HaFo's Debattforum "Din Åsikt"
Start a New Topic 
Author
Comment
Manipulation

Fick mig ett mail tillsänt med anledning av ngt som Ekman skrivit i Världen idag:

http://www.varldenidag.se/?aid=3516&sessId=6nozGSdO

Mailavsändaren undrar:

â€Vad är Ekman ute efter här kan man undra? Jag tycker att han verkar jobba på ett självporträtt i denna artikel. Är det inte så att den person som saken gäller, ofta projicerar sig på andra men avslöjar därmed sig själv?â€
----
Efter att ha läst vad Ekman skriver, så stämmer nog här uttrycket: â€den som sa det var detâ€.

Tycker genom åren att det varit ett genomgående drag hos Ekman och här blir det ganska uppenbart, att vad han själv här framlägger som â€villfarelseâ€, egentligen är densamma villfarelse, som han själv egentligen står för i sin representation av trosförkunnelsen och nu på senare tid även genom bejakandet av katolicismens läror.

Märkligt nog är det ofta människor med â€en sådan funktionâ€, som lyckas "skapa sig positioner" och som lyckas med att dupera och manipulera och få makt och dominans.

Nog är det märkligt att människor inte märker att här föreligger ngt "väldigt galet" med Ekman. När han â€går emot†vad han egentligen själv står för, bejakar och framför, men talar om det â€i tredje person†och inte själv ser att han â€är den mannenâ€.

Varför är kristna de mest lätta att manipulera, kan man undra. Det borde ju vara tvärtom!!

HaFo

Re: Manipulation

Om man bara läser artiklar för att hitta fel.. så kanske det inte är så uppbyggligt. Då blir det bara nedbrytande istället.

Re: Manipulation

Det kan också vara nedbrytande och framför allt bedrägligt att läsa artiklar som ovan, om man inte tar med "det observandum", som jag angett.

Varför J-sson, ska Du bara "klanka" rent allmänt, utan att egentligen i SAK tillföra ngt väsentligt?

Har Du någonsin själv funderat över det? Du menar att andra bara "klankar", men själv är Du ju "klankningsministern himself"!!

Hoppas alla ändå tar till sig "detta observandum", ovan, inför Ekmans manipulativa konstutövning!

HaFo

Re: Manipulation

HaFo skriver "Varför J-sson, ska Du bara 'klanka' rent allmänt, utan att egentligen i SAK tillföra ngt väsentligt? Har Du någonsin själv funderat över det? Du menar att andra bara "klankar", men själv är Du ju "klankningsministern himself"!!"

Men ärligt talat, HaFo. Har du själv läst ditt öppningsinlägg? Det innehåller enbart klander.. Liksom många andra inlägg som du, Sköld, etc skriver. Ni skriver bara problem, bara om saker som ni upplever är fel, hittar ni något någonstans som ni upplever är fel så tar ni upp det här i forumet, osv. Många inlägg som skrivs handlar just om bekymmer, fel, problem, petitesser osv osv.

Det jag säger är att det är fel att göra alla dessa personliga påhopp som ni gör på olika människor.

Re: Manipulation

J-sson:

"Det jag säger är att det är fel att göra alla dessa personliga påhopp som ni gör på olika människor."

Att Du själv J-sson "hoppar på", de som varnar för villfarelse, som ledande kristna ledare förför fåren med, det är i Dina ögon "inga påhopp"!!

Åter igen vilka är "ni" och vilka är då "vi" som Du försvarar? Och vad står enligt Dig "ni" och vad står då (de som är tydligen på Din sida ) "vi" för, rent i sak kring vem Jesus Är, BETYDELSEN AV OFFRET AV KRISTI PERSONS KROPP OCH BLOD PÅ KORSET?

Förvanskar "ni" det, eller förvanskar "vi" det och isåfall hur?

Kom igen nu i sak J-sson! Och lämna
"klagoministeriet" gentemot dem som försöker fokusera vem Jesus ÄR, betydelsen av offret av Kristi persons kropp och blod på korset och hur det blir förvanskat i trosförkunnelsen och katolicismen, människor till förförelse och evigt fördärv!

Var lite positiv J-sson och bejaka vem Jesus ÄR och betydelsen av offret av Kristi persons kropp och blod på korset och ta Bibelns uppmaning om att varna för där detta blir förvanskat på allvar!

Allt gott till Dig J-sson!

HaFo

Re: Manipulation

HaFo skriver "Att Du själv J-sson 'hoppar på', de som varnar för villfarelse, som ledande kristna ledare förför fåren med, det är i Dina ögon 'inga påhopp'!!"

Nej, det gör jag inte alls. Däremot tycker jag illa om de grova personangrepp som ni gör på allehanda människor. Exempelvis kan jag nämna det som Sköld tillskriver Hedin i det här forumet. Ett annat exempel är vad katolikerna får utstå. Och då är det plötsligt rätt att spy galla över människor...

Men resonemangen med dig går bara runt. Det är troligen inte någon idé att alls fortsätta resonera med er... !?

Re: Manipulation

Och igen vilka är "er" och vilka är då "vi" som Du försvarar J-sson?

Fortfarande inget i sak från Dig, bara "kverulans" över dem "som har mage" att fokusera vem Jesus ÄRbetydelsen av offret av Kristi persons kropp och blod på korset ochg hur det blir förvanskat i både trosförkunnelsen och katolicismen.

Men det bekymrar Dig tydligen inte. Bara Du får "tvåla dit", dem som står upp för vem Kristus ÄR och betydelsen av offret av Kristi persons kropp och blod på korset och avslöjar var det blir förvanskat!

Det synes vara Ditt "stora uppdrag"! Eller?

Men trevligt att Du "livat upp" samtalen här J-sson. Men please, kom igen lite mer i sak!!

HaFo