Alles wat met bassen te maken heeft is welkom!

General Forum
Start a New Topic 
Author
Comment
reparatie Wandre Swedenbass

Hoi,

Ik ben helemaal geen contrabassits, ik duft hooguit soms een basgitaar strelen en ben vooral bezig met synths. Ik heb even gezocht op het forum, maar vond niet direct een antwoord op mijn vraag.

Onlangs kwam ik een EUB tegen voor een meer dan redelijke prijs. Ik dacht dat het wel de moeite was om dat ook even te proberen. Bovendien vond ik het ook een erg mooi instrument.

het gaat om een Wandre Swedenbass (zoals deze).

Nu zit er aardig was gekraak op de potmeter en lijkt het alsof de pickup soms een vals contact heeft. Ik zou zelf natuurlijk met een soldeerbout het instrument te lijf kunnen gaan, maar ik denk dat het misschien de moeite is een professional te contacteren hiervoor.

Kan er iemand me hiervoor een goede referentie geven? Ik woon in België, dus gaat mijn voorkeur uit naar mensen uit het zuiden van Nederland of uit België. Ik wil nog even meegeven dat het dus (volgens mij) vooral om een electrishe en niet om een structurele reparatie gaat.

alvast bedankt.

Re: reparatie Wandre Swedenbass

Lijkt me dat je gewoon bij een contrabasbouwer/reparateur langs kunt gaan bij jou in de buurt. Wel even nagaan of hij verstand heeft van versterking natuurrlijk.

Re: reparatie Wandre Swedenbass

Vriendelijk bedankt. Hiermee kan ik verder.