Alles wat met bassen te maken heeft is welkom!

General Forum
Start a New Topic 
Author
Comment
Clip on tuner

Heeft iemand ervaring met zo'n tuner die je op de contrabas klemt?
Werkt dat goed en welk model gebruik je? Maakt het nog uit waar je hem bevestigd?

Re: Clip on tuner

Ik gebruik zelf de Korg AW 1. Stemt snel en goed. Ik klip hem vast vlakbij de krul, en moet een dus beetje omhoog kijken als ik stem. Twee kleine nadelen:
- omdat hij zo klein is en verstopt zit bij de krul vergeet ik hem vaak van de bas af te halen als ik die in de hoes schuif, dat komt het apparaatje niet ten goede.
- je moet goed licht hebben om te tuner af te lezen.
Maar verder werkt het prima, zeker bij onversterkte optredens.
Ik ken iemand die de Intellitouch tuner gebruikt voor gitaar. Deze leest makkelijker af dan de Korg maar is hoorbaar minder nauwkeurig.
Ik vind de beste tuner trouwens nog altijd de Boss Stagetuner (TU-2); leest perfect af, zowel bij daglicht als in 't donker, mogelijkheid om signaal te onderbreken tijdens het stemmen,... Maar werkt alleen op bassen met een element.

Re: Clip on tuner

Ik gebruik de Intelli Tuner IMT-500. Prima ding en niet duur. Ik clip hem op de kam, maakt niet zoveel uit met op de krul, maar het kijkt wat makkelijker. Wel heeft ie een beetje moeie met de E, maar dan pak de gewoon de flageolet op de 12e positie.

Re: Clip on tuner

Ik heb geen clip on tuner (Korg chromatic tuner CA-30). Ik sluit deze altijd aan via een kabel, maar ik merk heb dan altijd nog steeds erg veel last van het geluid van overige muzikanten. Blijkbaar pakt de kast van mijn bas erg veel externe geluiden op die het vervolgens weer doorgeeft an mijn pickup. Hebben anderen daar ook last van?

Re: Clip on tuner

Ik heb dezelfde tuner gehad. Ik heb gemerkt dat hij reageert op de dikte van de plug. als ik een kabel gebruikte met een plug die niet maximaal dik was, reageerde hij veel meer op omgevingsgeluiden. Raar maar waar. Probeer eens.

Re: Clip on tuner

Bedankt voor de reacties.

Ik heb inmiddels de Korg AW1 gekocht. Werkt perfect, pakt alleen de lage E niet echt makkelijk. Ik heb hem met de korte klip op de kam gezet. Daar gaat het redelijk goed.
Ik wilde eigenlijk vooral een clip on tuner omdat het altijd zo'n gedoe is met een contrabas in je handen van plugjes te wisselen.