Alles wat met bassen te maken heeft is welkom!

General Forum
Start a New Topic 
Author
Comment
Contrabas verpakking

Volgens mij heb ik de leukste. Ik ben ben vooral verliefd op zijn grote platvoeten (met wieltjes eronder). Plaatje (van plm. 1990):

http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=albumview&a=1&key=FYUONXUU&album=LJCTJ3AZ

Ter vergelijking: ik ben zelf 1,84 m hoog.

groet van maarten

P.S. Volgens horen zeggen bestaat er nog zo'n exemplaar. Wie weet waar en hoe?

Re: Contrabas verpakking

Haha, grappig hoor. Doet hij thuis dienst voor het servies?

Re: Contrabas verpakking

Ik heb eerder zo'n kostelijke koffer gezien met voetjes, maar weet helaas niet meer waar. Hoe zwaar is de koffer?

Re: Contrabas verpakking

Moi Philip,

Het gewicht weet ik zo niet. De "body" is voor het grootste gedeelte gemaakt van plm. 8mm multiplex; dus ga maar na! Ik heb hem ooit één keer meegenomen naar een optreden. Speciaal een aanhanger huren en moesten we hem (met bas er in) met drie man naar het podium dragen.

Deze kist heeft (vanaf ??) tot ergens in 88/89 op de zolder van de muziekschool in Groningen gestaan. Toen was de conciërge er flauw van. Ik was net op tijd om de kapotte kist te redden van het grof vuil. Ik heb hem hersteld en sindsdien dient hij bij mij thuis als "opslag" voor de bas die ik het minst gebruik. Een onhandig ding, een sta-in-de-weg, maar wel een erg leuke en zeer dierbare. Ik ben al meer dan 10 jaar van plan om er een (schaalmodel) replica van te maken voor m'n ukelele; het komt er maar niet van.

groet van maarten

P.S. Jouw Markbass-combo + Rikkers-box gebruik ik nog steeds met erg veel plezier; voornamelijk bij optredens met basgitaar. (Ferdinand was blij dat hij zijn (destijds geïmproviseerde) snoertje weer terughad;))

Re: Contrabas verpakking

Hoi Maarten,

wat grappig die kist! Ik ben zelf een keer met het muziekschool orkest mee geweest naar Frankrijk, die deden een project met wat jazz dingen en ik ging mee als de 'jazz' bassist. Ik weet niet meer precies wanneer dat was, maar ik zat nog op de middelbare school, ik denk rond 2002 of 2003. En toen had ik een baskist van de muziekschool in Groningen geleend, en dat was precies die kist! Heb jij die kist toen misschien even aan de muziekschool geleend? Het was echt precies dezelfde kist met van die voetjes en wieltjes eronder meen ik.

Re: Contrabas verpakking

Hoi Tobias,

De kist die jij mee had naar Frankrijk, was waarschijnlijk het broertje van de mijne. Ik heb mijn exemplaar al vanaf 1988 of 1989 en ik heb hem nooit uitgeleend. Er zitten inderdaad wieltjes onder zijn grote platvoeters, maar wel erg kleine wieltjes.

Het verhaal dat ik over deze kisten gehoord heb is, dat ze ooit gemaakt zijn door een timmerman/meubelmaker, die op latere leeftijd contrabassist is geworden. Hij zou er ééntje voor zichzelf gemaakt hebben en later nog ééntje voor een collega. Ik zal 's bij de muziekschool informeren of het broertje daar nog staat.

Dank voor de tip!