Alles wat met bassen te maken heeft is welkom!

General Forum
Start a New Topic 
Author
Comment
actie hoogte rockabilly/psychobilly

ik heb gister een (linkse) contrabas besteld (jaja ze bestaan egt linkshandig) bij rikkers
zodra die binnen is gaan ze hem nog iets aanpassen hij is al klaar voor rockabilly/psychobilly
maar ze schaven de toets nog iets bij, zetten er betere (nylon) snaren op en een eigengemaakte
betere kam. maar hij vroeg mij ook hoe hoog ik de actie (hoogte v/d snaren ten opzichte van de toets)
wil hebben of ik er me vingers onder wil kunnen plaatsen om er aan te kunnen trekken of iets dichter op de toets
heeft iemand hier ervaring/tips voor om psychobilly te kunnen spelen.
en hoelang kun je ongeveer met nylon snaren doen ik weet dat die stalen snaren in heet water en soda weer zo goed
als nieuw kunt krijgen maar dat telt vast niet voor nylon snaren.

alvast bedankt

Re: actie hoogte rockabilly/psychobilly

Hallo Fabian,

Als je prima nylon rockabilly snaren voor je contrabas zoekt kijk dan even op myspace bij cordes lamberts. Bij deze Fransman heb ik ook mijn snaren vandaan en die bevallen geweldig. Heb je een set voor 55 euro. Heel ander bedrag dan de 175 euro voor een set Rotosound rockabilly snaren. Voordeel van de Lamberts snaren zijn dat ze geschuurd zijn. Gewone nylon weedwackers zijn erg glad. Ook gaan de Lamberts lang mee. De Rotosound stalen snaren verving ik elke anderhalf jaar en dan waren ze ook echt op.

Vriendelijke groet, Abel Evertz - Roden