Alles wat met bassen te maken heeft is welkom!

General Forum
Start a New Topic 
Author
Comment
Lijst contrabas bouwers of handelaren

Ik ben op zoek naar een nieuwe bas.
Is er een lijst van goede/betrouwbare contrabas bouwers en handelaren ergens te vinden? En welke bouwers kunnen jullie aanraden? Ik woon in de buurt van Eindhoven dus aan de aan de grens bij Belgie of Duitsland is ook een optie.

Ik wil er tot ongeveer 5000 euro aan uitgeven Liefst koop ik bij iemand in de buurt want dat is makkelijk voor reparaties en dergelijke.

Re: Lijst contrabas bouwers of handelaren

Ik weet niet precies hoever je wilt reizen, maar in Arnhem zit Jürgen Preyer, over wie ik hele goede dingen hoor: http://www.contrabassen.nl/

Re: Lijst contrabas bouwers of handelaren

Ik kan ook zeker Jurgen aanraden, dit is zijn website: http://www.contrabassen.nl/
Meestal bel ik even voor een afspraak omdat het ook voor mij wel een stukje reizen is, maar ik kan hem zeker aanraden, het is de reis wel waard!

Re: Lijst contrabas bouwers of handelaren

bedankt. Ik ga hem eens bellen. Arnhem is te doen voor mij. Ik had ook nog dit lijstje gevonden, onderaan staan de Europese bouwers:
http://www.gollihurmusic.com/luthiers.cfm

Er staan ook nog twee bouwers/handelaren in Viersen (vlak over de grens bij Venlo), dat is ook te doen qua afstand. Iemand hier ervaring mee?

en ik heb gehoord dat er nog iemand in Antwerpen zit, maar hierover kan ik niks vinden, misschien weet iemand dat?

Re: Lijst contrabas bouwers of handelaren

Er zit ook een bouwer in Beek en Donk, dus niet al te ver van Eindhoven. Info te vinden via www.le-christi.nl Ik heb er geen ervaring mee. Als je via startpagina dochters naar contrabas gaat vind je nog meer handelaren.

Re: Lijst contrabas bouwers of handelaren

Ja, die had ik ook al gezien.
Ik ken hem verder ook niet, maar ik krijg altijd een beetje mijn bedenkingen als ik van die goedkope starters aanbiedingen zie. Maar het kan nooit kwaad om eens een kijkje te gaan nemen.

Re: Lijst contrabas bouwers of handelaren

Rogier Dieges in Rotterdam :
ik heb goede ervaringen met Rogier Dieges in Rotterdam, ik heb daar eerder een bas in omderhoud gehad en onlangs een andere contrabas gekocht ...
toegankelijk, vriendelijk en flexibel en bovenal professioneel en deskundig ...
de moeite waard ...

http://www.diegesdoublebass.com

Re: Lijst contrabas bouwers of handelaren

p.s ik zou me vooral niet alleen laten leiden door de afstand,
je koopt een keer 'n goede bas,
een die naar jouw zin is en je gaat hooguit nog 'n keertje terug voor wat sporadisch onderhoud

Re: Lijst contrabas bouwers of handelaren

Bij mij is dat toch een beetje anders; ik kom om de zoveel tijd weer terug, dus ik vind het heel prettig om iemand in de buurt te hebben!

Re: Lijst contrabas bouwers of handelaren

Adriaan Kragten
Er zit ook een bouwer in Beek en Donk, dus niet al te ver van Eindhoven. Info te vinden via www.le-christi.nl Ik heb er geen ervaring mee.

Ik heb daar m'n tas gekocht. Het is een hele vriendelijke man, leuk ateliertje. Kan 'm zeker aanraden.

Re: Lijst contrabas bouwers of handelaren

Kijk eens op www.contrabas.startpagina.nl

Daar kan je het hele overzicht vinden van alle bouwers in Nederland en ook internationaal.

Re: Lijst contrabas bouwers of handelaren

Pot en van Dalen in Breda.

Hebben meestal wel een paar bassen staan (en violen en cello's). Vakmensen met redelijk veel contacten volgens mij dus die kunnen ook voor je rondkijken als je wat zoekt.

Re: Lijst contrabas bouwers of handelaren

Extra service:

Berkel Muziek (Amsterdam)
Bert Boon Vioolbouw (Groningen)
Dieges Double Basses (Rotterdam)
Empire Custombasses (Vlissingen)
Harry Jansen (Amsterdam)
Hevos (Panningen)
Jürgen Preyer Contrabassen (Arnhem)
Jan Knooren (Schimmert)
Le Christi (Beek en Donk)
Lucas Suringar (Almere)
Lucienne Vioolbouw (Dordrecht)
Palm Guitars (Amsterdam)
Rikkers Gitaarbouw (Groningen)
Van den Broek Violen (Scherpenzeel)

Overigens kan ik je Lucas Suringar van harte aanraden. Als je het over vakmensen hebt, dan komt Lucas snel aan bod.

Re: Lijst contrabas bouwers of handelaren

Ik zeg toch Rogier Dieges. Erg aardige gast met verstand van zaken zeer professioneel. Altijd goede ervaringen mee gehad.

Re: Lijst contrabas bouwers of handelaren

Naar aanleiding van de tips op deze pagina heb ik een serie contrabasbouwers/reparateurs toegevoegd op de links pagina (zie onderaan in het midden). Bedankt!

Re: Lijst contrabas bouwers of handelaren

Ik treed de mening over Rogier DIEGES bij. Ik heb er enkele jaren geleden een EUB gekocht en recent nog een versterker. De service na verkoop is top, ik krijg degelijk advies wanneer ik een vraag stel en word snel geholpen. Ik moet er zo nodig even 200 kilometer voor rijden (vanuit België) maar het loont, zonder meer !

Re: Lijst contrabas bouwers of handelaren

Ik heb goede ervaringen met Lucas Suringar in Almere, maar vraag me af of hij nog wel in business is. Zijn website wfdb.nl is al maanden uit de lucht en zijn telefoon wordt niet opgenomen.

Re: Lijst contrabas bouwers of handelaren

Zo te zien heeft hij een nieuwe site: http://www.ateliervoorcontrabas.nl/