Alles wat met bassen te maken heeft is welkom!

General Forum
Start a New Topic 
Author
Comment
bas stuk

Hallo allemaal

Ik heb onlangs een goedkope cinese bas gekocht voor
€395.- maar nu is de kabel van het staartstuk geknapt.
Al met al moet er ook nog een nieuwe kam op de oude is door het stemmen kromgetrokken.
weet iemand een reparateur in friesland omgeving Drachten???
waar ik de bas gekocht heb is me even te verweg namelijk in zee land

groetjes sjoerd

Re: bas stuk

Groningen is vlakbij. Gewoon effe naar Rikkers, die maakt dat allemaal prima in orde voor je!

Re: bas stuk

Hmmm... een kromgetrokken kam door te stemmen? Ben je zeker dat de kam niet gewoon zijn normale vorm heeft. Een kam is lichtjes bol bovenaaan en vlak (onder 90-graden met het bovenblad) onderaan. Ben zelf ook eens naar een luthier gegaan omdat ik dacht dat mijn kam krom was - lichtjes genante situatie...

Re: bas stuk

Beste erwin

bedankt voor de tip ik zal eens in die matierie duiken want zolang speel ik nog geen contrabas.
dus met die onderdelen wordt ik dan wel door schade en schande wijs.

Re: bas stuk

Een kromgetrokken kam op een chinese bas komt me bekend voor, mijn eerste bas was ook een chinees en na enkele maanden trok de kam krom waardoor deze telkens onderuit knalde. Om grijze haren van te krijgen omdat ik eerst geen flauw idee had hoe dat kwam. Die kabels voor het staartstuk zijn gewoon los verkrijgbaar en eenvoudig zelf te plaatsen. (Nog geen EUR 10,00 bij mainmusic

Re: bas stuk

Zo na een paar weken is de bas weer heel
ik heb iemand gevonden in mijn eigen woonplaats Drachten.
een nieuwe stapel en een nieuw staartkabeltje, de kam bleek inderdaad nog wel te kunnen.
Wel gek eigenlijk , om toch te kunnen spelen de basgitaar gepakt, gek gevoel het lijkt wel of je overgestapt bent op een gitaar.
het geluid vond ik op de een of andere manier ook niet mooi.
maar eind goed al goed we contrabassen er weer lekker op los.

groetjes Sjoerd