Alles wat met bassen te maken heeft is welkom!

General Forum
Start a New Topic 
Author
Comment
Contrabas lessen op internet

Op internet is menig leerzame contrabasles te vinden. Behalve de lessen op deze site (bedankt Philip ) en de zinnige items in dit forum , heb ik veel aan de lessen op Youtube van Denson Angulo (bassius) en Pascal Prautois. Maar het is tijdrovend om de nuttige dingen te vinden tussen het al het aanbod.
Dus: wie weet nog leerzame zaken voor de contrabas op internet, liefst met beeld en geluid (10 seconden film zeggen mij toch vaak meer als 10 A4-tjes text).
Bedankt.

Re: Contrabas lessen op internet

Hmmmm... Misschien toch maar eens een camera kopen...

Re: Contrabas lessen op internet

Philip,
Da's een idee ! trouwens een "camera" is zelfs niet eens nodig, een goeie webcam is al OK. Registreer bijvoorbeeld wat van je dagelijkse studie-routine en geef daar wat uitleg bij.
Echt een super aanvuling voor de nieuwe site !
Om een beetje inspiratie op te doen kan je alvast hier eens kijken : http://nl.youtube.com/user/jasonheath
Een schat aan informatie voor wie wat meer over de boog (strijkstok) wil te weten komen...

Re: Contrabas lessen op internet

He Francis,
Goed idee zeg, die webcam zit standaard op mijn Imac, dus dat moet kunnen. Even uitzoeken hoe dat moet. Ik heb trouwens geen routines hoor, wat ik wil studeren wisselt om de zoveel weken. Als ik iets kan, ga ik weer wat anders doen; om de een of andere reden wordt de benodigde studietijd ergens voor steeds korter. Dat vind ik wel prettig natuurlijk!