Alles wat met bassen te maken heeft is welkom!

General Forum
Start a New Topic 
Author
Comment
Vervoer contrabas openbaar vervoer met wieltje?

Hoi!

Ik speel bij een orkest in het centrum en ik woon niet in het centrum. Dus moet ik met het ov.
Nu ben ik 1.55 en mijn bas veel groter (3/4) en is dat dus nogal lastig.
Ik vroeg mij af of iemand weet waar je bijvoorbeeld wieltjes of zo iets kunt krijgen om je bas makkelijker te verplaatsen.

Re: Vervoer contrabas openbaar vervoer met wieltje?

Lucas Suringar http://www.wfdb.nl/ verkoopt hoezen met prachtig geïntegreerde wieltjes. Als mijn huidige hoes versleten is, koop ik ook zo'n hoes!

Re: Vervoer contrabas openbaar vervoer met wieltje?

vergeten,
ik ben student en heb geen geld voor 'n hoes van 400 euro :p
ik zat te denken aan 'n kinderwagen wieltje d'r onder zetten? moet kunnen eigenlijk toch?

Re: Vervoer contrabas openbaar vervoer met wieltje?

Er zijn prachtige wieltjes en beugels te koop. Had zelf ook bijna iets in elkaar geknutseld op zo'n manier. Moet kunnen!

Re: Vervoer contrabas openbaar vervoer met wieltje?

PS: wel een flinke prijs voor die hoezen zeg, dat wist ik niet. Heb je wel bij de hoezen gekeken en niet bij de kisten?!

Re: Vervoer contrabas openbaar vervoer met wieltje?

Even googelen: die hoezen met wieltjes kun je voor ongeveer 160 euro krijgen. Zie b.v. http://www.tasset.com/houssecontrebasse34leonardocb434-p-9235.html?language=nl

Re: Vervoer contrabas openbaar vervoer met wieltje?

Als je een pin hebt die je er helemaal uit kunt halen, dan kun je daar voor in de plaats een baswieltje met pin in zetten voor het vervoer. Die baswieltjes zijn er met luchtbanden, zodat je bas niet kapot trilt met alle hobbels. Lucas Suringar, en andere basbouwers, hebben die wieltjes zeker, of kan een demontabele eindpin monteren.
Je ziet ze ook op internet, bijv. bij Bob Gollihur: http://www.gollihurmusic.com/product_details.cfm?ProdID=1222. Als je over internet bestelt, moet je wel goed op de maat letten.