Alles wat met bassen te maken heeft is welkom!

General Forum
Start a New Topic 
Author
Comment
"Darm" snaren

Ik heb een nieuwe contrabas gekocht en nu wilde ik eens wat met snaren experimenteren op m'n oude Musima contrabas. Nu lees ik op TB veel over darmsnaren of synthetische darmsnaren dus ik wilde wel eens wat proberen met snaren die in ieder geval geen metalen kern hebben. Ik heb laatst wel op zoiets gespeeld en dat speelde best prettig maar de eigenaar van die bas had ook geen idee wat voor snaren het waren.

Heeft iemand ervaring met zoiets? Echte darm snaren zijn nogal prijzig dus is er een winkel waar je zoiets zou kunnen proberen?

Re: "Darm" snaren

Ha, dat zouden we allemaal wel willen! Helaas, die is er niet. Elk experiment heeft me tot dusver een smak geld gekost...
Darmsnaren klinken prachtig, maar ze spelen als elastiek; ze vliegen alle kanten op terwijl je speelt. Weet waar je aan begint!

Re: "Darm" snaren

Darm snaren zijn erg prijzig - te prijzig om mee te gaan experimenteren. Je hebt echter ook een goedkoper alternatief: Presto Nylonwound snaren. Ga meer eens googelen - misschien is dat wat. Klinken als darm en spelen erg licht.

Re: "Darm" snaren

Staat nu een setje van te koop op marktplaats, misschien moet ik dat maar eens proberen. Bedankt voor de tip!

Re: "Darm" snaren

Kijk eens op:

http://www.bassico.de

volgens mij is dit de plek waar je het goedkoopst snaren kunnen kopen. Mocht je nog interesse hebben in Presto Nylon Tape Wound (Ultralight) snaren - ik heb hier nog een praktisch ongebeuikt setje liggen...