Alles wat met bassen te maken heeft is welkom!

General Forum
Start a New Topic 
Author
Comment
Wieltjes

Dag allemaal!! Vraagje: hoe vervoeren jullie je bas? Je kent dat wel, optreden in het centrum - auto in de parkeergarage, op de kaart vlakbij - maar toch heel ver als je je bas op je rug hebt (ik kan amper lopen met die van mij, omdat ik steeds met de achterkant van mijn onderbenen tegen mijn bas beuk, of andersom). En met een beetje geluk heb je ook nog je versterker in je armen. Ik denk aan wieltjes...maar hoe - wat - waar - echt?

Re: Wieltjes

Je zal er vast al zelf op zijn gekomen, maar ik zou eerst alles uitladen en dan de auto in de garage parkeren. Het is wat omslachtig, maar uiteindelijk wel makkelijk.

Als je toch met de bas op je rug loopt, probeer dan in een sterk naar voren gebogen houding te lopen. Dan kun je ook nog je versterker op een trolley meenemen. Dat scheelt een boel.

Re: Wieltjes

Dag Melvin! Ik probeer idd altijd uit te laden voor de deur, maar soms gaat dat gewoon niet - dit weekend had ik dus zo'n situatie. En ik liep dus inderdaad in een heel vreemde hoek door de stad. Ik heb een karretje voor mijn versterker maar met klinkertjes werkt dat ook niet fijn. Oh, het ondraaglijke leed van de muzikant onderweg...

Re: Wieltjes

Hm ja, ik modder ook maar voort zo. Terwijl ik toch al oneindig veel jaren weet dat er hoezen te koop zijn met wieltjes er vast onder gemonteerd. Uh... Waar ook weer?

Re: Wieltjes

Hoi,

zelf gebruik ik zo´n stepwieltje die in ipv de pen monteer. Alternatief is gewoon op de rug. Het helpt in dat geval als je de riemen goed strak trekt, de bas zit dan hoog op je rug. Ik kan dan zelfs (voorzichtig) fietsen. wel uitkijken bij hanglampen en lage deurposten:)
Louis

Re: Wieltjes

Deze hoes heeft bijvoorbeeld wielen:
http://www.laenenmusic.nl/contents/nl/p5450_Contrabas-hoes_Boston_CB-534_3_4_bas.html