gud Själv bygger, är Byggledare - genom Sin Andes redskap - då bygger Han med material från Sitt Eget Ord - guld, silver och ädelstenar/oförgängligt material - och helt enligt Sitt Ords ritningar: MÖNSTERBILD.

Därför: Skjut inte på kaptenen, utan montera ned båten, dess förr dess bättre. Och en sak är säker: Gud kommer att vara med i det arbetet!

Sven-Erik Sköld

Re: öppet mail till Sten - Gunnar Hedin

Sänt idag till Sten-Gunnar Hedins blogg:

Guds och Jesu frid.

Lewi Pethrus sa vid något tillfälle: "En död lax flyter med strömmen, men en levande simmar mot". Själv menade han sig ha laxnatur, d.v.s. en levande sådan.

F.n. går strömmen mot Rom och Påvekyrkan, och enklast är ju då, att bara flyta med; men det kan ju fortfarande inte de som begåvats med laxens natur; d.v.s. den natur som är verksam hos den levande laxen.

Till det kommer ju också, att det är Ordet som avgör om vår väg är den rätta; och alltså inte - som är enda alternativet - en olycksväg: Det är därför vi fått Ordet, för att kunna avgöra den saken.

Med mina varma brodershälsningar!

S-E Sköld

Re: öppet mail till Sten - Gunnar Hedin

Till Sten-Gunnar Hedins blogg i dag:

Sten-Gunnar - Broder i Kristus!

Det som är för suddigt, otydligt och förvirrat blir aldrig begripligt; inte för någon. När Han kommer som är Sanningens Ande upplyser Han den kristnes väg, som är Guds Ords väg, och avslöjar därmed alla falsarier. Och dessa falsarier/förfalskningar skall - enligt JESUS - vara många i sluttiden, d.v.s. nu strax innan Hans återkomst.

Genom Andens tal, som är Guds Ord, blir församlingen/kyrkan begriplig - ja profetiskt - men inte alltid därför mer attraktiv för världen; för världens tänkesätt och ande, eller för kristen ljumhet; som ju influerats av världen.

Många följde som bekant JESUS, men många lämnade Honom också: då svärdet - Guds Ord svärd - trängde för djupt in i deras innersta. Man ville helt enkelt inte följa JESUS på Hans villkor, utan på sina egna och det går aldrig.

Andens luttringseld - när den kommer, för den kommer - utvisar vad som är guld och vad som inte är det. Anden bekräftar alltid sanningen och avslöjar alltid lögnen. Det är därtill Han är sänd, för det klarar ingen Människa, Honom förutan.

Med mina varma brodershälsningar!
Din vän och broder

S-E Sköld

Re: öppet mail till Sten - Gunnar Hedin

Till pingstledare över hela landet 080520:

Syskon i tron - Jesu frid!

Var står det skrivet, att Gud vill ha främmande läror/blandläror i Sitt Eget hus, i Sin församling? Och var står det skrivet, att Han inte skulle förmå att rensa Sin Egen loge, Sitt Eget hus, och det noggrant; ja, förmå rycka upp alla främmande läror med sina rötter?

Och var står det skrivet, att Han vill så blandsäd – ogräs tillsammans med vetet – i Sin Egen åker och ut i Sverige och världen? Vem har fått oss att tro det?

Ja, inte är det Gud. Alltså måste det vara Hans ovän: då det inte finns något annan att misstänka/peka ut.

Med mina varma brodershälsningar!

Sven-Erik Sköld

Re: öppet mail till Sten - Gunnar Hedin

Så här skriver biskop Anders Arborelius, i sin bok Trosmeditation:

”I de heligas samfund vill Kristus göra alla heliga. Ingen är utestängd. Han som är rättfärdighetens Sol vill lysa över alla och rädda dem. Gränsen mellan syndare och helgon är aldrig oöverstiglig. Inte heller den mellan kristna och icke-kristna.

Påven Johannes Paulus II i bön vid Mahatma Gandhis grav bekräftar detta faktum. De heligas samfund visar sig vara en gränslös verklighet. Bara ett medvetet nej till Gud kan avskärma oss från helighetens överflödande rikedom.” (Sid. 145)

”Bönen för de döda har kallats den mest osjälviska formen av all förbön. Vi behöver inte släpa på en börda av skuldkomplex på grund av allt vi underlåtit att göra för dem som nu är döda.

Vi kan alltid be för dem. Vi kan hjälpa de döda som renas på andra sidan, att få träda fram inför Guds anlete befriade från allt som är syndigt och orent.” (Sid. 147)

Om skärselden skriver han.

”Även den människa som inte anpassat sig helt efter Gud under sitt liv på jorden får en sista möjlighet att göra det i det s.k. mellanstadiet eller skärselden.

Vi får betrakta denna renings- och tillvänjningskur till himlens glädje som en kärleksfull Faders sätt att återföra sina trilskande ungar eller knarkande tonåringar till hemmets trygghet, förutsatt att de innerst inne vill tillbaka och har ångrat sina snedsteg.”(Sid. 228)

”I samband med de nutida Mariauppenbarelserna, där Maria enligt egen utsago är den som håller tillbaka Guds rättvisa dom och vrede över mänsklighetens synd, får man ett bestämt intryck av att Gud själv tycks åtlyda henne som är Guds moder.” (Sid. 186)

I år har Arborelius beslutat att om du gör en vallfärd till S:t Pauli församling i Gävle kan du ta emot fullständig avlat under förutsättning att du uppfyller de vanliga villkoren.
---

Min fråga till Sten - Gunnar, som skrivit 2 böcker tilllsammans med Arborelius:

Anser Du att det är sann kristen tro som Arborelius här framför? Ställer Du Dig bakom den tro som Arborelius här förmedlar?

