HaFo's Debattforum "Din Åsikt"
Start a New Topic 
Author
Comment
Guds Ord är Vägledare och Väktare!

Guds Ord är Vägledare och Väktare. Sanna Ordets tjänare/förvaltare blir därför med nödvändighet Ledare och Väktare i en och samma person.

Ledare, ledd av Ordet, för att visa Guds folk - fårahjord - Guds väg, och Väktare för att vaka över Guds hjord, så att inga villoläror/lärare på smygvägar kommer in och förvillar hjorden.

Om därför denna dubbla funktion inte finns bland Ordets förvaltare, beror det således inte på Ordet, utan på det faktum att förvaltarna då inte fullgör sin uppgift, d.v.s. sin plikt.

Nu - i vår tid - förhåller det sig så, att villolärare med sina villoläror inte behöver komma in i kristenheten via smygvägar, då de blir personligt inbjudna genom huvudentrén.

Re: Guds Ord är Vägledare och Väktare!

Och vem bjuder in dem? De som skulle tillse att de inte kom in i fårahjorden, tillsammans med sina villoläror! Kan det bli mycket vilsnare?!

--

Därför, Tack alla Ni som kämpar för den "sunda läran", den lära som återfinns -och har stöd i Guds Ord, Bibeln.

Den lära som JESUS och Hans apostlar förkunnade, förvaltade och själva efterföljde.

--

Vad har väl då jag för mandat att tacka för Er insats?

Jag gör det på mina egna barns och barnbarns -och alla andra nu levande människors - eviga själars - vägnar.

Ni är på rätt väg: då Ni räddar både Er själva och andra som tar vara på det Ni skriver, här på sidorna såväl som i alla andra liknande sammanhang.

Håll ut, står det i Guds Ord.

Ni råkar leva just i den tid då villolärorna/lärarna enligt Bibeln, Guds Ord, skall vara många. De har gått ut för att om möjligt "bedra jämväl de utvalda",

Guds församling.