Alles wat met bassen te maken heeft is welkom!

General Forum
Start a New Topic 
Author
Comment
rubber mat voorkomt vloerbeschadiging

Na jaren lang zoeken heb ik eindelijk mijn zo lang gewenste linkshandige contrabas. Op mijn 57e jaargang ben ik er toch aan begonnen en na 3 weken begin ik er op weg te komen.Voor de baspin heb ik een vloerbeschermer gekocht maar dat werkt voor geen dubbeltje. Ik kan niet zien waar dat ding is als ik mijn baspin er in wil steken. Dus het moet groter. De oplossing die ik heb gevonden is simpel maar doeltreffend. Eureka!! Een rubber tuintegel 50 cm x 50 cm van de Gamma!! Kosten 5 euries!! Ik blij, vrouw blij en de houten vloer ook.
And by the way. Wat is dit toch een super
webside!! Met dank aan Philip.

Re: rubber mat voorkomt vloerbeschadiging

Ik heb een deurstopper (zo'n rode rubber dop) op m'n pin zitten. Werkt perfect! Hoef geen lossen spullen mee te nemen, kan m'n bas makkelijk verplaatsen zonder eerst een mat te verleggen en het kost vrijwel niks. Ideaal. Kan het iedereen aanraden.

Re: rubber mat voorkomt vloerbeschadiging

Halo Sander,
Goed idee, maar hoe zier ik met mijn beperkte lengte het gat waar dat ding in moet??

Re: rubber mat voorkomt vloerbeschadiging

Ik vermoed dat Sander, net als ik, een rubberen dop eronder heeft zitten die gewoon altijd blijft zitten, die zit dus vast aan de pin.De mijne draai je op de pin, die aan het uiteinde een stuk schroefdraad heeft. Ik heb de dop gekocht bij Ferdinand Rikkers, zo worden ze gemaakt. Zal wel een iets duurdere variant zijn dan jullie hebben, vermoed ik. Maar ik ben er heel tevreden over, ik glij nooit uit en er zijn nooit beschadigingen aan de vloer.

Re: rubber mat voorkomt vloerbeschadiging

Inderdaad, de dop zit er gewoon vast op (ondersteboven, dus enigszins tabs toelopend naar onder). Ik had het geluk dat de dikte van de pin en het gat in de dop precies aansloten. Hij zit gewoon klemvast. Ideaal.

Re: rubber mat voorkomt vloerbeschadiging

De deurstopper is goedkoop, en die dingen gaan nooit stuk, maar persoonlijk vind ik dat ze niet voldoende grip hebben, al bassend loop ik dan zo'n beetje de hele woonkamer door.
Ik bestel bij Muziekhaus Thomann een "Cellostachelgummi" (prachtig woord voor scrabble); 88 eurocentjes. Die schuif je gewoon over de punt. Maar ik moet zeggen dat die op sommige parketvloeren welleens zwarte vegen geven... Maar 't ziet er bij een optreden gewoon wat professioneler uit.

Re: rubber mat voorkomt vloerbeschadiging

De deurstopper is goedkoop, en die dingen gaan nooit stuk, maar persoonlijk vind ik dat ze niet voldoende grip hebben, al bassend loop ik dan zo'n beetje de hele woonkamer door.

Dan vraag ik me toch af wat voor deurstopper jij gebruikt (of hoe je speelt). Heb daar echt nog nooit last van gehad.

Maar ik moet zeggen dat die op sommige parketvloeren welleens zwarte vegen geven... Maar 't ziet er bij een optreden gewoon wat professioneler uit.

Zwarte vegen zijn inderdaad een professionaliteitskenmerk

Re: rubber mat voorkomt vloerbeschadiging

Met mijn lengte van tegen de 2m, bestaat de end pin uit een stuk gordijnroede van de Praxis en een rubber dop die normaal voor wandelstokken in de zorg gebruikt wordt. Voor een tientje ben je klaar!

Re: rubber mat voorkomt vloerbeschadiging

Haha, ik heb ook zo'n deurstoppert op m'n pin zitten:


Het originele zwarte dopje was ineens foetsie en daardoor maakte ik ineens indruk op het podium.

Maar die Cellostachelgummi (inderdaad een mooi scrabble woord!) is een goede tip! De volgende keer dat ik weer wat bij Thomann bestel, laat ik er 1 mee komen.

Re: rubber mat voorkomt vloerbeschadiging

Bedankt voor jullie reacties op mijn idee van de rubber mat. De suggestie van de rubber deurdoppen bracht me op het idee om de Nordick wandelstok van mijn vrouw te slopen. Daar zit zo'n mooi rubber "voetje" dat precies past op de baspin.Omdat er 'n kromming in het voetje zit "loopt" de bas niet weg.
Mijn vrouw trouwens nou ook niet meer...

Re: rubber mat voorkomt vloerbeschadiging

Hopelijk kan ze er ook net zo om lachen...