Alles wat met bassen te maken heeft is welkom!

General Forum
Start a New Topic 
Author
Comment
Simandel boek

Hallo mensen,

Ik ben op zoek naar het bas boek van Simandel. Wie kan mij helpen! Wie heeft er een die hij niet meer gebruikt, of weet waar ik er een kan kopen.

Groetjes

Hans

Re: Simandel boek

op amazon.com staan er verschillende te koop.

groeten,

Pim

Re: Simandel boek

Hmmmm..... Als ik Simandel intyp bij 'books' op Amazon, gebeurt er niets! wat doe ik verkeerd?

Re: Simandel boek

Hallo allemaal ben nieuw op het forum maar volg het al een tijdje. Bedankt voor alle info Philip!! Het moet ook Simandl zijn dan krijg je waarschijnlijk wel resultaat bij amazon. Ik heb een digitale versie van Simandl's 30 etudes for the string bass. Ik kan deze in pdf formaat aan iedereen mailen die hierien is geinteresseerd.

Groetjes Jelle

Re: Simandel boek

Hoi Jelle, graag, bedankt! info@baumgarten.nl

Re: Simandel boek

Ik ook graag!

willard.vanooij@gmail.com

Alvast dank.

Willard

Re: Simandel boek

simandl@zoid.nl

Thanx

Re: Simandel boek

Jelle, ik heb 'm ontvangen. Bedankt!

Re: Simandel boek

Hé Jelle,
Ik heb ook wel belang bij die PDF. wandervanduin@iaf.nl.
Alvast bedankt!!

Re: Simandel boek

Hey Jelle,

Mag ik 'm ook?

wvdaele (at) hotmail (punt) com

Re: Simandel boek

Ik zou ook graag de pdf ontvangen.
Groet en bedankt
Robert

Re: Simandel boek

Is het geen idee deze ergens op de site te plaatsen? Of krijg je dan copyrightproblemen?

Re: Simandel boek

De vraag is: wanneer is Simandl overleden? Dit soort copyright vervalt namelijk 70 jaar na overlijden van de auteur. Heeft iemand nog een originele versie met de datum van overlijfen van Simandl? Mocht hij al 70 jaar dood zijn, dan zet ik het met alle plezier op de site!

Re: Simandel boek

Volgens wikipedia heeft Simandl geleefd van 1840 tot 1912.

Re: Simandel boek

Mooi zo, Simandl mag weer uit zijn graf opstaan. Jelle (of iemand anders natuurlijk), wil je me je pdf nog een keer mailen s.v.p.? Ik had hem weggekieperd na hem uitgeprint te hebben. Zet ik hem op de site. Nog even bedenken waar trouwens.

Re: Simandel boek

Leuk geredeneerd, over Simandl, die al meer dan 70 jaar overleden is, maar dat gaat niet helemaal op.

Met die redenering kun je alleen de originele edities op het net zetten, die Simandl zelf heeft uitgegeven. Maar we zullen allemaal werken met edities en bewerkingen van 20e eeuwse bassisten, bijv. die van Lucas Drew of Frank Zimmerman. Die hebben allemaal hun eigen vingerzettingen, streken, vertalingen (Engelse en zelfs Japanse teksten waar Simandl zich nooit aan gewaagd zou hebben) en toelichtingen erbij gezet. Daarmee ontstaat copyright-technisch gezien een nieuw werk, en dus moet je wachten tot 70 jaar na hún overlijden.

Zo erg is het toch niet om op Marktplaats of verder op internet een tweedehands exemplaar op de kop te tikken, of gewoon een nieuwe aan te schaffen? Van een echt boek heb je jarenlang plezier, en dat kun je van een pdf-print niet zeggen. Mijn Simandl kreeg ik in 1981 en ik speel er nog steeds uit.

Re: Simandel boek

Oh ja, je hebt helemaal gelijk. Ik dacht dat die boeken niet meer gedrukt werden, maar dat worden ze wel. Ze kosten nieuw zo rond de 20 dollar, valt dus inderdaad wel mee.