HaFo's Debattforum "Din Åsikt"
Start a New Topic 
Author
Comment
Nödrop från mitt hjärta!

Kristen enhet i en förberedelse av antikrist som Kristus

Jag vill delge den förfäran jag upplever, när jag ser framför mig i det andliga skeendet, hur Pingst. Trosrörelsen och Katolska Kyrkan, kommer att göra gemensam sak i att förbereda människors hjärtan och sinnen, till att skapa jordmån för att hälsa antikrist välkommen som Kristus.

Hur ska man kunna undgå detta, den sista tidens största bedrägeri, när man blir övad i att igenkänna det som ett verk av Kristi Ande, i den antikristliga förkunnelse och de ockulta manifestationer som sker inom Katolska Kyrkan och Trosrörelsen och när även nu Pingst tycks bejaka detta som ett verk av Guds Ande?
---
I mina ögon är "den andliga arenan" idag en spegelbild " av den världsliga, politiska arenan" i sin förberedelse av antikrists framträdande.

Personligen är jag övertygad om, att den politiska plattform med "embryot", genom sin konstruktion som EU utgör, till den värsta diktatur världen någonsin skådat (som till en början helt naturligt kommer att ha "en ljusets och fredens lyster"), kommer att utgöra antikrists politiska spelfält.

Jag tror nog att här finns ett samband kring andligt klarseende, sitt förhållningssätt till EU och synen på den antikristliga strömning, som genom Trosrörelsen och Katolska Kyrkan drar fram, för att där, samtidigt, på den "andliga arenan", förbereda antikrists "spelfält" på det området, genom â€den falske proftenâ€.

----
Detta kommer att gå hand i hand. "Spegelbilden" gäller även den enhet som förespråkas inom EU och den enhetssträvan som jämsides försiggår inom kristenheten.

Allt är en förberedelse "i ljusets, fredens, toleransens och enhetens gestalt", för antikrists framträdande.

"Spegelbilden" gäller även hur de politiska ledarna â€går i otakt†med folket och försöker istället för att företräda dem, mot deras vilja, manipulera dem in under†elitens†syften och mål.

Såväl den politiska som den andliga â€elitens†syften och mål.

Den politiska ovilja att lyssna till â€fotfolketâ€, återspeglas på den andliga arenan, när â€fåren†i oro och bävan inför vad som sker, försöker vända sig till sina ledare.

Men precis som på den politiska arenan, så går ledarna â€i otakt†och viftar bort â€fårens oro†som lyssnar till â€Herdens röst†och försöker istället få dem att tro, att den antikristliga avfallets röst som idag ljuder på den andliga arena,, är Guds röst och verk!
---
Det förvånar mig att tydligen många av de kristna ledarna, inte ser dessa sammanhang och skeenden. Men kanske är det så, att om de såg, så kunde inte profetian om avfallet och antikrists framträdande bli möjligt?

Må Gud beskydda fåren och de andliga ledarna i detta skeende! Att ge sig in i någon form av samarbete med vare sig Trosrörelsen eller Katolska Kyrkan, är som att sticka in huvudet i en bikupa, där man lätt blir som en "boxboll" i de "onda andarnas spel" och föremål för ockulta krafter, som där är verksamma.

Det kan visserligen ge "skenbara lyft", men skapar "andlig dimma" på längre sikt.

Det leder inte bara till en kamp om de olika andliga rörelsernas roll i skeendet, utan en kamp om varje själ personligen.
---

Ber att de andliga ledarna förblir vakna över falsariet både i Trosförkunnelsens och Katolska Kyrkans läror och utövning och inte faller offer för de senares manipulativa strävanden att återinföra "alla avfälliga utbrytningar in under den sanna moderkyrkan" - den Katolska Kyrkan.

Dess företrädare är i detta skeende som "kameleonter" i sin taktiska uppläggning. Men det inser tydligen inte de andliga ledrarna, utan känner sig kanske "smickrade"?
---
Må Gud välsigna och bevara de kristna ledarna i den andliga strid som pågår Kring deras position och personer!

