HaFo's Debattforum "Din Åsikt"
Start a New Topic 
Author
Comment
View Entire Thread
Re: LO kring brytning med Leoinid Uikraina


Vill be om ursäkt och ge en korrigering kring mitt inlägg ovan. Jag har blandat ihop Henrik Damenau med Åkerhielm som är missionsdirector på LO. Henrik är en vanlig medlem på LO som delgav sina synpunkter som jag även kommenterade. Hoppas att det inte skapade problem att jag gjorde denna sammanblandning. Hoppas att fakta och de synpunkter jag ville förmedla ändå nådde fram!?

HaFo

Re: LO kring brytning med Leoinid Uikraina


Angående ovanstående ämne så hänvisar jag till en länk som har mycket fakta i ämnet att relatera till:

http://aletheia.se/2014/02/28/om-dokument-livets-ord-ukraina/

Men vill även igen poängtera att "den frukt" vi här ser inom LO och trosrörelsen, enbart djupast sett beror på att man har ett kristet språkbruk med annan betydelse bakom orden, som inte alls handlar om sann kristen tro utan handlar om ett "antievangelium" med en annan Jesus och en falsk ande.

Och det är än mer allvarligt än den uppenbara "vurpa" med lögner, maktspråk och värdelös "kristen ledarstil" som man åstadkommer i brytningen med Leonid i Ukraina. Det är så uppenbart och tacksamt att Aletheia pekar på detta och hur det i grunden handlar om Ekmans vilsna dragning till katolicismen och vilsna maktledarstil.

Men det är lite mer diffust enligt mig, hur vakna man egentligen är på Aletheia, när det gäller hur vilset ute trosförkunnelsen i läran är och faktiskt utgör en i grunden ren villolära av samma vilsna kaliber som t.ex. Jehovas Vittnen. Det kan skapa förvirring om man ser och förmedlar det ena, men inte det andra problemet med Ekman, LO, trosrörelsen och trosförkunnelsen!

HaFo