Alles wat met bassen te maken heeft is welkom!

General Forum
Start a New Topic 
Author
Comment
alweer versterking - nu voor electrische bas

Heeft iemand van jullie ervaring met een Trace Elliot 1015 H speaker cabinet? Zo'n speaker lijkt mij de ideale oplossing voor het volgende probleem:

Ik speel nu over een Trace Elliot 715 combo (1x15").
Meestal is dat meer dan voldoende. Maar als de locatie groter is kom ik laag te kort. Ik kan hem dan wel doorpluggen in het PA systeem, maar dan mis ik weer hoog - en dat kost me teveel articulatie (zeker omdat ik nogal eens een poging tot slappen onderneem)

Een TE 1015H heeft 1x15" en daarnaast 2x 10". Wat meer vermogen zou al fijn zijn. Maar deze specifieke verdeling zou me toch in het laag én in het hoog verder moeten helpen?

Ben benieuwd!

Re: alweer versterking - nu voor electrische bas

Martijn,
Je zou de combo ook kunnen verkopen... Volgens de Trace Elliot site heeft de 715 een vermogen van 200W. Iets meer power zou zeker geen kwaad kunnen.
De investering van 1000€ voor de extra speaker en de tweedehandswaarde van jou combo moeten ruimschoots voldoende zijn om bijvoorbeeld een nette tweedehands Eden 210XLT te kopen. Voor pakweg 1500€ koop je al een heel mooie draagbare maar krachtige combo.

Re: alweer versterking - nu voor electrische bas

Dag Francis,

Het is ook mijn bedoeling om die combo te verkopen (of in te ruilen). (geïnteresseerden mogen zich altijd melden ) Mijn plan is om bij die speaker
een TE AH 500-7 te kopen. Ik ga beiden binnenkort testen in de winkel...

Ik ben behoorlijk tevreden met die Trace, eerlijk gezegd heb ik nog geen ervaring met andere merken (ja, ooit een Peavey - dat was geen succes). Wat de boer niet kent dat bast hij niet...

Re: alweer versterking - nu voor electrische bas

Martijn,
Lijkt me een goed idee hoor.
Trace Elliot is een prima merk. Om terug te komen op die 10" vraag ; 2X10" + 1X15" is een prima combinatie. De punch van de 10" en het meer "wollige" van een 15"...
Je zou kunnen overwegen om de twee in aparte kasten aan te schaffen. De 1518C met de 1028H geven je een erg flexibele setup.