Alles wat met bassen te maken heeft is welkom!

General Forum
Start a New Topic 
Author
Comment
Recensies

Ik las vandaag een recensie en realiseerde me dat een groot deel van de jazzrecensies geschreven wordt door enthousiaste liefhebbers. Hulde aan deze liefhebbers! We love them. Maar toch: zou het niet geinig zijn als er daarnaast recensies zouden verschijnen van musici die ECHT doorhadden wat er gebeurde op een jazzCD? Ik hoorde vanavond een arrangement van Joshua Redman op de CD Passage of Time waarin hij braaf moduleerde en toen opeens – waarbij de aandacht middels een verdubbeling van tempo werd afgeleid – naar een radicaal andere toonsoort moduleerde. Geniaal! Of dat nou iets is wat een liefhebbende recensent hoort: hmmmmm, nee dus, daar moet je toch echt wel een muzikant voor zijn. Dus ik speel nu met het idee om een soort verlicht recensie-muzikantencollectief te beginnen. Laten we zeggen: elke (verlichte) muzikant recenseert op zijn minst 1 CD. Moet haalbaar zijn, toch? Als het lukt, wordt het een rubriek op deze site. Graag reacties!

Re: Recensies

Wat ook kan, is dat we dan als groep musici elkaars CD's gaan recenseren. Gebeurt het in elk geval vakkundig!