Alles wat met bassen te maken heeft is welkom!

General Forum
Start a New Topic 
Author
Comment
Godman bas is een kopie van?

Ik heb via het net een Godman bas gekocht, echt een budget basje. alleen hij speelt fantastisch, maar loodzwaar en de elektronica en hardware is waardeloos.
Dus vroeg ik me af van welke bas zal dit een kopie zijn, zodat ik het originele kan aanschaffen.
Ik weet niet of ik hier een foto kan zetten???

Re: Godman bas is een kopie van?

Van mij mag je hoor. ik geloof dat bij het hoofdje basacrobatiek stond hoe je dat aan moest pakken.

Re: Godman bas is een kopie van?

Het lijkt erg veel op een Peavey millenium ACBXP5.
Iemand ervaring met deze bas?

Re: Godman bas is een kopie van?

Ik heb alles eens zitten nameten, en de reden dat ik er zo fijn op speel is mischien: de hals is merkelijk smaller aan de 20ste fret, 68 ipv 75 mm.
De bevestiging van de riem ligt 40mm korter bij de top van de hals. Dit tegenover mijn Läkland.
Ik ben niet al te groot en mijn vingers zijn niet lang, mischien heeft dat er iets mee te maken.
Zijn hier bassisten die daar iets van kennen, of ondervinding hebben.
De ergonomie van de basgitaar. Volgens mij wordt daar ook over nagedacht, of niet?

Re: Godman bas is een kopie van?

Bij mijn 4 snarige fretloze bas is de hals daar slechts 62 mm. Dat moet ik dan wel weer compenseren met mijn versterker, zo'n dunne smalle hals zorgt voor minder laag. Ik heb trouwens ook vrij kleine handen, maar dat heb ik eigenlijk nooit als een nadeel ervaren. Als ik ontspannen speelt, kan ik overal vliegensvlug zijn. Misschien zou ik die basgitaar nu niet meer zo laten maken. Als je contrabas gewend bent, speelt zowat elke basgitaar vederlicht in vergelijking!