Alles wat met bassen te maken heeft is welkom!

General Forum
Start a New Topic 
Author
Comment
Stemapparaat

Stemmen blijft lastig vooral voor beginners en in een ruimte waar het lawaai overheerst. Er is nu een zeer practisch stemapparaat dat zowel op trillingen als op microfoon (stem)werkt.Het is de Clip Style Auto Tuner van Cherub. Voor de kosten hoef je 't niet te laten. Slechts 16 euries. Zet 'm op je brug of hals kan alle kanten op draaien zodat je 'm altijd af kunt kunt lezen. Wordt groen verlicht bij juiste toon en rood bij overschrijding naar boven en bruin bij onderschrijding ( bestaat dat woord?)Werkt op ieder instrument volgens mij, want hij doet 't zelfs op mijn klarinet. Aanrader.

Re: Stemapparaat

Ik heb zo'n ding van Korg, maar als er naast je contrabas een saxofonist staat te stemmen pakt je bas zoveel trillingen op dat het nog niet echt handig is.

Re: Stemapparaat

Jammer dat op dit topic zo weinig reacties gekomen zijn. Ik ben wel benieuwd hoe men zijn bas stemt.

Ik ben niet helemaal tevreden met mijn stemapparaat een Intelli metro tuner-imt202. Er zit ook een metronoom op. Laatst heb ik het verschil ervaren met hetzelfde stemapparaat, maar zonder metronoom en dat ging beter. Zou het door de metronoom kunnen komen?

Onze gitarist is zeer tevreden met zijn Peterson strobostomp, ook voor bassen geschikt...

Hebben jullie nog ideeën?
Groetjes!

Re: Stemapparaat

Als je een pickup hebt kun je hem op het podium toch gewoon via ieder stemapparaat stemmen? Ik gebruik bijvoorbeeld een Boss TU-2.
Ik denk niet dat het veel verschil maakt voor contrbas of een ander instrument.

Thuis gebruik ik nooit een stemapparaat en stem ik altijd op gehoor of op een cd af of een ander instrument.

Re: Stemapparaat

Ik sluit m'n stemapparaat altijd aan op m'n pickup, maar zelfs dan heb ik ontzettend snel last van andere muzikanten. Mijn klankkast pakt al die tonen in de ruimte namelijk op en geeft ze dus ook door via de pickup. Erg lastig en iets waar je met een puur electronisch instrument geen last van hebt.

Re: Stemapparaat

he Sander, nuttige informatie zeg! Ik begreep nooit waarom mijn stemapparaatje slecht functioneerde als er veel lawaai was, maar jij komt met de oplossing. Bedankt, nu begrijp ik het, dat moet het zijn!

Re: Stemapparaat

Ik gebruik 'n Boss tu-2 op het podium... zou niet zonder kunnen want:

-Hier mee heb ik ook gelijk een 'uit knop' op m'n bas.
-Er zitten lichtjes in, en op een donker podium kan dat héél handig zijn.

Re: Stemapparaat

Heren en Dames,

er is maar een goed stemapparaat en dat is de Peterson Strobo .
kijk eens op www.petersontuners.com en vergeet de rest.
er is zelfs een download voor de Iphone.
dan kan je je mob. gebruiken als strob stemmapparaat.kost .........7,95 dollar!!!!
voor alle instr.bouwers etc. is dit standaard gereedschap.
is waarschijnlijk weer niet te koop in Nederland maar komt snel uit bv de USA.

Re: Stemapparaat

Wat is er zo goed aan (behalve de prijs)?

Re: Stemapparaat

Philip Baumgarten
Wat is er zo goed aan (behalve de prijs)?

Dat je er ook mee kunt bellen, internetten, etc.