Må de inte luras av den infiltration, som både Trosrörelsen och Katolska Kyrkan systematiskt eftersträvar och inte luras med i "avfallet" och förberedelsen av antikrist som Kristus!
----
Detta avfall kommer i kristna kretsar att kallas för väckelse och framgång för evangeliet. Allt under manifestationer av tecken och under som "ska förvilla jämväl de utvalda".

Må Gud ge de kristna ledarna personligen kunskap, vishet och andlig profetisk klarsyn att genomskåda detta skeende, som är långt framskridet och att de personligen blir bevarade i sina hjärtan, som jag upplever som gott och välmenande hos många av våra kristna ledare!

Många är de som i detta skeende ska omnämnas, som att de "med seende ögon ska de alls intet se och med hörande öron ska de alls intet höra".

Men "de som har öron till att höra", kommer att höra och Gud, är den som i slutändan dömer rättvist och vet vilka som av hjärtat hör Honom till, i en sann förtröstan till vem Jesu Kristi person är och har gjort, ser betydelsden av offret av Kristi persons kropp och blod på korset, utan beblandning med villoandar och avgudadyrkan.

HaFo

Re: Nödrop från mitt hjärta!

Tjahaja!

Allvaret i detta inlägg, var tydligen inte så intressant och angeläget eller?

Det var tydligen inte ens värd en kommentar.

Liknelsen från Jesus om de som somnade och saknade olja i sina lampor, är nog tyvärr, en verklighet idag.

Och snart "kommer brudgummen"!!
---
Och vad som synes viktigast idag på den andliga arenan, inför Jesu ankommst, är "häftiga upplevelser, helanden och mirakler, dansa och sjunga, uppleva inre helanden, vinna världen i en yra av falsarier.

Människor kommer att vara så duperade av antikrists ande, så de är beredda att hälsa plagiatet antikrist välkommen som Kristus.
---
Vem Jesus egentligen ÄR, betydelsen av offret av Kristi persons kropp och blod på korset och varningen för hur det blir förvanskat, i denna tids allvarliga förvillelser, som katolicismen och trosförkunnelsen, verkar ha noll prioritet. Inte minst bland de andliga ledarna som ska vara herdar för fåren.
---
Bara man får ha det häftigt och skönt och nå "överflöd på livets alla områden", eller så "späka sig" i ett kloster och framstå som väldigt from i en total uppgivenhet.
---
Varför är det så svårt för människan att "finna proportionerna", se var vägen går och inte behöva fastna i ********

HaFo

Re: Nödrop från mitt hjärta!

HaFo skriver "Bara man får ha det häftigt och skönt och nå 'överflöd på livets alla områden', eller så 'späka sig' i ett kloster och framstå som väldigt from i en total uppgivenhet."

Innebär klosterliv att man späker sig och försöker framstå som from och totalt uppgiven. Nu vill jag inte tala för klosterväsende, men inget är mer fel än det du skriver. :-)

En poäng ändå i det du beskriver är synen på trosrörelsen respektive den katolska läran. Av er beskrivning framgår att de skulle vara varandras motpoler, men ändå säger ni att de skall bli en enhet.. Mycket märkligt och ologiskt.

Re: Nödrop från mitt hjärta!

Den antikristliga anden och förnekelsen av vem Jesus ÄR och betydelsen av offret av Kristi persons kropp och blod på korset är vad som förenar i dessa förförande lärosystem.

Så därför blir det paradoxalt nog så, att UE som tidigare talat om katolska kyrkan som "skökan" och katolska kyrkan, som ansett trosförkunnelsen vara en villfarelse, nu börjar enas kring det "avfall" Bibeln tecknar ska ske innan antikrist träder fram.

Logiskt? Nej, men ändock sker det mitt framför våra ögon och de andliga ledarna säger ingenting, utan verkar heja på.

Logiskt? Nej, men märkligt och ett faktum!

HaFo