Alles wat met bassen te maken heeft is welkom!

General Forum
Start a New Topic 
Author
Comment
Contrabassiste

Een tijdje geleden zag ik op een spaanse site een artikel over een virtuose contrabassiste uit de USA.
had ik nog nooit van gehoord.

Nieuwsgierig als ik ben naar virtuositeit ging ik eens op zoek naar wie ze was.

Nou ja; kijk zelf maar,
kijk vooral eens naar het filmpje op haar website en of je iets opvalt.

Zo niet, kijk dan eens naar haar discografie:

http://www.jenniferleitham.com

Goed weekend!

Re: Contrabassiste

Hi hi, dit was de bassist(e) van Mel Torme. De vervolgvraag: was het rechtshandig als man?

Re: Contrabassiste

"het"?

Re: Contrabassiste

Als je dit filmpje bedoelt, dan valt me op dat "het" een behoorlijk verwaand kreng is. Hoe goed ze ook is...

Re: Contrabassiste

Hoezo? Ze was niet tevreden over haar geluid, komt voor zichzelf op en in een paar seconden is de boel geregeld en kan ze weer verder. Ik geef haar groot gelijk – dit is toch veel beter dan verder spelen met een rotgeluid? Mogelijk inspireerde het incident haar zelfs, want ze speelt hier beter dan op andere filmpjes die ik gezien heb. Wat een leuk thema is dat trouwens!

Re: Contrabassiste

Hoef je inderdaad niet beste Philip, maar er zijn beschaafder manieren om dat duidelijk te maken vind je niet, of ga jij ook zo om met de jongens van het geluid ?

Re: Contrabassiste

Je moet rekenen dat ze al aan het spelen waren, en er gewoon geen tijd was voor diplomatiek overleg. Ze heeft zelfs al de eerste noot van haar solo gespeeld (die, waarschijnlijk door alle stress over het geluid, flink vals is trouwens). Ze roept hard dat ze uit de monitorboxen gehaald moet worden (tenminste, ik vermoed dat ze dat bedoelt, ook al zegt ze PA). Dat moet snel op zo'n moment en ze moet ook roepen, anders hoort niemand haar. Dit lijkt me de enige manier om zoiets in een paar seconden voor elkaar te krijgen... Ik vermoed dat de bas oorverdovend hard stond op de monitorboxen, zodat de muzikanten elkaar niet meer konden horen. Zoiets moet snel opgelost worden, anders loopt de performance compleet in de soep.
Mijn relatie met geluidsmensen is prima hoor.

Re: Contrabassiste

Hij zal haar "periode" toch niet hebben zeker?

Re: Contrabassiste

Hihi.
Dit raakt toch wel aan een fundamenteel probleem, vind ik. Het is zaak om assertief te zijn op momenten dat de uitvoering gevaar dreigt te lopen of jij niet goed tot je recht komt als bassist(e). Jammer als dat soms niet leuk overkomt, maar het moet toch!

Beschaafd

Klagen dat iemand zich niet beschaafd gedraagt, maar tegelijkertijd met "het" naar haar verwijzen. Is dat niet wat hypocriet?

Re: Beschaafd

Sander, wat een onzin jongen en wat erg om me "hypocriet" te noemen. Het woord "Het" werd gebruikt in een vorige post en ik nam het gewoon over voor de grap (GRAP ! begijp je ? )

Erg constructief hoor...

Re: Beschaafd

De laatste tijd zijn we soms nogal gepassioneerd bezig op het basforum. Daar is niets op tegen, maar het is toch zo dat ik kortgeleden een discussie over een nieuwe manier van soleren die ik bedacht had, maar van het forum heb verwijderd omdat hij eigenlijk nergens meer over ging en verzandde in details – terwijl ik nog niet eens had uitgelegd wat mijn nieuwe inzicht was. Felle discussies zijn mooi, als ze over de inhoud gaan en niet over de vorm (houd ik mezelf dus voor). Het zou mooi zijn als dat de nieuwe leidraad wordt voor discussies op dit forum. Laten we blijven discussiëren op een manier dat we ons inzicht verdiepen!

Re: Beschaafd

Philip, je hebt gelijk. Deze discussie is mijlenver verwijderd van het oorspronkelijke onderwerp. Niet meer doen dus !

@Sander : Begijp jou reactie op "het" wel een beetje maar til je er niet wat zwaar aan ? Ik ben er zeker van dat er geen kwetsende bedoelingen achter zaten hoor.

Francis

Re: Beschaafd

@Francis: het gaat om respect denk ik. En het was overigens een vraag die ik stelde ;)