Alles wat met bassen te maken heeft is welkom!

General Forum
Start a New Topic 
Author
Comment
Basgitaar leren

Hallo,
Ik wil graag weten hoe ik nu het beste basgitaar kan leren.
Ik heb al 2 goede basgitaren op m'n kamer liggen en een versterker.
Mijn vader heeft ook lange tijd basgitaar gespeeld en in bandjes gespeeld en het zit wel in de familie, maar hoe kan ik nu het beste basgitaar leren? (een boek kopen, van internet halen?)
Misschien als het mij wat lijkt dat ik op les ga, maar nu wil ik nog wat meer erover weten.
Heeft er iemand goede tips voor mij?
Alvast bedankt, bart.

Re: Basgitaar leren

Zou het niet het makkelijkste zijn als je vader je op weg helpt?

Re: Basgitaar leren

philip baumgarten
Zou het niet het makkelijkste zijn als je vader je op weg helpt?


ja, ik heb al wat gevraagt aan hem, hij zei dat ik goed de toonladder moet leren spelen en ikzelf wil graag wat meer snelheid erin.
maar is dat ook goed dan, de toonladder goed leren spelen?

Re: Basgitaar leren

Het is altijd goed om toonladders te leren spelen. Ook is het goed om zo gauw mogelijk iets te gaan spelen wat je gewoon erg leuk vindt. Misschien kan je vader je helpen om een paar van je favoriete nummers te leren spelen, als ze niet te moeilijk zijn. Het belangrijkste is dat je veel zin krijgt om die basgitaar te pakken en er lekker op tekeer te gaan.

Re: Basgitaar leren

philip baumgarten
Het is altijd goed om toonladders te leren spelen. Ook is het goed om zo gauw mogelijk iets te gaan spelen wat je gewoon erg leuk vindt. Misschien kan je vader je helpen om een paar van je favoriete nummers te leren spelen, als ze niet te moeilijk zijn. Het belangrijkste is dat je veel zin krijgt om die basgitaar te pakken en er lekker op tekeer te gaan.


Bedankt voor je reactie,
ik was een tijdje geleden ook al bezig met een liedje (het tabblad van dat liedje had ik van een site) die speelde ik ook erg vaak, alleen ik moet nog wat sneller leren spelen, want het is een erg snel liedje.
Mijn vader vindt het leuk om mij te helpen met het leren van basgitaar spelen.
Maar eerst ga ik maar de 2 basgitaren goed opknappen, ze zijn nu alweer een beetje stoffig geworden.
Super bedankt voor je reactie's, het helpt goed.

Re: Basgitaar leren

weet u of iemand anders wat voor leerboekje ik goed (als beginner) kan gebruiken, voor het leren van (elektrische) basgitaar?

Re: Basgitaar leren

Ik heb mezelf ooit basgitaar geleerd met behulp van het boek Progressive Bass Guitar van Gary Turner en Brenton White. Het is een Engels boek en het kostte zo'n 15 jaar geleden al bijna 35 gulden. Het leuke van dit boek is dat het in noten en tabelarisch genoteerd wordt en dat ook akkoorden heel duidelijk worden aangegeven. Ik kan goed in de G-sleutel lezen maar ik had geen zin om in de F-sleutel te leren lezen en heb het hele boek tabelarisch doorgewerkt wat goed te doen is. Er zit ook een meespeel CD bij maar die heb ik nagenoeg niet gebruikt.

Re: Basgitaar leren

Bedankt voor je reactie, ik heb ook een leerboekje vanmiddag gekocht. (bij de musicallin als je die winkel kent)
Kostte me 22,50 euro, dus ik verwacht wel wat