HaFo's Debattforum "Din Åsikt"
Start a New Topic 
Author
Comment
View Entire Thread
Re: Zak Poonen

Det finns lite mer att fundera över bl.a. kring Zak Poonen:

Några personer som har påverkat Zac:

Madam Guyon

Jessie Penn-Lewis

Watchman Nee

Sadhu Sundar Singh

A.W.Tozer

http://www.cfcindia.com/books/the-day-of-small-beginnings

1. Sadhu Sundar Singh har påverkat Zak i

The Day Of Small Beginnings By : Zac Poonen

De flesta indier känner att kristendomen är en västerländsk religion. De anser också att kristna arbetare i Indien alla betalas av agenter i amerikanska organisationer och predikar enbart på grund av att de måste skicka rapporter till väst, för att få mer dollar (eller euro) så att de kan leva i lyx.

Så jag kände att jag måste göra allt för att ta bort detta felaktiga intryck från medvetandet hos mina kolleger-indier, om mitt vittne till dem skulle kunna vara effektiva.

Som Sadhu Sundar Singh sade en gång: "Vi måste ge livets vatten till våra kolleger-indier i en indisk cup".

Att Zac här nämner Sadhu Sundar Singh är speciellt intressant, eftersom Sadhu Sundar Singh, var påverkad av Emmanuel Swedenborgs ockulta andliga galenskaper !!

Sadhu Sundar Singhs Kristna rykte blev illa tilltygat i Kristna kretsar när det kom fram att han påstod sig ha talat med Emanuel Swedenborg i andevärlden.

Zak Poonen ger fortfarande i denna situation, så obekymrat likväl på sin hemsida öppet reklam för Sadhu Sundar Sing!!! Anmärkningsvärt!!

Sundar Singh hade också gåvan att gå ut ur kroppen och in i andevärlden, och tala med andar och änglar. Essensen i hans syn på andevärlden finns i den lilla skriften "Syner från andevärlden". I slutet av den boken skimtar hans universalism, tron på allas slutliga frälsning.

HaFo kommentar:

Vid det här laget borde det väl ändå otvetydigt framstå hur vilset ute de var som hängav sig till att tro på Zak Poonen och vad som följer i spåren av hans förförelse!

Han tog ofta emot besök, och hade en livlig brevväxling. Han brevväxlade bl.a. med en representant för Swedenborgskyrkan, där det framkom att han talat med Emanuel Swedenborg i andevärlden.

Detta var dåliga nyheter för evangelikala, fundamentalistiska kristna, ty Swedenborg betraktas av dem som kättare.

Så vidare Kring förförelsen i spåren efter den förförelse som svensk kristenhet presterat:

Nu bejakas förförelsen i katolicismen och trosförkunnelsen!! Ta koll på dessas förförelse på tre-skrivare.se http://hf/andliga-striden.htm

Och ta avstånd från dessas förförelse!!