Alles wat met bassen te maken heeft is welkom!

General Forum
Start a New Topic 
Author
Comment
Beginnen met een contrabas

Beste lezers,

Geinspireerd door enkele prachtige opnames en optredens heb ik het idee opgevat om contrabas te leren spelen. Ik speel nu ca. 20 jaar (jazz)gitaar dus ik heb een vaag vermoeden waar ik aan begin.

Een vraag:
- Kan iemand mij vertellen waar ik in Amsterdam een bas kan huren?
- Is er een goed boek dat ik kan lezen ter voorbereiding? Niet zo zeer muziektheorie maar meer over waar ik op moet letten voor ik een start maak.

Thnx!

Peter

Re: Beginnen met een contrabas

Hallo peter.

welkom bij de bassistenclub.
even een antwoord op je vraag waar je een bas kunt huren. nee dat weet ik niet.
Je vroeg naar een goed boek als voorbreiding.
maar dan vind ik deze bas lessen van phillip baumgarten zeker wel het lezen waard.
en je hebt al 20 jaar gitaar ervaring in de jazz, dan zal zeker het bassen je na enig oevenen wel lukken.
sucses

sjoerd

Re: Beginnen met een contrabas

Hoi Peter,
Je kan bij Lucas Suringar (tegenwoordig in Almere) een huurkoop contract afsluiten. Je betaald dan maandelijkse termijnen, mocht je tot koop overgaan worden die verrekend, mocht je er de brui aan geven blijft de schade beperkt tot de huursom. Tarieven heb ik niet scherp, maar ik weet nog van een jaar of 3 geleden dat dit een overzichtelijk en betaalbaar arrangement is. Besef natuurlijk wel dat je een instrument van > 1000 euro niet voor 5 euro per maand kan huren, contrabassen is geen vreselijk goedkope hobby. In Groningen bij Rikkers verhuren ze ook bassen, maar dat is wat verder rijden voor jou.
Kijk voor de links bij baumgarten.nl
Greetz,
Melvin

By the way: als je echt aan de bassen wil ruiken en proeven moet je absoluut op de basdag 19 mei komen in Utrecht. Al die basbouwers en verhuurders zijn daar ook ter plekke. Zie voor meer info www.contrabas.net

Re: Beginnen met een contrabas

Dit bedrijf biedt contrabassen te huur aan in alle maten: http://www.yaou-muziek.nl/index.php

Suc6, Ronald