Alles wat met bassen te maken heeft is welkom!

General Forum
Start a New Topic 
Author
Comment
omtrent schertler Dyn-B-Set

hallo lieve mensen ik heb jullie kenner hulp nodig.
Schertler Dyn-B-Set kontrabas element , Realist. welke zou u kiezen voor een zo natuurlijk mogelijk geluid maar wel met power zonder dat het rondzing.

gaarne wacht ik op uw antwoordt.

groeten , jon-ahmad

Re: omtrent schertler Dyn-B-Set

ik vind op internet een verhaal waarbij die twee vergeleken worden: http://micro-basse.schertler.audiofanzine.com/produits/avis/index,idproduit,66462,mao,dynbset.html?ref=divlg
Het is in het Frans, maar in elk geval komt de auteur tot de conclusie dat je maar beter een Realist kunt kopen. De schertler schijnt alleen een acceptabel volume te geven met een XLR kabel, wat op de meeste basversterkers een probleem is. Ook vind hij dat je wel erg veel moet equalizen als je het element direct in je opnameapparaat plugt.

Re: omtrent schertler Dyn-B-Set

Wel een chique doosje

Re: omtrent schertler Dyn-B-Set

ik begin zelf steeds meer geïnteresseerd te raken in een combinatie van piezo element met een microfoon. Moeilijk om erachter te komen wat goed werkt en wat niet trouwens. Heeft iemand zo'n combinatie en hoe bevalt dat?

Re: omtrent schertler Dyn-B-Set

Philip,
Mischien kan je eens gaan kijken bij Menno van der Veen. (thanks Sander !)
Links op "muzikanten" klikken, daar staat een door hem ontwikkeld systeempje met een piezo en een klein microfoontje. Menno is vooral bekend van zijn HiFi buizenversterkers (dus hij weet hoe dingen zouden moeten klinken) maar hij heeft nu ook een pickupsysteem voor contrabas.

P.S. De Schertler Dyn-B afkraken adhv één review van een ontevreden gebruiker gaat volgens mij te ver ! Je leest 10 andere reviews waar het ding de hemel wordt ingeprezen. Heb hem zelf ooit gedemonstreerd gehoord op een contrabas en een viool en dat was behoorlijk indrukwekkend, evenals het prijskaartje

Re: omtrent schertler Dyn-B-Set

Ik denk dat ik een voorversterker koop en dan zowel met mijn Wilson element ga spelen als met een mic. In de voorversterker kan ik die twee bronnen dan mengen tot een zo akoestisch mogelijk geluid. Ik zeg zo akoestisch mogelijk, omdat een mic altijd eerder gaat rondzingen - maar ik zal altijd iets van dat mic geluid erin kunnen mengen, ook bij harde situaties, en in zachte situaties zelfs helemaal op de mic spelen, verwacht ik. Ik heb al een mooie DPA mic, dus om dit plan te realiseren hoef ik alleen een microfoonhouder voor op de bas te kopen en een mooie voorversterker. Ik blijf dus zoeken naar de ideale versterking...