Ställer Du Dig även bakom vad Arborelius skriver i boken tillsammans med Dig om "påven som Kristi ställföreträdare på jorden" och "Marias syndfrihet"??

Om Du inte håller med, varför säger Du då inte ifrån i klartext, att vad Arborelius här framför faktiskt är förförelse och villfarelse!???

Med Din tystnad kring dessa villfarelser som Arborelius framför, så kan man bara tolka det som att Du även själv bejakar denna förförelse - eller?

HaFo

Re: öppet mail till Sten - Gunnar Hedin

Hur skall man kunna fråga den vilsne om vägen, eller den blinde om att få dennes vägledande hand?

Sten-Gunnar Hedin är andligt blind och döv, på grund av sin ohörsamhet mot Gud. Också det lovar oss Guds Ord: att vår ohörsamhet får just sådana konsekvenser: att vi inte längre vet vart vi går.

Re: öppet mail till Sten - Gunnar Hedin

Öppet mail till Dig Sten – Gunnar Hedin!

Känner jag blir så förtvivlad när jag i DAGEN, åter igen påminns om Ditt vilsna samröre med katolicismen och dess företrädare.

http://www.dagen.se/dagen/Article.aspx?ID=160549

http://www.dagen.se/dagen/Article.aspx?ID=160550

---

Hur kan det komma sig att Du Sten – Gunnar, så fullständigt stängt öronen för gräsrötterna i den rörelse, som Du haft förtroendet för att leda?

Hur kan det komma sig, att Du så fullständigt ignorerar alla varningar för att Du är inne på en ”olycksväg” och leder folket vilse?

Du har bombarderats med fakta kring vilken förförelse som ligger i katolicismen och trosförkunnelsen, men själv ser Du knappast denna förförelse, eljest så skulle Du ju inte kunna samarbeta med dessa villfarelser och dess företrädare, utan istället varna för denna förförelse.

Om Du varnade för dessa förförelser, så skulle Du uppträda som den herde för hjorden inom Pingst, som Gud ämnat.

Men nu ger Du alltmer utrymme för det avfall, som ska möjliggöra antikrists inträde på arenan, och drar det avfallet in i den rörelse, som Du fick förtroendet från Gud och människor, att leda.

Var ligger felet? Varför lyssnar Du inte Sten – Gunnar till alla varningar, utan är på väg att förhärda Ditt hjärta!?
---

Jag sänder detta mail till Dig, som ett ”öppet mail”, på hemsidan under MIN ÅSIKT, där Du då får all möjlighet i världen, att ”inför fåren”, förklara Dig, kring vad Du egentligen håller på med och vad som egentligen driver Dig??
---

Tycker uppriktigt sagt, att det är för bedrövligt, att Du aldrig egentligen inför den rörelse, som Du haft förtroendet att leda, aldrig gett några klara besked, över vad Du anser om den uppenbara förförelse, som finns i katolicismen.

Du harf aldrig gett synpunkter kring denna förförelse utifrån deras egen katekes, där påven ses som Kristi ställföreträdare och ofelbar när han uttalar sig i lärofrågor och utövar ”Petri – ämbetet”.

Där utifrån samma katekes, så har Du inga synpunkter på, att Maria betraktas som syndfri, är himlafaren med kropp och själ, medåterlöserska, himlens drottning och ska anropas om hjälp i förbön och där ikoner och reliker ska vördas som om de i praktiken vore bärare och förmedlare av andligt liv från Gud.
---

Var finner Du Sten – Gunnar stöd för katolicismens lära, att Jesu offer på korset inte var tillräcklig, givet en gång för alla, utan måste upprepas i ”ett oblodigt offer” vid brödsbrytelsen, där Jesus ånyo offras, genom att förvandla sig till och förmedla sin kropp och blod med brödet och vinet?

Inser Du inte Sten – Gunnar, att vi här i dessa läror har tillägg till Skriften, i den katolska traditionen och katekesen, som gör att vi här har att göra med en ”annan Jesus och ett annat evangelium, förmedlad av en annan ande”??

Varför ställer Du då Sten – Gunnar, upp på att förmedla en annan Jesus och ett annat evangelium och inte istället varnar för det? Det är ju helt obegripligt!

Vad har Du själv för förklaring?
---

Du har heller aldrig gett klara besked över var Du egentligen står i förhållande till trosförkunnelsens förförelse! Varför? Ser Du inte förförelsen där?

Dessutom möts nu trosförkunnelsen och katolicismen, i förberedelsen av människors sinnen och hjärtan till att förbereda det avfall, som Bibeln säger ska möjliggöra ”en annan/ en istället för/ en falsk Messias/ antikrist”/ inträde in på arenan.

Varför varnar Du inte som en herde för fåren, för detta skeende Sten – Gunnar? Ser Du inte detta skeende som pågår mitt framför Dina ögon? Varför?

Istället hejar Du på dessa förförelser och legaliserar och bejakar dessa villfarelser och dess ledare inför fåren i hjorden!

Varför??

Du har här chansen att förklara Dig!

I all omsorg och välmening, om både Din egen själ och de människor som Du är på väg att förleda Sten - Gunnar!

HaFo